X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פועל הבניין ופועלת הניקיון מכפר עיסאווייה, הנמצא בשפל המדרגה בתשתיות ירודות, עוברים לעבוד בגבעה הצרפתית הסמוכה לכפר, שהיא פלנטה יישובית מעולם אחר והכל בעיר אחת, שכבר יותר מיובל שנים אומרים לנו, שזו עיר שאוחדה לה יחדיו
▪  ▪  ▪
תחושה של יאוש [צילום: שרה קלט/פלאש 90]

בוודאי, אין מי שלא רוצה, כי במציאות חיינו תקרום עור וגידים משאלתו של הנביא זכריה בפרק י"ד פס' 11 "וְיָשְׁבָה יְרוּשָׁלַיִם לָבֶטַח". בוודאי לא יהיה מי שלא יבקש ויתפלל ליישום הגשמת חלקו הראשון של הפסוק "וְיָשְׁבוּ בָהּ וְחֵרֶם לֹא יִהְיֶה עוֹד".
כיום חיים בירושלים, המשתרעת על 126 קמ"ר, למעלה מ-800,000 תושבים מתוכם כ-350,000 פלשתינים החיים בחלקה המזרחי של העיר. רבים מתושבי העיר המזרחית חיים בעוני, בחוסר תקווה, בסביבה המאופיינת בתשתיות ירודות ובמעמד משפטי לא בטוח.
החלק המזרחי של העיר משתרע על 64 קמ"ר ומורכב עם תוספת של 22 כפרים, שסופחו לירושלים, כמו: בית חנינא, שעאפט, מחנה הפליטים שעפאט, כפר עקר, ראס שאחדה, ראס חמיס, עיסאוויה, וולג'ה, צור באהר, אום לייסן, אום טובא, ג'בל מובכבך, ראס אל עמוד, סיחוואן, שייאח, בית צפפה ועוד.
כיום פלשתינים מחלקה המזרחי של העיר הם חוטבי העצים ושואבי המים של העיר המערבית בעבודה במשכורות נמוכות, ללא ביטחון תעסוקתי וללא תנאים סוציאליים. 75% מעובדי המלונאות במערב העיר הם פלשתינים ממזרח ירושלים, שרובם מקבלים משכורת מינימום ואף פחות, 70% מעובדי הבניין, 42% מנהגי אגד, כ-50% מעובדי הניקיון, 38% מהתעשיה, 25% בשירותי הבריאות.
פועל הבניין ופועלת הניקיון מכפר עיסאווייה, הנמצא בשפל המדרגה בתשתיות ירודות, עוברים לעבוד בגבעה הצרפתית הסמוכה לכפר, שהיא פלנטה יישובית מעולם אחר והכל בעיר אחת, שכבר יותר מיובל שנים אומרים לנו, שזו עיר שאוחדה לה יחדיו. חלקה המזרחי של העיר סובל ממחסור של מאות כתות לימוד, ולחלקם נמצא פתרון בחדרים מושכרים בבתים ללא תנאים אלמנטריים של שירותים. אחוזים גבוהים נושרים מהלימודים עקב מצב כלכלי קשה.
אין מים
בכפר עקר, שהוא חלק מהעיר ירושלים, ניתן למצוא 50 תלמידים בכתה, שלושה תלמידים על ספסל אחד, ואילו בחלקה המערבי של העיר תמונה "בית ספרית" כזו לא ניתן למצוא. חדרי שירותים בבית הספר במחנה הפליטים שועפט, שהוא חלק מהעיר ירושלים, זה מפגע תברואתי מסוכן. מים במקום הזה הוא בבחינת מצרך שלא קיים. התיאור מכפר עקר ומחנה הפליטים שועפט הוא למעשה עדות אישית שלי ממראה עיניים מסיור במקום.
כמי שמבקש לכבד אזרחים יהודים המבקשים להתפלל בכותל. חשוב לכבד את מבוקשם, לכבד ולהבין את כמיהתם לשאת עיניים ולעלות למקומות קדושים להם, אני מבקש שלפני מתן כבוד למכמני ההיסטוריה ניתן כבוד לאנשים החיים תחת שליטתנו עשרות שנים.
ישראל משקיעה את כל המאמצים, שהבכירה במדינות העולם תעביר את שגרירותה לירושלים. חבל שפרומיל אחד מאותה אנרגיה, מהמשאבים האלו והמרץ שמשקיעה ישראל בשכנוע הממשל בארצות הברית בנושא השגרירות היה מופנה לטובת 40% מתושביה הפלשתינים החיים בעיר.
ירושלים לא תשכון לבטח, כשחגורה של עשרים ושניים כפרים סופחו לשטחה המוניציפלי, והם כיום מהווים למעשה חוטבי העצים ושואבי המים של הכלכלה בירושלים המערבית. ולא אמרנו מילה אחת על הרס של מאות בתים של פלשתינים בירושלים המזרחית בשנות הכיבוש הישראלי.

