X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתמודד מבוגר החי בבית הוריו נהנה מתמיכה מלאה וככל שתהליך השיקום חיובי המתמודד בשל לעצמאות במצב זה כדאי מאוד לשקול כחלק מתהליך הקניית עצמאות להפריד עבורו יחידת דיור עצמאית בתוך הבית הקיים
▪  ▪  ▪
רוב שעות היום בבית [צילום: אריק גיי/AP]

בישראל חיים כ 250,000 אנשים המוגדרים כמתמודדי נפש. נערים, נערות, גברים ונשים בוגרים. זהו מספר מוערך כיוון שרק חלקם פונים לעזרה ומוכרים על-ידי מוסדות המדינה. לרובנו ודאי יצא לפגוש מתמודדי נפש שחיים ביננו, עצמאיים, מעורים בקהילה. בדרך כלל התהליך שעברו היה ארוך, רצוף הצלחות זעירות שהובילו לתוצאות שהיטיבו את התפקוד היומיומי. ראשית בבית ואח"כ גם מחוצה לו. המתמודדים זקוקים להרבה תמיכה וסיוע מאנשים קרובים מצד אחד ומצד שני היה עליהם לטפח את העצמאות כך שיוכלו לקיים אורח חיים הנכון להם.
מתמודד מבוגר החי בבית הוריו נהנה מתמיכה מלאה וככל שתהליך השיקום חיובי המתמודד בשל לעצמאות. במצב זה כדאי מאוד לשקול כחלק מתהליך הקניית עצמאות להפריד עבורו יחידת דיור עצמאית בתוך הבית הקיים או כתוספת בניה כך שהמתמודד יוכל לנהל את חייו בעצמו אך עדיין בקרבה וסיוע של המשפחה כאשר העין קרויה ופקוחה כל העת.
כאשר מחלקים את הבית לשתי יחידות דיור. לכל אחד כניסה נפרדת וקיר מפריד בין הדירות. בנוסף ליחידת הדיור החדשה יש לתכנן לפחות מטבחון, סלון, חדר שינה וחדר רחצה.
מתמודדי נפש שוהים ברוב שעות היום בבית. למעשה השיקום והתקדמות והשתלבות בתפקוד היומיומי טמונות בהתחזקות בתחושת הביטחון ובאווירה המכילה הקיימת בבית. ולכן חשוב מאוד לתכנן את הפונקציות השונות כאשר המתמודד המדובר עומד לנגד עיננו. העקרונות בעיצוב למתמודדי נפש הם: סדר וחלוקה נכונה תוך שמירה על חללים פשוטים בהם התחזוקה תהיה מינימלית, כך נימנע צורך בתמיכה נוספת.
מומלץ לנסות ולהחדיר מקסימום אור יום לחללים, לפעמים אפילו להימנע מתריסים או וילונות מאפילים. האור הוא סם החיים ומעורר פעילות מוחית חיובית. במקביל יש לדאוג להפחית רעש מהסביבה, הרעש גורם לאי שקט ולעצבנות. רצוי לכלול אלמנטים של טבע כמו עציצים וצמחי בית. כמוכן מסייע רבות הקשר ויזואלי עם הטבע בחוץ בנוף הסביבה. לא פחות חשוב לאתר פינה חיצונית בחצר הבית וליצור בה מקום לישיבה בעלת אופי פרטי. לשאיפת אוויר צח, ולהאזנה לרחשי הטבע וגם לרעשי הרחוב.
בתוך הבית מומלץ השימוש במכשירים עם הפעלה פשוטה וברורה לחיצת כפתור אחת, כדאי להימנע ממכשירים בהם יש צורך בכמה פעולות בשרשרת. ריהוט מינימלי נוח חזק וניתן לניקוי. חדר הרחצה עבור מתמודד הינו בעל משמעות נוספת. אם ניתן רצוי להרכיב בו אמבטיה. השהות במים מרגיעה מאוד ומורידה סטרס במידת הצורך. מרחב ההחלמה הביתי יהיה נכון כאשר תחומי העניין ופעילות הפנאי של מתמודד הנפש יזכו לביטוי בתוך הבית, באופן מתאים באחסון סגור או מדפים פתוחים.
בית מותאם יהיה מרחב החלמה תומך ואישי למתמודד בו יוכל להרגיש עצמאי במרחב הפרטי. ובעיקר בטוח ומוגן בקרבתם של האנשים המסייעים. הבית משמש כבסיס ועוגן לצמיחה ותפקוד גם בסביבה בחוץ במעגלים חיצוניים.

תאריך:  12/01/2020   |   עודכן:  12/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הכנסת גם כריבון כפופה לחוק, אולם במתן פרשנויות או החלטות חלופיות לחוק לגבי פעולותיה, סמכותה עולה על זו של בג"ץ. או יועצים משפטיים, וכך עליה לנהוג. זו קביעה נורמטיבית
קובי אפללו
זה לא יפסיק לרגע, ככל שמועד הבחירות יקרב ההצפה התודעתית נגד נתניהו תגבר, זו כבר לא שטיפת מוח איטית ומייאשת זו הצפת התודעה הישראלית במבול האשמות חסר תקדים
טל בן-יעקב
האם מתקבל על הדעת שכולם, אבל כולם, לאורך שנים ובשיטתיות רודפים אחרי נתניהו? ואולי השיטה המרושעת והגאונית שלו פשוט עובדת - במקום לגנוב או לקבל שוחד כספי ואז לקנות טובין, הוא מקבל אותם ישירות, ואז מזדעק שרודפים אותו כיוון שחשבון הבנק שלו אינו מעורב?
יצחק מאיר
אי-אפשר לדרוש מן המנהיגים הדגולים ומן המצביאים המיומנים להניח שיש בכלל נוסע אלמוני על מטוס אלמוני שיתרסק בלילה אלמוני כשהאורות בלשכות הגבוהות ובמרתפים המבוטנים דולקים יומם ולילה בשעה שראשי עם הינם קודש שם בכל מאודם ובכל נפשם לענייני הרת עולם של הפלנטה
איתן קלינסקי
הקול האוניברסאלי ההומאניסטי נחלש במציאות חיינו כיום, במיוחד מצד העולם הרבני המייצג "המוסמך" של התיווך הפרשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il