X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השפה שבריטניה הבינה בין אולמרט לביבי חג שנאת החינם לשחד ערבים העמותות הכפולות של פורוש השיקוף של הרנטגן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בין שני מנהיגים
ביבי החליט והודיע שישראל תרכוש ב-450 מיליון שקל את החיסון לשפעת החזירים, למרות שאין בכלל חיסון כזה. לא שזה משנה, כי בשביל הסכום הזה ימצא כבר מישהו שידפיס תוויות וימכור לנו משהו.
בואו ננחש רק מה היה קורא אילו אהוד אולמרט היה מחליט לעשות זאת? תוך שעה משטרת ישראל הייתה מקימה צוות חקירה שיבדוק איפה חבוי הקופון ומי מחבריו עוסק כבר בפיתוח חיסונים. רק אצל ביבי לא קורה כלום. אולי כי גם הם יודעים שעד שזה יהיה מעשי הוא יתקפל ויחזור בו, וכנהוג אצלו בכל הבטחה, בסוף גם לא יהיו לא 450 מיליון ולא חיסונים.

בריטניה המושלת בימים

"שוברים שתיקה" הוא חברה בע"מ למטרת רווח שממומנת מכספי ממשלות זרות. 40,000 ליש"ט נתקבלו מממשלת בריטניה, 20,000 יורו מממשלת הולנד וכן הלאה. חבל ועצוב, כי אנו זכאים שיהיו לנו בישראל ארגוני ביקורת אזרחיים אמיתיים ואמינים וחשוב שיהיו כאלה, ולכן הנזק ש"שוברים שתיקה" גרמו לכולם הוא אדיר: מי בישראל יאמין מעכשו לארגונים הוולונטארים האחרים שגם הם לא עובדים תמורת כסף למען האינטרסים של ממשלות זרות?
אבל העובדה שממשלת בריטניה העבירה 40,000 ליש"ט לארגון ישראלי שחוקר את צה"ל היא חמורה ומעצבנת במיוחד. ישנם כללי התנהגות בין מדינות ובריטניה שברה אותם, מה שמזכיר מעשה שהיה ושראוי לספרו:
ישבנו במזנון לשתות ולפטפט. יצחק ברמן כיהן אז כיו"ר הכנסת (מה שלא מנע ממנו מלהמשיך ולהיות ציני, חכם ושופע סיפורים מעולים)ׁכשלפתע בא לשולחננו איש לשכתו ומסר לו מברק בהול. שגריר ישראל בבריטניה דיווח כי הפרלמנט הבריטי החליט בזה הרגע לשלוח לישראל משלחת פרלמנטרית שתבדוק את התנהגות חיילי צה"ל בשטחים.
ברמן, בשלווה, קרא לדובר הכנסת וביקש ממנו לבדוק את נכונות הידיעה אצל הכתבים הזרים. הדובר הלך, וחזר לאשר את נכונות המידע. ברמן קם וביקש ממני להתלוות אליך. הלכנו ללשכתו. הוא הכתיב למזכירתו משהו קצר וחזרנו למזנון להמשיך ולפטפט.
רבע שעה מאוחר יותר הגיע סדרן והחליף על לוח המודעות של הכנסת את הדף עם סדר היום שהיה קבוע למחרת. לסדר היום נוסף, כסעיף הראשון: "הצעת יו"ר הכנסת למינוי משלחת פרלמנטרית ישראלית לבדיקת התנהגות חיילי הצבא הבריטי בדבלין וצפון אירלנד". ברמן רק ביקש מדובר הכנסת לצלצל לכתב הגארדיין הבריטי בארץ ולעדכנו בנושא.
שעה לאחר מכן נעמד איש לבוש חליפת פסים כהה מול לוח המודעות והעתיק בקפידה לפנקס קטן את הכתוב. "אה" אמר לי ברמן בשלווה , "זה המזכיר הראשון של השגרירות הבריטית בישראל".
למחר בבקר התכנס הפרלמנט הבריטי בדחיפות וביטל את המשלחת.
שעה לאחר מכן הוריד הסדרן של ברמן את הפתק ותלה בחזרה את סדר היום הקודם.
זכרונות מאנשים חכמים.

