X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפי קביעתו של המנהיג העליון חמינאי, נשארו לישראל עוד 25 שנים להתקיים, ובמדויק 7,705 ימים
▪  ▪  ▪
מי הרעיל את נאצר

בכיכר פלשתין ליד שגרירות ישראל לשעבר בטהרן, הוצב מונה ענק שסופר לאחור את הימים שנשארו לישראל להתקיים. לפי קביעתו של המנהיג העליון חמינאי, נשארו לישראל עוד 25 שנים להתקיים, ובמדויק 7,705 ימים (מעודכן עד 30.5.2019), ובמילים אחרות, תאריך החיסול שנקבע - 11 ביולי 2040.
לוח הספירה לאחור קיים בשלוש שפות: פרסית, ערבית ואנגלית. כתבה בנדון פורסמה עם תמונה בעיתון אלקודס אלערבי 30.5.2019. יש לכתבה אין ספור תגובות גינוי מהקוראים למשטר האיותאלה שמנסה להאכיל את המוני ערב אשליות דוגמת המונה בטהרן, כפי שאמרו המגיבים, אך היו גם תגובות בודדות של אהדה.
בראיון בערוץ סקי-ניאז בערבית, נשאלתי בנדון, עניתי: "החמאס והג'יהאד דורשים חיסול מיידי של ישראל ואילו חמינאי מעניק לישראל 25 שנים. חייבים לו תודה".
ולסיכום, יש להביא בחשבון, שאם לא נמשיך להיות חזקים, נבואת המשטר החשוך באירן אפשרית. ראו מה מחולל משטר זה בארבע מדינות ערב: תימן, לבנון, סוריה ועירק. יש להתכונן לסיכונים עשרות שנים קדימה כפי שקבע משה דיין אחרי מלחמת ששת הימים, כדי להבטיח את שלום נכדינו.
האמנם יש מפנה
למרות הרציונליות והמתינות שרוב מדינות ערב דוגלות בהן בשנים האחרונות, הן מתקשות לעמוד איתנים מול הקיצוניים בעולם המוסלמי. תופעה זו בולטת בעיקר בכינוסים ובפסגות של המדינות המוסלמיות.
זה קרה למשל בפסגת שיתוף הפעולה האיסלאמי שהתקיימה במכה ב-31.5.2019. מנהיגי המדינות האסלמיות ובראשם מלך סעודיה סלמן, הדגישו שהבעיה הפלשתינית היא ליבת הפעילות של הפסגה האסלמית וכי הפעילות תימשך עד שהעם הפלשתיני ישיג את מלוא זכויותיו הלגיטימיות שהובטחו ביוזמת השלום הסעודית ובראשם הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים, מה שנקרא פתרון שתי המדינות לשני עמים. בנוסף לכך, המלך סלמן הדגיש את מחויבות ארצו לבעיה הפלשתינית, לזכות השיבה, לירושלים ולמסגד אל-אקצה.
פסגת שיתוף הפעולה האיסלאמי קיבלה מאה ושתיים החלטות שנוגעות לעולם המוסלמי, הבעיה הפלשתינית היא בראש כל ההחלטות. מה הם הסיכויים שהחלטות אלה יתבצעו? הנסיון מלמד, שהסיכויים קלושים מאוד וכפי שנהוג לומר: "על הדיבורים אין מכס". אפשר להסיק, כי קיים ניגוד בעמדת רוב מדינות ערב בנושא הפלשתיני. הניגוד בולט בביטויי העמדות כשהן ביחד וכשהן כל אחת לחוד.
למרות זאת, אין להתעלם מן המפנה ההיסטורי שחל בעמדת מדינות ערב. מהתנגדות מוחלטת לישראל, להכרה בה, אם כי בנוסחה של שתי מדינות לשני עמים.
מי הרעיל את נאצר?
למרות שחלף יובל שנים מאז שהלך ג'אמל עבד אלנאצר לעולמו, השמועות והרכילות אודות מותו אינן פוסקות. לאחרונה פרסם הגנראל מוחמד צאדיק, רמטכ"ל צבא מצרים בעת מלחמת ההתשה 1969, את זכרונותיו. צאדיק טוען שמותו של נאצר לא היה בהתפעה לגבי היורשים שנאבקו ביניהם על הירושה.
שלושת רופאיו של נאצר סירבו לחתום על תעודת פטירה שמנמקת את מותו הפתאומי בהתקף לב. הם דרשו ניתוח הגופה, דבר שלא נעשה. אחד מרופאיו, ד"ר ריפאע, טוען שנאצר הורעל וכי כשנאצר הגיע לשדה התעופה כדי להיפרד מנסיך כוויית שהשתתף בפסגה ערבית שהתכנסה לדון במהומות ספטמבר השחור בירדן, נאצר באותם רגעים היה מותש, חלש, זיעה כבדה על מצחו, אצבעותיו קרות וכי הוא לקה בהתקף לב ששיתק 40 אחוזים משריריו. החשד הקיים שהוא הורעל על-ידי שתיית כוס קפה בעת הדיונים בפסגה הערבית.
