X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הנשיאה ביניש, ובג"צ בכלל, צריכים איפוא להיות מוטרדים מאוד מהחלוקה המגדרית הזו בקרב השופטים. יהיו רבים בציבור, שיפרשו את החלוקה הזו כמצדיקה את הדרישה לייצוגיות סקטוריאלית בבג"צ - משל היה פרלמנט"
▪  ▪  ▪
בג"צ. חלוקה מיגדרית

לאחר שהודלף שנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, מתקשה לארגן רוב להחלטה המבטלת את עיסקת הטיעון עם משה קצב - עולה שאלה נוספת שמעוררת עניין. השאלה היא מי מהשופטים נמצא בצד זה של המתרס ומי בצידו השני.
להערכתי, וזו הערכה בלבד, שתי הנשים - ביניש ופרוקצ'יה - מצדדות בביטול עיסקת הטיעון, וממול - שלושת הגברים - ריבלין, גרוניס ואדמונד לוי - מתנגדים לביטול העסקה. אם אכן נקבל חלוקה מיגדרית שכזו, כי אז תתעוררנה שאלות לא פשוטות.
השופטים הגברים ינמקו, כמובן, את עמדותיהם לגופו של עניין תוך התעלמות מוחלטת מהתוצאה הזו ששלושתם נמצאים - משום מה - בצד של ההחלטה המיטיב עם הנשיא לשעבר, שכזכור עומד להיות מורשע בעבירות מין. וממול, השופטות הנשים תתעלמנה גם הן, כמובן, מכך ששתיהן נמצאות, במקרה, בצד של ההחלטה המרע עם קצב.
אבל הציבור, או חלקים רבים בתוכו, יתקשו לקבל שהחלוקה המיגדרית הזו בין השופטים והשופטות הינה מיקרית, ותתעורר טענה שהשופטים החליטו שלא לגופו של עניין, אלא על-פי מינם.
הנשיאה ביניש, ובג"צ בכלל, צריכים איפוא להיות מוטרדים מאוד מהחלוקה המגדרית הזו בקרב השופטים. יהיו רבים בציבור, שיפרשו את החלוקה הזו כמצדיקה את הדרישה לייצוגיות סקטוריאלית בבג"צ - משל היה פרלמנט.
במילים אחרות ובוטות: אם נשים עובדות לטובת הנשים וגברים לטובת הגברים - כי אז למה שלא ימנו לבית המשפט העליון שופטים על-פי ייצוגיות ומכסות קבועות של מוצא, מין, עדה, דת וכדומה?
שלא לדבר על כך שבעתיד, כאשר יגיע לבג"צ תיק העוסק בעבירות מין, יתעוררו לחצים למנות הרכבים עם רוב לשופטות, וזאת - בניסיון להבטיח, מראש, תוצאה מסויימת.

המאמר מתפרסם בבלוג של עו"ד יוסי דר
תאריך:  25/02/2008   |   עודכן:  25/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים מול גברים בבג"צ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים בשר ודם
שי אלידע  |  25/02/08 17:05
2
שטויות במיץ פטל
צחקני  |  25/02/08 22:31
 
- הביטחון בתגובה שלך מעיד שאתה
בכייני  |  26/02/08 08:28
 
- הבטחון נובע מהרצף הראה לי פעם
צחקני  |  26/02/08 13:18
 
- לא תצליח לטשטש את העובדה
בכייני  |  26/02/08 15:08
3
בג"צ קצב
לעו"ד דר  |  25/02/08 22:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורית שנהר
כנגד התוקפנות הערבית חסרת המעצורים ועתירת המצלמות, מתנהלת תעמולה עוינת מבית, המביאה אותנו לידי אימפוטנציה, ואת הערבים לידי מימוש השיבה דה-פאקטו    האם מישהו מוכן להרים את הכפפה ולטפל בחזית התעמולה כבחזית לכל דבר?    מסר לתנועת התקווה
דרור מרום
הכל מתחיל ממה שהנהלת קבוצת איי.די.בי מכנה "היקפי השימוש הגדולים יחסית הצפויים במטוס"    יציאתה במפת דרכים לשימוש במטוס המנהלים החדש שרכשה מצביעה על כך שהחזקת סמל הסטאטוס אינה נושאת עימה רק הטבות - אלא עלולה גם להביא לסיבוכים ומתיחויות    היא נוקבת במפורש בשמו של כל מנהל שרשאי יהיה לטוס במטוס, ומפרטת בדיוק אילו חברות יזכו להטיס את בכיריהן    אנטומיה של הפעלת מטוס מנהלים בישראל
מיכל נאמן
מקצוענים, מומחים וחובבי יין בעולם מגלים את נפלאות היין הישראלי, שעולה על שולחנות במסעדות יוקרה וזוכה בשלל פרסים. אך יש עוד מה לעשות עד שהיינות הישראלים יזכו למעמד הדומה ליינות המובילים בעולם ונדרש מאמץ לאומי מתואם למיתוג היין הישראלי
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שמנותק באמת מן המציאות היא שרת החוץ ציפי לבני. הרי מעל כל גבעה רמה וליד כל מיקרופון רענן היא מכריזה השכם והערב כי האינטרס העליון של מדינת ישראל היא להקים מדינת טרור לידה, על שטחה. בתוך הבטן הרכה של ארץ ישראל
יוסי עבדי
שוב מערך ההסברה הישראלי לא נערך מבעוד מועד מול משבר ידוע מראש ברצועת עזה    זירת ההסברה באינטרנט מופקרת לחלוטין ע"י כל המשרדים הממלכתיים האחראים להסברת מדיניות הביטחון    ראוי ששרת החוץ תחזק את אגף ההסברה של משרד החוץ בתקציב ובתקנים על-מנת שיוכל למלא את תפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il