X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שאני מכבדו מאוד אינני ירא להיות מבודל ממשנתו ההשקפתית והרבנית, מן הנוסח ההלכתי שהוא מטפח, ממעורבותו הסוחפת במעשה הפוליטי
▪  ▪  ▪
הרב אבינר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אני מכבד את הרב אבינר. הוא היה אחד מחניכיי במחנה התורני של בני עקיבא, בנות ובנים, צרפת, צעיר בעל השכלה כללית רחבה ומפתיעה, ער מאוד אינטלקטואלית, בעל חוש הומור מושחז שרוי בתרבותה של צרפת, נפשו יוצאת לארץ ישראל ולתורת ישראל. באחד הימים, בשעה שנשאתי דברים בבית אל בא לכבדני אני והזכיר כי שמע ממני שיעור על פחד וחרדה של קירקגור, ובנוסף גם פצח בשיר של אחד משירי הנעורים שהבאתי עמי ממאגר שירי הנעורים בהם התענגו צעירי תנועות הנוער סביב למדורות או סתם בצוותא של הסניפים. עלייתו ארצה הייתה עלייה חלוצית גם בהיבט התורני גם בהיבט החברתי, היה רבה של קבוצת לביא.
אבל, ככל שאני מכבדו מאוד אינני ירא להיות מבודל ממשנתו ההשקפתית והרבנית, מן הנוסח ההלכתי שהוא מטפח, ממעורבותו הסוחפת במעשה הפוליטי. איני חולק עליו ברבים, כפי שאינני חולק על רבנים ברבים מכל מקום אלא במה שאני אומר כשלעצמו, לא בפולמוס, אלא בהרצאת דברים.
וגם זאת הפעם לא אבוא לחלוק בפומבי עם הרב אבינר אבל ארצה לומר באורח שיש בו מידה של כלל כי טוב להיזכר במאמר חז"ל "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כן מצווה לא לומר דבר שאינו נשמע". זה מאמר ברוך תבונות. דבר שאינו נשמע הוא דבר שאוזנו של אדם שומעת, אבל דעתו אינה יכולה לקבל. לא מפני שהדבר מקומם אותו. אלא מפני שהוא בלתי סביר במציאות החוויה, בריאלייה, בקיום.
המציאות היא אנשים ונשים, אזרחים הגונים ומכובדים, שווי מעמד וזכויות, באקלים של קדמה טכנולוגית, של הפתיחות המדעית, של פריסת ההתמקצעות, של האומנויות כולן, של השירות הציבורי בשלום ובמלחמות לא עלינו, וכמובן במוסדות בהם מכריעים הכרעות הקובעות גורלות בכל מישורי החיים, המשפטיים והנבחרים, אנשים ונשים יחדיו, עד שהאומר - אפילו הוא בוטח באמירתו והיא מגובה לדידו במסורת ההלכתית - שאין מקומן של נשים בפוליטיקה אומר דבר שאינו נשמע, ועובר על המצווה לא לומר אותו.
בעידן של 'אין חוכמתן של נשים אלא בפלך', היו דבריו של כבוד הרב אבינר נשמעים. העידן הזה הוא ארכאולוגי. הוא לא נשמע היום. כשם שאי-אפשר לו לאדם לשוב לחיות בין כותלי חפירות אף על-פי תחילתן בימי המלכים, כן אי-אפשר לו, פשוט אי-אפשר לו שעידן נשים רק בפלך יישמע. ועל כן, למה? למי זה מוסיף? את מי זה מחכים? את מי זה מקרב?
סלח לי ידידי כבוד הרב אבינר על שאני כך כותב. לא להתפלמס. רק כדי לכבד.

תאריך:  07/07/2019   |   עודכן:  07/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רפאל אופק
ארה"ב מחזיקה בטורקיה כמה עשרות פצצות גרעיניות - ירושה מימי המלחמה הקרה. יש הקוראים לבחון שוב הצבה זו, לנוכח המתיחות הגוברת בין המדינות, התקרבותה של אנקרה למוסקבה והסיכונים הנובעים מהמצב בסוריה
אפרים הלפרין
פסקת התגברות היא סולם חיוני אשר יאפשר לעם ישראל לרדת מהאולימפוס של השוויון האוטופי, על-מנת להתמקד בבעיות האמתיות שלו
נסים ישעיהו
ברור לנו שבקרוב מאוד נזכה לראות במו עינינו את התגשמות נבואת הגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו, מה שלא ברור לי הוא אם יש עוד נקודות שפל שנרד אליהן לפני שזה יקרה
איתן קלינסקי
השדרנית נסלי ברנדה, התרווחה על כסאה באולפן ממוזג ושלחה בצקצוקי לשון דברי רהב מטובלים ביוהרה פטרונית לעבר מפגינים זועמים - "שראוי היה לבצע את המחאה באופן מדורג של שעה, שעתיים"
עו"ד אברהם הללי
היציאה ממצרים והצעידה במדבר מגיעה לראשית קיצה בתום ארבעים שנות נדידה ממקום אחד אל מקום אחר בהנהגת משה כנביא והנהגת אהרן ככהן גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il