תאריך:  24/12/2019   |   עודכן:  24/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וישבה ירושלים לבטח
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
"העיר שאוחדה לה יחדו"
איצי   |  24/12/19 10:48
2
נמשיך לשקר לעצמנו
להתמיד בשקר  |  24/12/19 13:07
3
קבצנים דפוקים כבר 70 שנה
ב.ל  |  24/12/19 15:29
 
- אין הבדל בין החמאס והמגיב ב.ל
נעמי קליין  |  25/12/19 15:02
 
- נעמי, אם כך לכי להתחבק
מגיב ותיק  |  25/12/19 20:14
 
- לנאלחות של המגיב הוותיק
נערה.  |  29/12/19 05:59
4
העיר שלומית עוינות חוצה אותה
העיר שלא אוחדה   |  24/12/19 18:06
5
הכיבוש ישחית את העיר ל"ת
הכיבוש ישחית  |  24/12/19 19:17
6
עם פועלים ערבים
הגשמה ציונית  |  24/12/19 21:42
7
חג אורים שמח. ל"ת
נעמי קליין  |  25/12/19 15:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
אם לא נבלום את המהלך הממאיר בעודו באבו נשלם על כך מחיר יקר    לא ביבי, הוא כבר לא יהיה שם כשיגיע הרגע לפרוע את המחאת היהירות שלו
איתן קלינסקי
תורת ז'בוטינסקי מחווירה בימים אלו מול היגררות שר החינוך, רפי פרץ, לעבר שוליים כאניסטיים, כשהוא מתייצב בראש מפלגה, שספחה אליה את "עוצמה יהודית", שבעקרונותיה בסעיף 8 מודגש שיש לפעול להכשרת הקרקע "כי עם ישראל שב לציון ואויבי ישראל לארצות המוצא"
דן מרגלית
ככל שארכו ימיו של ביבי בשלטון, ככל שנכנע יותר ויותר לימין הקיצון בממשלתו וייחל לחיזוקו עד כדי שיתוף פעולה עם הכהניסטים שיצטרפו לבצלאל סמוטרי'ץ ולמרדכי יוגב - כך פקעה סבלנות העולם
איתן קלינסקי
אנחנו מקשיבים לצפונות לב של נער רגיש תועה, נער בן שבע עשרה, העומד חסר אונים בלב השדה בעמק בין הר גריזים והר עיבל הרחק מבית האב, לא הרחק מלב אחיו העוינים אותו, ובקול שקט אך צועק מנבכי לבו הוא מרעיד את מיתרי לבנו, אנחנו הקוראים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ!
יוני בן-מנחם
התובעת הכללית של בית הדין הבינלאומי בהאג הודיעה כי לאחר בדיקה שעשתה יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית בתלונות של פלשתינים נגד ישראל. מדובר בהחלטה זמנית שהרש"פ מברכת עליה, ישראל חייבת לפתוח במסע מדיני ומשפטי כדי לשכנע את בית הדין הבינלאומי כי אין לו סמכות לדון בנושא וכי הוא חייב להתחשב בטיעוני ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il