X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגרסה המקובלת היא שבחצי האי סיני מתנהלת מלחמה זעירה בין ארגוני טרור איסלמיסטים, לבין צבא מצרים. אך גרסה אחרת אומרת שמדובר בהונאה נוסח מלחמת יום הכיפורים, כדי ליצור אצל הישראלים 'קונספציה' שתאפשר להכניס לסיני צבא מצרי, המיועד בבוא הזמן לתקוף את ישראל
▪  ▪  ▪
צבא מצרים בסיני [צילום: AP]

הישראלים, לרבות אנשי אגף המודיעין של צה"ל, אינם מבינים את התרבות הערבית-מוסלמית, בראש וראשונה מפני שרובם אינם מבינים ערבית על בוריה, ומבלי להבין שירה בשפת המקור, ולשמוע ולהבין את הבדיחות הרווחות ואת השיחות בשוק, לא ניתן להבין את התרבות. דברים אלה השמיע המזרחן סא"ל ד"ר מוטי קידר, במסגרת סדנת פורום אלפרדו שעסקה בשאלה 'מדוע הישראלים אינם מבינים את התרבות הערבית-מוסלמית'.
קידר, המלמד באוניברסיטת בר-אילן, הביא דוגמה לכך מראש ממשלת ישראל לשעבר, מנחם בגין, שבאחד מביקוריו במצרים הוא נישק בפומבי, כפולני טוב, את ידה של רעיית נשיא מצרים, ג'יהאן סאדאת, דבר שהוא בגדר איסור חמור בתרבות המוסלמית. למחרת התפרסם צילום הנשיקה על פני העמוד הראשון של עיתון האחים המוסלמים, במטרה לפגוע באויבם - הנשיא אנואר סאדאת.
בהרצאתו, ניתח קידר את האירועים בחצי האי סיני, בימינו אלה: "הדעה המקובלת היא שמתנהלת שם מלחמה זעירה בין ארגוני טרור איסלמיסטיים לבין צבא מצרים. פה הורגים אנשי הארגונים עשרה חיילים מצריים, ושם מפוצצים אוטובוס וכובשים לזמן מה בניין משטרה. כתוצאה מכך התירה ישראל למצרים להכניס כוחות לסיני, בניגוד להסכם שאליו הגיעו בגין וסאדאת. כדי להתמודד עם 'גועל הנפש'. אך יש גרסה אחרת אותה שמעתי מאישה מצרייה, שאיתה יש לי קשר קבוע. לדבריה, "מדובר בהונאה. מצרים מקריבה חיילים במודע, במטרה להרדים את ישראל, כך שישראל תתיר לה להעביר כוחות צבא לסיני, בניגוד להסכמי השלום הקובעים שחצי האי סיני הוא אזור מפורז. וההוכחה? הג'יהדיסטים מתחבאים בהרים גבוהים דוגמת ג'בל הילל וג'בל מוסה. שם אין כבישים ואין דרכים ואין שבילים. שם לא יכולים לנוע טנקים, נגמ"שים וג'יפים. אם מבקשים שם להילחם בטרוריסטים, יש להפעיל יחידות קומנדו.
"אבל מול יחידות קומנדו יש לטרוריסטים יתרון, כי הם שכובים מאחורי סלעים, עם רובי צלפים, ומכַוְונים לתקוע לאנשי הקומנדו כדור בין העיניים. במקרה כזה המחיר למצרים יהיה נורא, והמצרים אינם מעוניינים לשלם מחיר כזה. הם שולחים בהסכמתנו - טנקים, נגמ"שים ואוטובוסים עם חיילים, לא כדי להילחם בארגוני הטרור, אלא כדי להכין תשתית למלחמה נגד ישראל".
לדברי קידר, כל סיפור סיני היום הוא חזרה על ההונאה ממלחמת יום הכיפורים. במערב חושבים שמצרים פוחדת מג'יהדיסטים סונים ומארגון המדינה האיסלאמית, כמו שארה"ב רועדת מהם. את אי-ההבנה הזאת מנצל סיסי, כדי להכין נגדנו מלחמה נוספת, שהרי מבחינתם, אין בינינו לבינם הסכם שלום, אלא רק הסכם הפסקת אש, בדומה להסכם בין מוחמד לאנשי מכה, שאותו הפר מוחמד אחרי שנתיים. מבחינת המוסלמים, התקדים של מוחמד, שהופעל על-ידי אללה, מחייב אותם. מכאן, שהפרת הסכם עם האויב היא חלק מתרבות המלחמה המוסלמית, וכך בדיוק נהג יאסר ערפאת.
המנחה, ד"ר אורי מילשטיין, טען שתרבות המלחמה הערבית, עוד מלפני מוחמד, מבוססת על לחימה זעירה של שבטים ערביים, אלה באלה, בחיג'אז. בכך הייתה התמחותם. אפילו הרומאים, עם צבאם הסדיר, שהיה מן המעולה בהיסטוריה, התקשו להתמודד איתם.
הוא הסביר כי מאז תחילת ההתיישבות הציונית, ובייחוד מאז מלחמת העצמאות של ישראל, הבינו הערבים שלא יוכלו להתמודד איתנו בלוחמה סדירה בשדה הקרב, והפעילו נגדנו אמצעי טרור. הטרור נועד להתיש את החברה הישראלית ולפלג אותה, כפי שהותשו הצלבנים בימי הביניים. ואז, כאשר נותש ונתפלג, יהיה בכוחם להשמיד את מדינת ישראל.