גבולות השוחד

משרד המשפטים הגיש הצעת תיקון לחוק העונשין, לפיה מתן שוחד לעובד ציבור זר יחשב מעתה לעבירה. זה אומר שאם ישראלי ישחד עובד מדינה גרמני או פקיד ניגרי כדי לזכות שם במכרז זה יחשב לשוחד.
התיקון מוצע בגלל לחצי ארה"ב ומדינות אירופה שדורשות שישראל תצטרף למדינות הלוחמות בשחיתות. נו, תחי התמימות.
מה שכן, התיקון לחוק לא אומר שאסור לכם לתת לפקיד הניגרי ג'וב בכיר אצלכם חצי שנה אחרי שהוא יעביר לכם בחינם חצי מנכסי המדינה שלו, אבל זה בעצם משהו שלא חל גם אצלנו. תשאלו את האחים עופר ואת עובדיהם בוגרי האוצר.
אבל העקיצה האמיתית טמונה בתוספת קטנה לחוק האומרת שבכל מקום שכתוב עובד ציבור של "מדינה זרה" הכוונה גם לישות מדינית שאינה מדינה, ואפילו כתבו במילים מפורשות: "הרשות הפלשתינית". מישהו במשרד המשפטים החליט כנראה להביך את סיעות הימין בכנסת: הן יתבקשו להצביע אם לדעתן אסור לשחד גם ערבים. יהיה מעניין.

חינוך רחב מאד

משבר חמור מתפתח בקהילה החרדית. רבנים ואדמו"רים חשובים חתמו למאיר פרוש על טפסים להקמת עמותה חדשה לחינוך חרדי עצמאי.
החרדים, כזכור, מקבלים מהמדינה את הכסף לחינוך ילדיהם דרך 2 צינורות ראשיים: "החינוך העצמאי" של האשכנזים ו"אל המעיין" של הספרדים. "החינוך העצמאי" זו אגודה עותומנית שהוקמה ע"י אנשי חסידות גור ששולטת בה מזה שנים.
החודש קם ח"כ מאיר פרוש, שיש לו איזה חשבון דמים קטן עם חסידות גור מאז ימי הבחירות בירושלים, ועל-רקע דרישת רשם העמותות להפוך את האגודה העותומאנית של החינוך העצמאי לעמותה מסודרת הוא ארגן כמה חסידויות קטנות לפוטש והוא רושם כעת (על שמו) את העמותה החדשה שתגנוב לחסידות גור את הבכורה (ואת הכסף).
חסידי גור לא מוותרים, צפוי מאבק ויכולה להיווצר בעיה: אם תהיינה רשומות 2 עמותות חינוך חרדי אשכנזיות - מי מהן תהייה העמותה שתקבל בשנה הבאה את מאות מליוני השקלים שהובטחו בחוק ובהסכם הקואליציוני לחינוך החרדי האשכנזי? כפל עמותות עוד עלול לסבך ולתקוע את הכל ולכן סביר שימצאו בסוף פשרה: פשוט ישלמו להם עבור 2 עמותות. בכפול. מה לא ברור לכם עד כאן?

לקחי החורבן

תשעה באב הוא יום חגיגות שנאת החינם. עשן פחי הזבל של מאה שערים עוד מיתמר נגד רופאי הדסה, אבל לנו מטיפים ברדיו כל היום נגד שנאת חינם, שבגללה חרב המקדש, למי שהוא חסר לו במיוחד. טוב.
הבנו. אבל מכיוון שגם לרדידות של ההנהגה הפוליטית בזמנו היה חלק תורם לחורבן, מה דעתכם להוסיף למסורת איזה חצי יום של חרטה על הטיפשות? ולא צריך את הכותל. קינות בנושא זה אפשר לקיים גם מול אולם המליאה של הכנסת.

מקום ריק באמצע

המגזין האמריקני לתיירות "טראוול אנד לז'ר" ערך סקר ויצא שירושלים היא בין 20 הערים הטובות ביותר לתיירים. יצאנו במקום השביעי המכובד בעוד ערים כמו לונדון פריז וברצלונה בכלל לא נכנסו לרשימה.
בירושלים חוגגים, במקום לחשוב מהר איך לוותר על המקום המוזר שלנו ברשימה (אנו, עם בקושי 2 מיליון תיירים לשנה) לטובת ברצלונה בתמורה לחצי מ-14 מיליון התיירים שיש לה בשנה, או לתת את המקום שלנו ללונדון או פריז תמורת שליש מהתיירים שיש להן בכל שנה. (27 מיליון ו-17 מליון, בהתאמה).
העובדות הפשוטות הן שירושלים, העיר הכי מפורסמת בעולם, מביאה לעצמה פחות תיירים אפילו ממה שמביא הר רושמור המשעמם בארה"ב, שלא לדבר על התיירות לרומא אתונה או ברלין. בשביל להכשל עד כדי כך, בעידן התיירות העולמית הפורחת, צריך המון כישרון. ויש לנו. עובדה. התוצאות מדברות.