כזכור, יועצו של נאצר חסנין הייכל, פרסם בזמנו סימוכין לגירסת ההרעלה, אם כי לא סיפק, כמובן, הוכחות חותכות. הסיפור לא יושלם בלי מעורבות המוסד בשמועות. ב-6 בדצמבר 1969 נפגש ראש המודיעין המצרי אמין הויידי עם נאצר בעיצומה של מלחמת ההתשה והשמיע לו קלטות וזה תוכנן:
"במלחמת ההתשה, הגיעה ההנהגה הישראלית למסקנה שקיומה של ישראל תלוי בחיסולו של נאצר, ואם ישיג צבא מצרים ניצחון כלשהו במלחמת ההתשה, הדבר עלול לחדש את תמיכת ההמונים בעולם הערבי במנהיגות של נאצר".
יש להוסיף לשפע הפרסומים והשמועות, כי ח'אליד, בנו של נאצר הצהיר מספר פעמים, כי אביו מת כתוצאה ממחלת הסוכרת שתהגלתה אצלו בשנת 1958. כזכור, רופאי בריה"מ שטיפלו בו, לא הצליחו לעצור את המחלה. לו טופל נאצר על-ידי רופאים ישראלים שמתמחים בסוכרת, היה ניצל בוודאות. כך אמר לי רופא מומחה בבית חולים הדסה בירושלים ויש שמועה שהמוסד העביר לנאצר את המסר הזה.
חיי הגלות עם 4 נשים והון עתק
דודו של בשאר אלאסד, ריפעת אלאסד, יתייצב ב-8 בנובמבר הקרוב בבית משפט בפריס, כדי לתת את הדין על שורה ארוכה של האשמות כגון: גניבת הקופה הציבורית בסוריה, הלבנת הון והעסקת פועלים ללא רישיון. המש-ידיפט יתקיים אחרי חקירות שנמשכו מעל ל - 5 שנים. ריפעת אסד היה מפקד כוחות ההגנה האחראים על הגנת משטרו של אחיו, חאפז, שדכאו את נסיונות ההתקוממות. ריפעת היה מפקדם של הכוחות שפעלו נגד המוסלמים הסונים בעיר חמא בפברואר 1982.
העיר העתיקה חמא הוחרבה כליל על כל בנייניה, מסגדיה וכנסיותיה, ומעל לעשרת אלפים נהרגו בטבח של חמא. מאז מחצית שנות השמונים, ריפעת הוגלה מסוריה על-ידי אחיו חאפז עקב נסיון להדיח את אחיו ולתפוס את המשטר. ריפעת חי באירופה, בעיקר בספרד וצרפת עם 4 נשים, בין 150 ל-200 שומרי ראש ומשרתים. יש לו ערוץ טלוויזיה שפועל נגד המשטר בסוריה. בפריס יש לו 2 בתי מלון ו- 40 ווילות. בספרד יש לו 500 בתים שנאמדים ב-600 מיליון דולר.נגדו יעידו אנשי המשטר הנוכחי בסוריה, שהוא גנב את הקופה הציבורית וחפצי ארכאולוגיה שלא יסולאו בפז. ריפעת טוען שצבר את הונו ממענקים סעודיים, אך החוקרים אינם משוכנעים בכך.

תאריך:  31/07/2019   |   עודכן:  04/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלה הספירה לאחור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בגלות, עם הון עתק. רק בסיפורי
בגלות  |  1/08/19 07:31
2
עצוב שאדם שאמור להיות מומחה
בני בנקר  |  4/08/19 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
יוני בן-מנחם
תקיפתו והשפלתו של הבלוגר הסעודי מוחמד א-סעוד בעת שביקר במתחם הר-הבית וסימטאות העיר העתיקה היא תוצאה של ההסתה הירדנית והפלשתינית נגד סעודיה. ירדן והרש"פ מסיתות נגד סעודיה באופן מתוחכם כי היא תומכת ב"עסקת המאה" ובנורמליזציה מלאה עם ישראל
שאול מנשה
שאלתי פעם אישיות מצרית רמת דרג, מדוע מצרים מסרבת לקלוט את אנשי ערפאת בעוד שמדינות ערב אחרות עושות זאת? תשובתו הייתה "די בכך שנתנו להם לעבור את תעלת סואץ לסודן בלי לגבות דמי מעבר"
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
יוני בן-מנחם
משרד העבודה של לבנון פתח במבצע נגד הפליטים הפלשתינים העובדים באופן בלתי חוקי במדינה. במחנות הפליטים בלבנון החל גל של הפגנות ובאש"ף מזהירים את ממשלת לבנון כי המחאה עלולה להפוך לאינתיפאדה ולערער את היציבות במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il