X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תשובה לשאלה, האם ישראל אכן תתקוף את אירן, שנויה במחלוקת. בעיית הפצצה האירנית היא עתה נחלתם של חילות ים ואוויר בעלי מערכות תדלוק עולמיות, שאינן מצויות כיום בידי ישראל נראה כי העניין נתון בידי ארה"ב וצפון-קוריאה לא פחות מאשר בידי ישראל
▪  ▪  ▪
ניסוי הטילים בצפון קוריאה [צילום: AP]
על-ידי כפיית "משבר טילים קובני" בכל יום מימות השנה, לאורך שנים רבות, מתכוונת אירן ליטול את טעם החיים בישראל, ובכך היא מקווה, שחלק משמעותי מן היהודים בישראל יהגרו, תוך הפיכת ישראל למדינה בעלת רוב ערבי

   רשימות קודמות
  שוב צריך להילחם על חופש הדיבור
  חילוץ תעשיית הרכב יעניק לנו את דטרויטסקי

הניסוי הגרעיני שביצעה צפון-קוריאה הופך לסיפור בעל חשיבות רבה יותר מכפי שהיה נדמה תחילה. "ציר הרשע" - אותו מושג שאותו ביטל השמאל והגדירו כהזיה של ג'ורג' בוש - חוזר, ובאופן רציני.
בעקבות הניסוי הגרעיני (המוצלח חלקית) של צפון-קוריאה, הצטרפה דרום-קוריאה ליוזמת ההגנה מתפוצת נשק (PSI), שנוסדה בתקופתו של ג'ורג' בוש האב, בראשית שנות ה-90'. אומות הנוטלות חלק ביוזמה זו משתפות פעולה בעריכת חיפושים על כלי שיט, ובתפיסתם בלב ים של משלוחים צבאיים האסורים בייצוא (טילים ונשק להשמדה המונית) מצד מדינות וגופים בעלי כוונות עוינות.
מצוידת בנשק גרעיני משלה, צפון-קוריאה אינה חשה עוד כפגיעה באורח חד-צדדי מן המטרייה הגרעינית האמריקנית. בהיותה משוחררת מן האיום הבלתי מאוזן, היא החליטה להגיב על השתתפותה של דרום-קוריאה ביוזמת ההגנה, בהכריזה כי שביתת הנשק משנת 1953 - בטלה ומבוטלת. לאור ביטול זה, הודיעה צפון-קוריאה, שהיא תצא למלחמה נגד דרום-קוריאה, אם אנשים מטעמה יעצרו כלי שיט הנושאים ציוד צבאי צפון-קוריאני או יעלו עליהם.
בפעולתה הראשונה כמעצמה גרעינית, הרחיבה צפון-קוריאה את מטרייתה הגרעינית גם למשלוחי נשק לאירן. מלחמה עם אירן עלולה להפוך אפוא גם למלחמה עם צפון-קוריאה. ברית צבאית בפועל בין שתי המדינות הבריוניות - הכוללת זה זמן מה פיתוח משותף של טילים ושל נשק גרעיני - עלולה עתה להפוך לברית צבאית מלאה ורשמית.
האם ישראל תתקוף את אירן?
ייתכן כי אירן רכשה מצפון-קוריאה פצצות היתוך, וכי צפון-קוריאה מרחיבה את מטרייתה הגרעינית, כדי להגן על משלוח פצצות אלה לאירן, לפני שהן עוזבות את הנמל. לפיכך, התשובה לשאלה האם ישראל אכן תתקוף את אירן - עשויה להיות שנויה במחלוקת. שאלת הפצצה האירנית היא עתה נחלתם של חילות ים ואוויר בעלי מערכות תדלוק עולמיות, שאינן מצויות כיום בידי ישראל. עתה נראה כי העניין נתון בידי הכוחות המזוינים של ארה"ב ושל צפון-קוריאה לא פחות מאשר בידי ישראל. ואילו נשיא ארה"ב השמאלן והאנטי-אמריקני, ברק אובמה, אינו משתף פעולה עם ישראל לשם תיאום החלטות אסטרטגיות.
החל מלפני כשבועיים, ייתכן שאנו כבר ניצבים בפני אירן גרעינית - אירן שהפכה למעצמה גרעינית באמצעות הברית שלה עם צפון-קוריאה, עוד בטרם נשלחה אליה הפצצה המתפקדת הראשונה.
הפרשן הפוליטי ויקטור דיוויס האנסן מציג השערה מאוד מציאותית ומאוד מאיימת לגבי דרך הפעולה, שבה תבחר אירן לאחר שתהיה ברשותה פצצה:
"אירן מבקשת לשבור את כוח הרצון של ישראל - לא בהכרח על-ידי מכה גרעינית. במקום זאת, די באיומים תקופתיים מצד תיאוקרטיה גרעינית מזוהה. מן הרגע שבו תצטייד בפצצה, צפויה אירן להגביר מצידה את התדירות של הכחשת השואה. ובין פרסום נרחב של הכחשה מטורפת לשנייה, יאיימו אירנים כמו הנשיא מחמוד אחמדינג'אד מעת לעת למחוק את ישראל מן המפה - או יבטיחו את זוועות יום הדין, אם ישראל תשיב על התקפות חמאס או חיזבאללה. התוצאה תהיה, שמחצית מיהודי העולם ישמעו בהתמדה שני מסרים - שלא התרחשה שואה, אולם שעלולה להתרחש כזו בקרוב. לשם השוואה, יהיה זה שקול לכך, שהציבור האמריקני יחווה כל יום מחדש את איומי משבר הטילים בקובה של אוקטובר 1962".
על-ידי כפיית "משבר טילים קובני" בכל יום מימות השנה, לאורך שנים רבות, מתכוונת אירן ליטול את טעם החיים בישראל, ובכך היא מקווה, שחלק משמעותי מן היהודים בישראל יהגרו, תוך הפיכת ישראל למדינה בעלת רוב ערבי. האירנים מאמינים בכוחו של האיסלאם ובכוחו של רוב איסלאמי. זהו הבסיס המוסרי והפוליטי של המהפכה השיעית-איסלאמית שלהם.
מה תעשה ישראל ללא הגנה אמריקנית או אפילו ללא שיתוף פעולה אמריקני? לישראל אין ברירה אלא תקוף, ובכך לחשוף את הבלוף של צפון-קוריאה נגד דרום-קוריאה ונגד ארה"ב. אולם בהתחשב במחויבותו של ממשל אובמה לפסיביות ולפייסנות, קשה לדמיין שמשהו חיובי יצמח מן העומד להתחולל.

