X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי שתהיה מנוסה יותר, ראוייה יותר לכתר, מוטב לציפי ולמפלגתה, שיילכו לכמה שנים לרעות בשדות האופוזיציה. יניחו במטותא מהן למנהיגים מנוסים יותר, מוכשרים יותר, חדורי אמונה בצדקת הדרךף, להוביל את ספינת ישראל באוקיאנוס המדיני
▪  ▪  ▪

תהיה הממשלה אשר תהיה לאחר הבחירות, יהיה ראש הממשלה שייבחר אשר יהיה - ישראל בכל מקרה תעמוד מיד למחרת הבחירות בפיתחה של תקופה קשה כמעט בכל תחום.
הממשלה היוצאת בראשות אולמרט - ובהשתתפות לבני וברק בתפקידים בכירים - מורישה לזו שתקום בימים הקרובים צרור בעיות, שאולי שום ממשלה ישראלית לפניה לא עמדה בפניהן. חלקן נובעות מגורמים שאינם תלויים בנו: המשבר העולמי בכלכלה, הגל האיסלאמיסטי-טרוריסטי הגואה, מימשל חדש בוושינגטון שפניו כנראה ללחצים אגרסיביים על ישראל, אנטישמיות ואנטי-ישראליות חסרות תקדים בעוצמתן ובהיקפן מאז מלחמת העולם השניה.
חלק מהבעיות הן מתוצרת עצמית. הממשלה היוצאת מותירה אחריה מורשת מעיקה של שתי מלחמות שלא הביאו להכרעות ברורות ולא לפתרון ממשי לתוקפנות החיזבאללה בצפון והחמאס בדרום. ובנוסף: הזנחה חברתית וכלכלית, מערכת חינוך מתדרדרת אל עברי הפוסט-ציונות, אובדן נורמות אישיות-מוסריות, והובלה חובבנית של מהלכים מדיניים המסתכמים בנכונות לוויתורים בכל החזיתות.
אולי רק בתחום אחד אין להפנות אצבע מאשימה כלפי הממשלה היוצאת - משבר המים החריף, הבצורת, אם כי גם פה היה כבר מזמן הכרח לקדם פתרונות טכנולוגיים שישראל מסוגלת להם. אבל מה לעשות, אפילו שערי שמיים לא נפתחו לה לממשלת אולמרט.
די במסכת כשלונות זו כדי שהוד מעלתו הבוחר יעניש את אלה שניהלו באופן כה כושל את חייו בשלוש השנים האחרונות. כן, יותר מן הצורך להעלות כוח חדש, הכרח להוריד מן הבמה את הכוח הישן, בדמותם של אולמרט, לבני וברק.
במיוחד אמורים הדברים בטוענת-לכתר מטעם קדימה. כל מאמציה של לבני לבדל עצמה מראש הממשלה - לא יועילו. היא סגניתו, היא שרת החוץ, היא חלק אינטגרלי מכל מה שהתרחש כאן בשלוש השנים האחרונות. אין היא מביאה שינוי, אין היא "הבטחה חדשה", כדבריה. היא ממשיכת דרכו המדינית אם לשפוט על-פי הצהרותיה במערכת הבחירות.
ציפי לבני הולכת בעקבותיהם של שרון ואולמרט בכל הקשור לנכונות לנסיגות - אם בירושלים, אם מרמת הגולן ואם מיו"ש, ואם בפינוי מתיישביהן. היא מכריזה זאת לא רק משום שעברה כקודמיה ושותפיה מהפך אידיאולוגי, שעליו כבר דובר רבות, אלא גם כי היא יצירת כפיהם של יועצי פרסום ותדמית שיעשו הכל כדי להכתיר את הלקוחה שלהם כראש ממשלה.
הללו ימכרו את אם-אמא שלהם בעבור נצחון. את לבני הם כבר ניצחו, השתלטו על כל מערכות החשיבה שלה. היא כמו בובה בידיהם, כחומר ביד היוצר, כאשר למען המטרה האישית-השאפתנית זנחה את העקרונות שעל ברכיהם גדלה, ומגדפת בלא מעצור את המתחרה הגדול שלה.
התמסרותה לידי אותם יועצים, נכונותה לאמץ כל רעיון וכל תכסיס שישתילו במוחה, מלמדים גם על חוסר נסיונה, חוסר כשירותה לעמוד בלחצים ולעמוד בשום-שכל לאומי מול כל המשימות הקשות שעימן יהיה על ראש הממשלה הבא להתמודד. יתר על כן: אותה לא יהיה צורך לכופף. גווה כבר נכון לשוח, בלבה היא נכונה לבצע "מכירה כללית" של נכסי האומה, לוותר על אינטרסים חיוניים, מתוך אשליה שתביא שלום ורגיעה.
במלים אחרות וברורות: ציפי אינה כשירה, אינה בשלה לתפקיד. בוודאי לא בבחירות אלה.
כדי שתהיה מנוסה יותר, ראוייה יותר לכתר, מוטב לציפי ולמפלגתה, שיילכו לכמה שנים לרעות בשדות האופוזיציה. יניחו במטותא מהן למנהיגים מנוסים יותר, מוכשרים יותר, חדורי אמונה בצדקת הדרך, להוביל את ספינת ישראל באוקיאנוס המדיני שיילך ויסער בחודשים ובשנים הבאות.
השירות באופוזיציה יכול רק להיטיב עימה. אז אולי תוכל להשתחרר מלפיתתם של האדלרים והארדים, לרכוש יותר ניסיון פוליטי-מדיני, לעשות עבודת שטח אפורה אך מכשירה, ומי יודע - אולי בבגרותה גם "תחזור למוטב" ותשתחרר מאותן עמדות שמאלניות שאימצה.
בהחלט אין להוציא מכלל חשבון, כי ציפי לבני תהיה בעתיד ראש ממשלת ישראל. אבל לא עתה, לא בבחירות שבפתח, אלא לכל המוקדם בעוד ארבע או שמונה שנים. בחירתה בעוד קדנציה או שתיים - בתנאים ובמצבים שישררו אז - תהיה טבעית יותר, מקובלת יותר. במיוחד אם המצב המדיני ישתפר, "קיר הברזל" הביטחוני ירתיע, ירושלים תישאר שלמה ומאוחדת, היישובים ביו"ש ישגשגו והגולן יוסיף לשמש מוקד משיכה להמוני מתיישבים ומטיילים.
לכן, יש להעלות לשלטון את האופוזיציה הנוכחית. לכן, יש לאפשר לכוחות חדשים ולמנהיג חדש-ישן - שאכן למד מטעויות העבר שלו - להרכיב את הממשלה הבאה. זה יתאפשר רק אם מצביעי גוש המחנה הלאומי לא ישמאילו לקדימה, ולא יימינו לעבר ליברמן או לעבר מפלגות קטנות, ולו גם אידיאליסטיות ואידיאולוגיות במובהק.

