X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמדתו של מנדלבליט שהמועמד שלו צריך להתמנות והוא זה שיחליט היא תמוהה ולא חוקית גם הטענה שאנו נמצאים "בתקופה רגישה" (ולא ברור למה הוא מתכוון. אולי להחלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו), לא אמורה לשנות את החוק
▪  ▪  ▪
אוחנה ומנדלבליט. השר צודק [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

בימים אלה עומד על הפרק מינוי ממלא-מקום לפרקליט מדינה לאחר שפרקליט המדינה הנוכחי עומד לסיים את תפקידו בתוך זמן קצר.
התגלתה מחלוקת בין היועמ"ש מנדלבליט לשר המשפטים אוחנה בעניין מינוי ממלא-מקום. בעוד שהשר רוצה לבחור בעצמו את בעל התפקיד מתוך רשימת מועמדים שהוצגה לו, עומד היועמ"ש שהמינוי ינתן לשלמה למברגר. מי מהם צודק?
נראה שהשר צודק. ס' 23 א. לחוק שירות המדינה (מינויים), קובע -
  • (א) בסעיף זה, "נושא משרה" - מי שנתמנה לפי סעיפים 12 או 23, או עובד מדינה שנתונה לו סמכות על-פי חוק, שעליו להפעילה בעצמו.
    (ב) נתפנתה משרתו של נושא משרה או נבצר ממנו להשתמש בסמכותו או למלא את תפקידו, רשאי השר שעם משרדו נמנית המשרה (בסעיף זה - השר), בהתייעצות עם נציב השירות, להטיל על עובד מדינה אחר למלא את התפקיד, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים.
    (ג) השר רשאי, לאחר התייעצות עם נציב השירות, להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (ב) בתקופות נוספות, ובלבד שסך כל תקופת הטלת התפקיד באופן זמני לא תעלה על שישה חודשים; ואולם רשאי השר, בהסכמת נציב השירות והיועץ המשפטי לממשלה, להודיע לממשלה על הארכת תקופת הטלת התפקיד באופן זמני מעבר לשישה חודשים כאמור, בהתקיים נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת, וכל עוד מתקיימות נסיבות מיוחדות כאמור.
    (ד) היה נושא משרה מנוע מלעסוק בעניין מסוים במסגרת תפקידו, רשאי השר, לאחר התייעצות עם נציב השירות, להטיל על עובד מדינה אחר למלא את התפקיד באותו עניין עד שתוסר המניעה."
פרקליט המדינה הוא "נושא משרה" לפי החוק. השר מוסמך למנות פרקליט מדינה זמני לתקופה שלא תעלה על 3 חודשים. המינוי נעשה בהתייעצות עם נציב שירות המדינה, אך ההחלטה היא של השר. לכן עמדתו של מנדלבליט שהמועמד שלו צריך להתמנות והוא זה שיחליט היא תמוהה ולא חוקית.
גם הטענה שאנו נמצאים "בתקופה רגישה" (ולא ברור למה הוא מתכוון. אולי להחלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו), לא אמורה לשנות את החוק. ראשית חוק יש לכבד גם בתקופות רגישות. שנית, החוק מתייחס למצבים בהם ממלא המקום נגוע בניגוד עניינים, בסעיף קטן (ד). במצב זה רשאי השר לאחר התייעצות עם נציב שירות המדינה להטיל את התפקיד באותו ענין שבו יש מניעות על עובד מדינה אחר.
לכן חששותיו של מנדלבליט דמיוניים וחסרי שחר ומתעורר החשש שהוא מתערב רק כדי למנות אדם שהוא מעוניין לעבוד אתו ולא בגלל דאגתו לשלטון החוק.
דבריו של מנדלבליט נאמרו במפגש משפטי שבו הוא יצא חוצץ נגד הטענות שהצמרת המשפטית מכתיבה לדרג הפוליטי מה לעשות. באותה הרצאה הוא אומר דבר והיפוכו.
מנדלבליט מזכיר לי את ספרו של מריו פוזו "הסנדק" (בעברית "דון קורליאונה איש המאפיה"). המאפיונר מבטיח לזמר ידוע שהוא יזכה בתפקיד הראשי בסרט הוליבודי שמפיק אויבו של אותו זמר למרות התנגדותו העזה. אותו מפיק מוצא במיטתו ראש של סוס מת ואז הוא "משתכנע" למסור את התפקיד לזמר.

תאריך:  07/12/2019   |   עודכן:  07/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישת מנדלבליט תמוהה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}אוחנה מריונטה של מגה חשוד
לכן אסור לו למנות  |  7/12/19 15:28
2
מדוע תמוהה
ארי כספי  |  7/12/19 17:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרלה
הבעיה החריפה שתעמוד לפני נאט"ו היא מגמת הניאו-אימפריאליזם של טורקיה באזור הים האגאי ואגן הים התיכון. במגמתה זו עלולה טורקיה להצית אש ולהגיע לעימות צבאי עם יוון, חברה וותיקה אף היא, ובכך לסבך בסכסוך פוליטי ואולי גם צבאי חברות ברית אחרות כגון איטליה שגם לה חשבון עם טורקיה
יצחק מאיר
מה נשאל, ואת מי, נדבר לקירות, וכבר צי כיכרות הבחירות דוהרות ועגלונים מצליפים בפנים נוהרות
ראובן דינור
ביקורת על הסרט "האירי" של מרטין סרקוסזה
עמוס גלבוע
אין בהן דרישה לדמוקרטיה, יש בהן דרישה לאומית לריבונות המדינה וביקורת וצעדים נגד האירנים ושליחיהם. זהו אתגר לרצון ולצעדים האירניים להגמוניה בסהר הפורה. לכן, סביר שאירן תגיב בתקיפות
איתן קלינסקי
מה שעשו הזרים לנו, בני ישראל, בתקופה המקראית בכינוי עִבְרִים ככינוי שיש בו מידה רבה של זלזול וביטוי גנאי, זה מה שאנחנו עושים באמצעות חוק הלאום לתחושות ולרגשות של חלקים רבים מקרב אזרחי מדינת ישראל, הנושאים עמם תעודת זהות ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il