X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עם התכנסות היהודים לריכוזי הערים נטלו הפלשתינים בפועל את הריבונות במרחב הפתוח והותירו ליהודים ריבונות פרסונלית באזורי מגוריהם. המגמה מתקיימת לא רק ביהודה ושומרון. גם בנגב, בגליל ובעמק יזרעאל מתכנסים היהודים למגדלי הדירות והמרחב הפתוח הולך ונשלט בידי לא יהודים
▪  ▪  ▪
פלשתינים בשטח C [צילום: וויסאם השלמון/פלאש 90]

בעשור האחרון נבנו בשטחי C כ-28,650 מבנים ערביים בלתי חוקיים, נפרצו מאות קילומטרים של דרכים ונכבשו מאות אלפי דונם חקלאים בקרקע שלא הייתה שייכת מעולם לפלשתיני. מגמת הפלישה מתנהלת במעורבות והכוונה של האיחוד האירופי ובתמיכה כספית רחבה.
בינתיים פרסם ראש הממשלה נתניהו תוכנית לאישור בניית שבע מאות בתים לפלשתינים בשטחי C, במקביל לתהליך תכנון ל-6,000 יחידות דיור חדשות ליהודים במרחבי יו"ש. למרות ביקורת מצד הנהגת המתיישבים, שרי הקבינט ובכללם רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' נתנו תמיכתם מתוך הבנה בסיסית כי ריבונות במרחב מחייבת לקבוע לא רק מגבלות בנייה אלא גם היתרים לבנייה. בהיבט זה שטחי C אינם שונים מאתגר מימוש הריבונות ביתר אזורי המדינה, ובמיוחד בנגב. מדינה ריבונית נבחנת - בשטחי C כמו בשטחי הנגב - ביכולת לתכנון כולל שיקבע היכן ומה אסור לבנות ומה והיכן מותר לבנות, בהתייחסות לכולם, יהודים ופלשתינים כאחד.
מעבר לסוגיית האיום שמציבה הבנייה הפלשתינית בשטחי C לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל, מן הראוי לשאול מדוע לא זוכה הנושא לתשומת לב בדעת הקהל הישראלית. אדישות ציבורית זו היא זו המאפשרת, בין היתר, לראש הממשלה להתעלם בעקביות מהמגמה הפלשתינית המסוכנת.
התנהלות זו של נתניהו תמוהה למדי. אם מנוי וגמור עמו להעביר את השטח הפתוח לפלשתינים לקראת פתרון שתי המדינות, בוודאי רצוי שהשטח יימסר בתמורה להסדר ולא יילקח על-ידי הפלשתינים בתהליך זוחל חד-צדדי. ואם המרחב נחוץ כאינטרס ישראלי, כפוטנציאל עתידי להתרחבות ההתיישבות באזור ולהגנה עליה ועל צירי התנועה, מדוע אינו מונע את תהליך הפלישה?
כדאי לברר מה מבינים כאן הפלשתינים והאירופים שנעלם מעיני הישראלים. מנקודת המבט הפלשתינית האינטרס גלוי: ברור להם, כמו גם לאירופים, שמעלה אדומים כעיר לכל דבר אינה ניתנת לפינוי. אולם בבניה פלשתינית מואצת מסביב לה ובצדי הדרכים המובילות אליה ניתן להפכה למובלעת מאוימת ההולכת ומדלדלת. כל כך פשוט ומתמיה עד כדי חרדה ביחס להתעלמות הישראלית, כולל זו של מרבית הממסד הביטחוני.
מעבר להסבר כי האדישות הציבורית נובעת מהעובדה שרוב היהודים אינם מסתובבים בשטחי יו"ש ואינם מכירים במה המדובר, ניתן לכרוך אדישות זו ב"נכות" יהודית "תורשתית" לגבי תפיסת המרחב הפתוח מחוץ לערים. בגלותם הארוכה נעשו היהודים לאנשי עיר. המרחב הפתוח היה בעבורם לא יותר מתווך ריק, חסר חשיבות. יורי סלוקין, יהודי שהיגר מברה"מ לארה"ב הסביר בספרו: "העידן המודרני הוא העידן היהודי. והמאה העשרים היא המאה היהודית. מודרניזציה פירושה להפוך לעירוני, נייד, בעל מורכבות אינטלקטואלית, פירושה ללמוד כיצד לטפח אנשים וסמלים לא שדות או עדרים... אף אחד אינו מוצלח בלהיות יהודי, יותר מהיהודים עצמם. בעידן ההון הם היזמים היצירתיים ביותר, בעידן הניכור הם הגולים המנוסים ביותר".
בדיוני האוטונומיה על בסיס הסכם השלום עם מצרים (1979) נבחן המושג "ריבונות פרסונלית" במגמה לכונן הסדר שיעניק לפלשתינים ריבונות פרסונלית במרחבי מגוריהם אך יותיר את הריבונות על השטח בידי ישראל. על-פי הבחנה זו ניתן לתאר את התהוותה של מגמה הפוכה. עם התכנסותם של היהודים לריכוזי הערים נטלו הפלשתינים בפועל את הריבונות במרחב הפתוח והותירו ליהודים ריבונות פרסונלית באזורי מגוריהם. המגמה מתקיימת לא רק ביהודה ושומרון, גם בנגב, בגליל ובעמק יזרעאל מתכנסים היהודים למגדלי הדירות והמרחב הפתוח הולך ונשלט בידי לא יהודים. קרקעות חקלאיות פרטיות במטולה וראש פינה הולכות ונמכרות וגם אדמות הקיבוצים מוחכרות ברובן לערבים. במבט הנשקף ממגדלי רצועת החוף מערבה אל הים, למי אכפת בניית עוד בית פלשתיני אי-שם בשטח C?

תאריך:  02/09/2019   |   עודכן:  02/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדישות הציבור הישראלי נוכח הבנייה הפלשתינית המסיבית בשטחי C
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אדריכל הגירוש מגוש קטיף ...
אליהו התישבי  |  4/09/19 07:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
לו ידע העם לבטח שלא תעשה לו 'מעשה שרון', לא תהפוך את 'המחנה הלאומי' לקבלן ביצוע של מדיניות מרץ, אין ספק שהיה בוחר רק בך, והיה עושה הכל כדי לגרום מפלה אלקטורלית "לצמד הזה"
ד"ר רפאל בוכניק
קיימת היתכנות כי מאחורי מסע "רק לא ביבי" מסתתרת מעין תוכנית הונאה מתוחכמת רוויית fake news, הכופרת מכל וכל בתוחלתה של "עסקת המאה" ומקדמת באדיקות ובעורמה את פתרון "שתי המדינות"
עידן יוסף
נפגע באורח קל מזיקוקים שיידו פורעים פלשתינים    כספי טרור בעשרת אלפים שקל נתפסו בבנימין    22 מבוקשים החשודים בטרור נעצרו על-ידי הצבא והשב"כ
יוני בן-מנחם
דאגה רבה בקרב תושבי הרצועה מהאפשרות שהרצועה תיגרר למלחמה עם ישראל על-ידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי    רוב התושבים אינם רוצים במלחמה שמשרתת את האינטרסים של אירן וחיזבאללה ולשלם את המחיר הכבד של המלחמה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גירוש או חוק - ארגוני השמאל מכירים?    את ראשינו הם מבקשים    ולקינוח האותייות מאחורי המספרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il