תאריך:  08/02/2009   |   עודכן:  08/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציפי - אולי בפעם הבאה
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
אני זוכר מדוע קדימה הוקמה
אריה דרוקמן  |  8/02/09 22:28
 
- זהו ניסיון דמגוגי כושל
אפרסק רקוב  |  8/02/09 23:08
 
- לרקוב ולאריה
נגעל  |  9/02/09 03:44
 
- זכרונך לקוי. שרון נחשד בפלילים
ובגד בבוחריו  |  9/02/09 01:38
2
כל הכבוד לכותב ל"ת
אצבעוני  |  8/02/09 22:45
3
בפעם הבאה תוכל להיות מועמדת ל"ת
של עלה ירוק  |  8/02/09 23:41
4
מגע החלודה- אנטי מידס" של ציפי
מרק טווין  |  9/02/09 00:32
 
- אתה מעורר סלידה בהתחזות הנ"ל! ל"ת
מאיריקו  |  9/02/09 10:17
5
לא הפעם ולא בעתיד, צפורה ל"ת
כשלון וחרפה  |  9/02/09 01:44
 
- נבואה ניתנה לטיפשים !!! ל"ת
מאיריקו  |  9/02/09 10:03
6
The Golan Heights
Nat  |  9/02/09 02:07
7
לקדימה , זה להיות או לחדול !
ישמעאל  |  9/02/09 08:20
8
אין ספק שבעם הבאה תכתוב :וציפי
מאיריקו  |  9/02/09 09:55
 
- צ"ל: בפעם הבאה ל"ת
מאיריקו  |  9/02/09 10:12
9
לא תהייה- הפעם הבאה. יהיה אחר. ל"ת
שמוליק קיפוד  |  9/02/09 10:44
10
גם לא בפעם הבאה
יויו  |  9/02/09 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן, איתן אראל
ארץ חמדת אבות מאוימת להפוך למדינת כל אזרחיה, על-ידי השלום-עכשיווניקים, האוסלואידים, ו"אנשי הרוח" האנטי-לאומיים, הנאורים בעיני עצמם. ולא מיותר להזכיר את התקשורת, המגויסת למען כל מה שמשתמע ממנו סדר יום יהודי-לאומי
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני "זכויות אדם", ובהם בצלם, מטיחים האשמות חמורות בדבר "פשעי מלחמה" נגד צה"ל אשר כמעט ואינו מגיב    בדיקת הנתונים לעומקם מגלה, כי במקרים לא מעטים מדובר בהאשמות שווא כמו בסיפור הריגתו של הנער הפלשתיני מוניר ושאחי
קובי לירז
רבותיי וגם גבירותיי, האישה המכונה ציפי לבני המורצת על-ידי האדלרים לא קיימת במציאות
עודד וגים
דווקא ממשלה שתיתפס כחלשה תשפר את מעמדו של ליברמן
ענת גרינשטיין
לעיתים קרובות צריכת פירות יבשים בנוסף לטיפול התזונתי הנדרש, או בבעיה אחרת רלוונטית, עוזרת להפעלת מערכת העיכול ומונעת עצירות, בעיקר ידועה השפעת השזיפים, התמרים והתאנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il