תאריך:  12/08/2015   |   עודכן:  12/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ארגוני טרור בסיני הם הונאה מצרית?
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
תרבות והונאה
א.כ  |  12/08/15 08:35
 
- חשדנות=ספק היא תמיד ל"ת
לטובה!  |  12/08/15 14:42
2
תחשוב בהגיון
שוחר-שלום  |  12/08/15 09:13
 
- הונאה איננה קונספיציה והיא ל"ת
מצויה תמיד  |  12/08/15 15:18
 
- אדון "שוחר..." -לקות בתפיסתך-
יינגלע  |  8/10/15 00:10
3
אם יש משהו בפרימיטיביות
לוליק  |  12/08/15 14:48
4
על מנת להבין את התנהלות הערבים
ראומה  |  12/08/15 15:50
 
- בשביל להבין צריך לדעת הרבה
אורי מילשטיין  |  12/08/15 19:09
 
- Arab culture
Gilead  |  15/08/15 01:51
5
זכרו את חייבר ל"ת
Alice  |  13/08/15 01:41
6
תמיהה שבמקומה
בר ברע  |  13/08/15 11:38
7
בעיות מצרים
משה מ  |  13/08/15 16:50
 
- הסדנה בעוד שבועיים תגע גם
אורי מילשטיין  |  14/08/15 15:53
 
- I do not agree
Gilead  |  15/08/15 02:01
8
מרתק
סהר שוקר  |  14/08/15 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ירידה של 5.7% לעומת השיא של יוני    איתות: הביקוש הער לדירות נמשך    גידול של 32% במשכנתאות תוך שנה
עידן יוסף
עשרות רבנים מהציונות הדתית חותמים על גילוי דעת השולל את יוזמת הגיורים הפרטיים: "נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה"    הרב ישראל וייס: מהלך סרק שיש לסכל
עידן יוסף
אפליה בקבלת תלמידות לסמינרים בערים חרדיות נדונה בוועדת החינוך שקראה: "הכינו מתווה מיידי לשיבוץ בנות החרדים העובדים"    מנהל המחוז החרדי תקף: ראש עיריית אלעד אמר אי-דיוקים רבים
איציק וולף
השר לביטחון פנים, שבתפקידו הקודם כשר הפנים היה אחראי לחוק החדש למניעת הסתננות, טוען כי בית המשפט העליון התעלם ממצוקת תושבי השכונות אל מול המסתננים ופעל כ'מחוקק על' תוך שהוא מתעלם משיקול הדעת של הכנסת    "אין ברירה אלא לחוקק את פסקת ההתגברות"
אלעזר לוין
חבר המערכת נחמיה שטרסלר חשף את פרטי השיפוץ    חברי המערכת לא יקבלו מענק או הטבה בתנאי העבודה    "מדוע שיפוץ בניין בנק ישראל יעלה 262 מיליון שקל?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il