X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב בנעלין נמשך כבר זמן רב, עתה הגיעה שעת הבג"צ
▪  ▪  ▪

באחת מההפגנות של הפלשתינים בנעלין, עצר צה"ל את אחד המפגינים, המג"ד הופיע, איים על המפגין כאילו עומדים לירות בו, חייל ירה במפגין כדור גומי ופצעו קלות ברגל. ננקטו צעדים משמעתיים נד המג"ד והחייל, המג"ד הורחק מתפקידו, והפלשתיני שנפגע, יחד עם עמותות לזכויות אדם עתרו לבית המשפט בבקשה להעמיד את המג"ד והחייל לדין פלילי.
היום החליט הבג"צ לקבל את העתירה, ורשויות הצבא נדרשים עתה, להבנתי, לפתוח בהליכים צבאיים נגד המג"ד והחייל. כל הקורא את פסק הדין לא יכול שלא להבין, שהמג"ד והחייל נשפטו בבג"צ אשר התכנס כבית דין צבאי מיוחד לצורך שחיטתם הציבורית של החייל והקצין. ומדוע סובר אני כך:
בשני מקומות רואים מפסק הדין, שהמג"ד יצר קשר עם המפגין הפלשתיני, כי חפץ לדבר איתו עברית, במקום אחד אף מוזכר שהמפגין היה מוכר על-ידי המג"ד כמפגין בעל עבר הפגנתי, דובר עברית. לא מצאתי בפסק הדין מדוע רצה כל-כך המג"ד לשוחח עם המפגין, ומאחר שלא מצאתי עקבות לכך בפסק הדין, אני מבקש להעריך כמה הערכות:
1) המג"ד רצה לדעת מתי יוצאת הרכבת של 12:00;
2) המג"ד התעניין בשושלת של המפגין, ורצה לומר כמה מילים על אמו ואחותו של המפגין, וחשב שהקללות המקובלות האלה הן בעברית ולא בשפת אמו של המפגין;
3) המג"ד רצה לברך את המפגין עם פרוס השנה החדש, ושנה טובה זה בעברית;
4) המג"ד ראה במפגין בן שיח לנושא גידול חסה בשטחים, והוא לא יודע איך אומרים חסה בערבית;
5) המג"ד חפץ לחקור את המפגין בנסיבות מבצעיות (קיים סיכון ממש לחיי אדם בנעלין, המג"ד איננו הנשיא בוש, ובנעלין לא זורקים על החיילים והקצינים רק נעליים) חקירה מבצעית שכזו, היא חקירתה של "פצצה מתקתקת" ויש אמצעים חריגים המותרים בה.
מכך שלא כתוב בפסק הדין, למיטב שיפוטי, דבר וחצי דבר בנוגע למניע של האיום על המפגין, ומתוך הכירי את המגמה המאוד קיצונית המוכתבת על-ידי בית המשפט העליון, ומביאה, אולי שלא מתוך כוונות זדון, את חיילי צה"ל לשים צווארם תחת סכין גילוטינה, אני נוטה להאמין כי הסיבה לאיום היא סיבה 5.
בית המשפט, בפסק דינה של כבוד השופטת פרוקצ'יה, מוסיף ומדגיש את שורש הרע בעצם האיום, באשר די ברור שכל מה שקרה לאחר האיום (דריכת הנשק, הירי של כדור הגומי, ופציעתו הקלה של המפגין) נעשה שלא בכוונת זדון, לא ניתן להוכיח בו כל כוונה פלילית או יסוד נפשי (לגבי המג"ד), וככל שיש יסוד נפשי הוא קיים בעצם האיום הנתפס על-ידי בית המשפט כאפשרות לעבירה עם יסוד נפשי.
