X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו מרגיעים את עצמנו לדעת, וחמור מכך, מרגיעים את האויב ומבטיחים לו כי אין לנו לא בלבנון ולא בחבל גוש קטיף כל כוונה להרחבת גבולות ישראל, דבר שאינו נכון וגרוע מכך אינו חכם
▪  ▪  ▪

כבר שכחנו להגיב כהלכה על ירי הקסאמים לעבר שדרות עד אשקלון, וכבת יענה אנו טומנים ראש בחול ומסתפקים ומתגדרים בקו הנסיגה הטיעוני, המרגיע, המשלה, השקרי, לפיו העיקר הוא ש"אין נפגעים".
אנו מרגיעים את עצמנו לדעת, וחמור מכך, מרגיעים את האויב ומבטיחים לו כי אין לנו לא בלבנון ולא בחבל גוש קטיף כל כוונה להרחבת גבולות ישראל, דבר שאינו נכון וגרוע מכך אינו חכם.
בצדק בחר פורום "אחריות אישית" להעתיק את מיקום ההפגנה הבאה שלו לעיר שדרות - לא רק מפני ששר הביטחון גר שם, אלא גם בגלל הקסאמים. (בסוגריים, אני מעלה כאן תזכורת לכל מי ששכח - תזכורת שעולה במוחי כל אימת שאני נדרש להתייחס למשרד הביטחון - תזכורת מדבריו של פרופ' משה ארנס שהעיד ואמר כי הוא לא מצא, לא קרא, שום מאמר של עמיר פרץ בנושא הביטחוני, ולכן, לא די בכך שהוא אזרח ושאין פסול במינוי אזרח למשרת שר הביטחון של ישראל - משרה הנחשבת לבעייתית ביותר בעולם, אלא גם נדרש תנאי נוסף, שאותו שר גם יתעניין-מה בבטחון המדינה, ואפילו יתמצא בכך...).
לא ברוב חכמה ישראל מרבה להרגיע את האויב בכל הזדמנות אפשרית, בשחרור הצהרות ללא הקשר כי אין לה כוונה להרחבת גבולותיה.
ראשית, הבטחה כזו היא חסרת כיסוי.
בצפון - מה שקרה בתקופת הביניים בין ההימלטות מלבנון לבין מלחמת "בין המצרים" - קורה עכשיו, כי מאחורי חומת המגן החד-צדדית של הכוחות הבינלאומיים, מסתתרים חמושים טרוריסטים האוגרים נשק ומתאמנים לקראת מלחמה. משמע, בעוד זמן שאין להעריכו עתה (אם נוקטים במדיניות שאנו יהיה מופתעים ולא מפתיעים, מדיניות חלם הגובה דם רב), נאלץ לחזור לשטחי לבנון כדי להגן על מדינת ישראל ואזרחיה - כבר לא רק בצפון אלא ברוב ובעיקר תחומה של המדינה.
בדרום - גוש קטיף שננטש, הומר במדינת טרור, וקן צרעות זה כה מסועף ומושרש, עד כי הגיחות של צה"ל לא מבטלות את יכולותיו לשלוח קסאמים לישראל, כי המודל החדש שלגביו היתה תקוות שווא שיצליח - נכשל כשלון חרוץ. ההנחה היתה כי כאשר מבטלים את עילת הטרור (מסירת כל השטחים שלגביהם יש לאויב טענה - לידיו על מגש של כסף ללא תמורה) - כאילו מונעים גם פעולות טרור... לא מיניה ולא מקצתה: לא בוטלו העילות לטרור (קיומה של מדינת ישראל במרחב השמי), ואי אפשר להחיל את ההיגיון והשיטה המקובלים במדינת חוק ובחברה פלורליסטית על כנופיות רצח. המודל הבלבדי שיבטיח ביטחון הוא החייאת גוש קטיף על כל יישוביו ומפעליו, וטיפוחו כחלק ממדינת ישראל וכנדבך חיוני בתוכה. זה כמובן סותר את ה"הבטחה" שאין לישראל כוונה להרחיב גבולותיה.
אלא יותר מאשר הרגעה-הבטחה זו היא לא נכונה, הרגעה זו היא לא חכמה. לא ברור מה מוצא מנהיג במדינה א', המצויה בעימות מדיני וצבאי עם מדינה ב', להרגיע את מדינה ב' ולא לנצל יתרון אלמנטרי בו אזרחי מדינה ב' ושליטיה ישרו במצב של אי וודאות וחשש?
מדיניות כדורי ההרגעה לאויב פוגעת בבטחון המדינה ובהסברה ומעודדת טרור. לא פחות חמורה מכך היא הסלחנות כלפי קסאמים שנשלחים לעבר מדינת ישראל הריבונית יום יום, סלחנות בלתי מובנת בהיות כוונת המשגרים - רצח אקראי של ישראלים, כוונה שעלולה להצליח אם נאפשר לה להתממש. ושוב מגיעים לתרופה הבלתי נמנעת ולפתרון ההכרחי: יישובו מחדש של גוש קטיף.

תאריך:  24/10/2006   |   עודכן:  24/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כדורי הרגעה (לאוייב)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גישתו של ד"ר אברהם בן עזרא
שוחט ברוך  |  24/10/06 20:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
דודו אלהרר מתלהם כנגד "הם האמנים, אנשי התקשורת, אנשי הכסף הגדול, השופטים, הם המחזיקים את כל השיבֶּרִים במדינה" אשר הפעילו "טירוף במלוא קלונו שהיה מהול בשנאה יוקדת במלוא עוזה" כנגד "הציבור הדתי-לאומי הוא הציבור האיכותי ביותר שיש לנו" - האמנם?
פרופ' משה שטרנפלד
ניתן לטפל בבעיה בעזרת דיקור וצמחי-מרפא, לחיזוק אנרגיה זו ולאיזון אנרגיה של איברים נוספים המשפיעים על הריאות
נרי אבנרי
לערביי ישראל צריך לומר באופן חד וברור. אם אנחנו היהודים חשופים לשינוי היסטורי, גם אתם חשופים. התמונות מ- 91 שבהן רקדתם על הגגות בזמן שסדאם חוסיין המטיר עלינו סקאדים - התמונות האלה לא יחזרו. תכניסו לכם טוב טוב לראש: אין על כדור הארץ יחצ"ן יותר אפקטיבי לטרנספר של גנדי מאחמדינאג'ד
אברהם שרון
המיליארדרית יוצאת לאחר חודש של שהייה מאונס במקלט האנטי-גרעיני הפרטי שלה. חודש של נופש סביל. היא יוצאת החוצה, שזופה היטב ממכונת השיזוף, ו... מתעלפת
עו"ד אברהם פכטר
התקשורת מחצה, גימדה, התעללה בנשיא ובמוסד הנשיאות. הוא נמצא בכותרות הראשיות ועל הכוונת מעשיו והתנהגותו. מאישיות רמת מעלה הפך לנשיא משכמו ומטה. בלית ברירה ובלחץ הנסיבות - הפכו הסניגורים שלו לדוברים, יח"צנים ואנשי תדמית, רחוקים מייעודם המקצועי. תנו לעורכי דין להיות סניגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il