שיקוף הבעיה

מקורבי הרב יעקב איפרגן "הרנטגן" מנתיבות טוענים שהוא שוקל לעזוב את נתיבות לאחר שבית הספר החרדי האשכנזי (והיוקרתי) בעיירה סירב לקבל את ילדיו ללימודים. מהנהלת ביה"ס מסרו שזה לא מסיבה עדתית. נכון. הם בטח מניחים שילדי הרנטגן אמורים להרשם ללימודים ישר בפקולטה לרפואה בירושלים.
כך או אחרת, הרעיון שהרב איפרגן יאלץ לעזוב את נתיבות בגלל אפליה עדתית נגדו נשמע קצת משעשע. מעניין רק למה הוא לא איבחן זאת בזמן. משהו במיכשור התקלקל?

תאריך:  31/07/2009   |   עודכן:  31/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בעל הטור צודק בהחלט..
כל-הכבוד  |  31/07/09 16:45
2
הרנטגן ישנה את שמו ל-MRI
ד"ר לספרדים  |  31/07/09 16:47
3
בתקופת ביבי הורידו את המחסומים
שושפרי   |  31/07/09 21:45
 
- מאיפה צצת לנו מבולבלת ?
איזה שרון ?  |  1/08/09 04:56
 
- שרון היה קיצוני בהתנהלותו
שוש......  |  1/08/09 07:56
4
תענוג לקרוא אותך,אתה נהדר ל"ת
גיזמו בון  |  1/08/09 14:08
 
- תענוג לשנוא ביחד, הא?
אין תקוה לאהבה  |  1/08/09 14:35
5
פריצי,גם אוויל מחריש לחכם יחשב ל"ת
א מ רול  |  1/08/09 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
ליקוי הלבנה שיחול בסוף השבוע יביא בכנפיו "בשורות" אשר תשפענה על כל העולם; שגעון המזון הבריא ייתמך ע"י הממשל    כלכלה ושווקים: השקל - חזק, אך עדיין כדאי למשקיעים לתור אחר דרך המלך    שפעת החזירים: התקשורת אוהבת להלחיץ    תחזית הכוכבים לשבוע 6.8.09-31.7.09
אליקים העצני
המלחמה על ירושלים היא מלחמת העצמאות השנייה של ישראל, לאחר שדורות של פוליטיקאים עלובים שחקו את ריבונותנו, עד שהפכנו למקבלי פקודות צייתנים של גורמים זרים    כנראה שמלחמת העצמאות של תש"ח, שבה הגענו רק עד לשעריה של ירושלים, לא הספיקה, ומלחמת יש"ע של שנת 67' תילמד בהיסטוריה כמלחמת העצמאות האמיתית, רק אם עכשיו, לפחות, 42 שנים אחרי - ננצח במערכה הדיפלומטית על ירושלים
אלעזר לוין
המתווך הותיק חונך מיזם שיארגן מאות משפחות להקים "מועדון צרכנות" לרכישת דירות    בחדרה השיג כבר הנחה של 12%    מתכנן לארגן קבוצות נוספות
עו"ד משה גולדבלט
בימים עברו יכלו הרופאים להסתמך על קשר השתיקה, מאחר וכמעט לא היה ניתן למצוא רופא שיעיד נגד חברו    הרופא הרגיל זוכר כי המומחה של היום הוא הנתבע של מחר ועל כן, עדיף להימנע מלהעיד נגד חבריו, שאם לא יעשה כן, הם בהחלט עלולים להעיד נגדו כשימעד
נסים ישעיהו
השכל מתייחס לחורבן הבית כאל עונש והוא חושב שיש בידו לשער נכונה את חומרת העברות שנעשו וגם את העונש הראוי    נראה ברור שהבעיה היא בפער שבין עומק ומרחק הראייה של האין סוף ברוך הוא, ובין עומק ומרחק הראייה של האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il