אסור לירות, גם כדור גומי במפגין כפות, את הטעות עשה החייל, תוך שהוא מבצע הנחיה בלתי חוקית בעליל, אשר טיבה שנוי במחלוקת, אך לאיים על פצצה מתקתקת, בירי או בכל פגיעת גוף אחרת, מן הדין יישקל תחילה על-ידי הגורמים הבקיאים בעניין פצצות מתקתקות, על-פי חוק השב"כ, ואילו הצירוף "חוק השב" לא מופיע כלל בפסק הדין.
ייתכן שחוק השב"כ אינו מסדיר את החקירות המתבצעות בשטח על-ידי קציני צה"ל, אך ודאי שרוחו תקפה, גם בעניינם של קציני צה"ל (בוודאי שהוא תקף במקומות בהם השב"כ לא נוכח, וטוב שאינו נוכח בהפגנות פוליטיות), אך ודאי שחוק השב"כ תקף לצורך הדיון, ולצורך הצגת יושר אינטלקטואלי על-ידי השופטים, בהראותם לציבור שבמקום שאין הסדר חוקי מדויק, בודק השופט את השכנים ושכני השכנים של החוק, על אחת כמה וכמה במקרים בהם קיבלה הרשות את החלטתה, ובית המשפט מתערב במטרה לסכלה.
בית המשפט פוסל החלטות מנהליות, אם שיקול מרכזי לא נלקח בחשבון או אם קיבל משקל בלתי תקין לחלוטין, אנו כמהים לאותו בית משפט, אשר ייקח החלטות רבות שבית המשפט העליון קיבל לאחרונה, ויבטל אותן מכל וכל, עקב הזנחה צועקת לשמים של שיקולים מכוננים. ונזקן של כאלה החלטות, אשר מתעלמות משיקול מכונן, הוא נזק בל יתואר בשל התוקף המכונן שיש להחלטות במעמד שלושה, פה אחד, בבית המשפט העליון של מדינת ישראל.

תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  05/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
עלינו להקים דירקטוריון של מומחים וטכנוקרטים, שיקבלו הוראות ישירות מאובמה, מסרקוזי ומעמיתיהם, ולהשקיע את הכספים הנחסכים לפתרון הבעיות האמיתיות שלנו    דעת פרשנים
דודו אלהרר
דווקא יחסם של אנשי השמאל לערבים שסביבנו הוא גִּזעני, מתנשא ופטרנליסטי, שהרי הם רואים בסכסוך היהודי ערבי מחלוקת הניתנת לפיתרון מבלי להתחשב כלל ועיקר בעיקר ראייתם של הערבים את אותו סכסוך    ביחסם זה הם מפגינים גִּזענות פושעת מלבד הבורות בה הם מנפנפים כדגל "מחנה השלום"
נרי אבנרי
ההתעלמות של אהרן ברק מירידת אמון הציבור במוסד שעמד בראשו, עשתה אותו לשופט שכופה את עצמו על האזרחים    אילו הייתה בו קצת צניעות, היה מן הסתם מבין שאמון הציבור כלפי ביהמ"ש העליון מהווה את מקור הסמכות הראשי, אם לא היחיד
יואב עציון
במקום לראות את יעדו כהקניית השכלה לתלמידים, משרד החינוך רואה בעצמו שירות שמרטפות על ילדים בזמן שהוריהם נמצאים בעבודה    האם הקניית השכלה לא תהווה את השמרטפות הטובה ביותר?
אפרי הלפרין
אתמול התלוננתי במשטרה נגד אשתי שתחיה. חברה שלה התקשרה, החברה דיברה איתי, ואשתי האזינה במקביל, תוך הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות, ותוך ביצוע האזנת סתר
רשימות נוספות
שייטת 13 השתלטה על ספינת סיוע לעזה  /  עידן יוסף
אושרה בנייה ביישוב אדם  /  רותי אברהם, איציק וולף
הבנייה הלא חוקית תולבן  /  איציק וולף
לקרוא בין השורות - ההבדל בין משעל לנתניהו  /  ד"ר יחיאל שבי
נאום התגובה של ח'אלד משעל   /  שלמה ברום
ארץ אחת לעם אחד  /  בעז העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il