לאתר מגזין מראה
רוברט טרז'ינסקי הוא עורכו של -TIADaily.com ובעל טור יומי בו.([קישור])
תאריך:  20/06/2009   |   עודכן:  20/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
בניגוד לחוק האמריקני, נבחרה הילרי קלינטון לקדנציה שלישית בבית הלבן. בשתי הקדנציות הקודמות היא הייתה אשת הצללים, היום היא בחזית    בקדנציות הקודמות היא מאד הצליחה, בזו היא תיכשל, ככל הנראה, בעיקר בגלל היריבה הצעירה – מישל אובמה
אריה דרוקמן
האם אנו עושים שימוש בלימוד הצלחותיהם ושגיאותיהם של אישי מופת ודמויות דומיננטיות שנקלעים לחיינו?    האם אנו ממצים את המשפט: "להתגלח על הזקן של אחרים?"
דימיטרי רייזמן
סידור "אור ישראל" הוא מעין "מורה נבוכים" לציבור החילוני בבית הכנסת. כל פרק בו מלווה ב"טיפים" על ההתנהלות בבית הכנסת במצבים שונים - לפני התפילה, בעת התפילה ולאחריה
קובי קמין
רשתות סטימצקי וצומת ספרים נמנעות מלמכור את ספרו של יעקב חרותי "אמת אחת ולא שתיים". האם זה בשל האוריינטציה הפוליטית של המחבר? חרותי אינו מתרגש - הוא רגיל לשיטותיהם של ה"פוליטרוקים" עוד מימי הלח"י
עמוס גורן
החלטת האסיפה על ייסוד עיר עברית ראשונה הייתה פריצת דרך היסטורית והיא שיצרה בסיס טריטוריאלי ממשי לעברית, כלשון שבה דיברה חברה שלמה על כל ענייני חייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il