X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טירוף אלילי אוחז במעריצי כוכבים וכוכבות המנצנצים והמנצנצות על במות פארק הירקון ועל מסכי המרקע הביתי
▪  ▪  ▪
כוכב נופל. ג'קסון [צילום: AP]
אחרון בבידור. טופז [צילום: לע"מ]

עבודת אלילים 2009
הפלצות שאוחזתני נובעת מכך שחלק נכבד מן ה'נערצים' שטופים בפשעי מין, ונגועים ברדיפת קנאה, תאווה וכבוד ברמות שקשה לתארן. הוסיפו לכך עוד כמה מנות קוקטייל 'קשים' ו'קלים', ככה בשביל הכיף, וקיבלתם את נוסחת האלילות בת זמננו

כוכבי זמר דועכים
בשבוע שעבר התפגר בארה"ב איזה אליל-זמר, רב-פשע וסוטה, שתואר כ'אחד בדורו' וכפופ-עליון. אסוציאטיבית העניין מתקשר אצלי עם פרשת פשעים מחרידה של בדרן צמרת ישראלי, המכנה עצמו 'ראשון בבידור', החשוד-מואשם בניסיון לרצח, בסחטנות, בסחר בסמים וב'מעשים טובים' נוספים.
בעומק העניין נבחין כי ב"תרבות אנשים חטאים" זו נכרכות יחדיו שלוש העבירות החמורות שבתורה: שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודת אלילים - המתורגמת בימינו לסגידה ל'כוכבים' בני תמותה. אם יש את נפשכם לדעת איך ייתכן שבדורות קדמונים סגדו לאלילי עץ ואבן, והריעו לכהני המולך והבעל "עד שפוך דם עליהם" (מל"א יח, כח - בפרשת אליהו בהר הכרמל) צאו וראו את הטירוף האוחז במעריצי כוכבים וכוכבות המנצנצים והמנצנצות על במות פארק הירקון. ובמקביל, פולחן הרייטינג הכורע ברך אל מול תוכניות תת-בידור המוקרנות תחת כל נורת הלוגן בסלון הביתי.
אלילות וזימה
אלמלי מדובר היה רק בשעשוע להמונים - כי עתה החשיתי. אילו מדובר היה רק בהערצה יוצאת מכליה לנוכח כשרון שירה, משחק או ליצנות - מילא, "יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו" (שמ"ב ב, יד). הפלצות שאוחזתני נובעת מכך שחלק נכבד מן ה'נערצים' שטופים בפשעי מין, ונגועים ברדיפת קנאה, תאווה וכבוד ברמות שקשה לתארן. הוסיפו לכך עוד כמה מנות קוקטייל 'קשים' ו'קלים', ככה בשביל הכיף, וקיבלתם את נוסחת האלילות בת זמננו.
וככל אלילות אף זו טעונה ניפוץ, גדיעה וביזוי ממוקד, כמעשה משה בעגל הזהב: "ויטחן עד אשר דק, ויִזֶר על פני המים, וישק את בני ישראל" (שמות לב, כ). ולמה השקה אותם במי טחינת העגל? פירש הרמב"ן: "רצה לבזות מעשיהם (ולכן) טחן האלוה שלהם, והכניסו בבטנם שיוציאוהו ברעי ובצואה".
תיסלח לי הבערות, אבל תמהני האם יש מי מבין היושבים ראשונה בממלכת הבידור שאינם נגועים בחיים אישיים ומשפחתיים נפסדים, אנטי-חינוכיים בלשון עדינה? ואינני מתכוון למשוררי הזמר העברי. ואני שואל את עצמי, ואת ה'מבינים' מבין הקוראים: האם זה חייב ללכת ביחד - הערצת המונים וסטיות התנהגותיות? תשובתי היא: כנראה שכן, זה חייב ללכת ביחד. כמעט בהגדרה!
'בלעמיות'
מעבר לפשעי שפיכות דמים וגילוי עריות - מייצג הבדרן הישראלי האזוק מאחורי סורגים את הצד האפל הטבוע לעתים בבני האדם, כשהוא אכול, ממש אכול, כאבחון חז"ל בכל שלוש המידות: "הקנאה והתאוה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם". פרטים בעיתונות ובאינטרנט. בעיון קל נבחין כי שלוש תכונות אלו זהות בדיוק ל...מידותיו של בלעם הרשע, זה מפרשתנו. גם אותו אפיינו חז"ל במשנה בפרקי אבות, ואף היא צוטטה בראש המדור: "עין רעה (=קנאה) ורוח גבוהה (=כבוד) ונפש רחבה (=תאוה) מתלמידיו של בלעם הרשע".
עינו הרעה של בלעם מפורשת בתורה: "וירא משם קצה העם" (כב, מא); "אפס קצהו תראה וכולו לא תראה וקבנו לי משם" (כג, יג). ובספר הזוהר (א' סח, ב בתרגום) "שתום העין - עין רעה הייתה לו, ובכל מקום שהיה מסתכל היה ממשיך עליו רוח המזיקים". רוחו הגבוהה (הכבוד) נרמזת במשלחת זקני מואב ומדין "וקסמים בידם", ומפורשת בתחינת בלק: "אל נא תימנע מהלוך אלי, כי כבד אכבדך מאד וכל אשר תאמר אלי אעשה" (כב, יז-יח), ופסוקים נוספים. נפשו הרחבה (מידת התאוה והזנות) מתבטאת בעצת בלעם "לזנות אל בנות מואב" (כה, א) בסיומה של פרשתנו, ובאתון במתעללת בו ("כי התעללת בי"; כב, כט), בראשיתה של הפרשה, כתגובה על התעללותה בה ("שבא על אתונו"; סנהדרין קה, א).
הנה כי כן, כוכבים נולדים ברוב צהלה, וכוכבים נופלים או מתים ברוב קצף בזיון. ומורשתם: "מעצמותיו של בלעם נתהוו נחשים" (זוהר ג, קצד, ב), לדראון עולם.

תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  01/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מייקל ג'קסון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוכב מת
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
תענוג לקרוא. הניסוח, העושר ל"ת
הלשוני, וגם צודק!  |  1/07/09 19:41
2
כתבה מצויינת.
ממני  |  1/07/09 22:58
3
והרבנים אינם רודפי כבוד וכח ? ל"ת
כולם אותו הדבר  |  2/07/09 09:25
4
הפוסל במומו פוסל
כפית  |  2/07/09 09:49
5
איך רב שופט ומרכל, ללא משפט ?? ל"ת
דתיה  |  2/07/09 09:59
6
איך רב שופט ומרכל ללא משפט ???
דתייה  |  2/07/09 10:14
7
כשאדם הינו מושא להערצה...
ורבנים בכללם...  |  2/07/09 14:29
8
ועתה מודיעים לנו שהוא ייקבר
יהושפט  |  5/07/09 21:35
9
מי נתן לך במה?
חגה  |  15/07/09 14:11
10
תתבייש
מתביישת  |  16/07/09 15:15
 
- צודקת..אדם שחפותו הוכחה זכאי
הילל בן זקן  |  14/08/09 22:24
11
מידת האמת - גם לרבנים
im  |  1/10/09 17:42
12
חוצפן ומנוול!!!!!!!!
Michael Jackson   |  21/12/10 10:42
13
חוצפן ומנוול!!!!!!!!
Michael Jackson   |  21/12/10 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ליפז שמוע-ניר
כשלפי מחקרים בוהה הילד בין 5-4 שעות ביום במרקע - האם הגיע הזמן לאזור כוחות וסבלנות ולהפנות את מבטו לכיוונים חיוביים ומועילים יותר? כנראה שכן...
אפרי הלפרין
המצב בנעלין נמשך כבר זמן רב, עתה הגיעה שעת הבג"צ
גורי גרוסמן
עלינו להקים דירקטוריון של מומחים וטכנוקרטים, שיקבלו הוראות ישירות מאובמה, מסרקוזי ומעמיתיהם, ולהשקיע את הכספים הנחסכים לפתרון הבעיות האמיתיות שלנו    דעת פרשנים
דודו אלהרר
דווקא יחסם של אנשי השמאל לערבים שסביבנו הוא גִּזעני, מתנשא ופטרנליסטי, שהרי הם רואים בסכסוך היהודי ערבי מחלוקת הניתנת לפיתרון מבלי להתחשב כלל ועיקר בעיקר ראייתם של הערבים את אותו סכסוך    ביחסם זה הם מפגינים גִּזענות פושעת מלבד הבורות בה הם מנפנפים כדגל "מחנה השלום"
נרי אבנרי
ההתעלמות של אהרן ברק מירידת אמון הציבור במוסד שעמד בראשו, עשתה אותו לשופט שכופה את עצמו על האזרחים    אילו הייתה בו קצת צניעות, היה מן הסתם מבין שאמון הציבור כלפי ביהמ"ש העליון מהווה את מקור הסמכות הראשי, אם לא היחיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il