כולנו אוהבים מבצע טוב. זה נותן תחושה של הצלחה לקבל משהו זול יותר ולחסוך כסף. רק שלא כל חיסכון שווה אותו דבר. ועכשיו, בתקופת החגים, יצאו המבצעים מכלל שליטה ואיתם גם אנחנו. לכן, יש להיזהר ממבצעים שלכאורה נראים מפתים ביותר.
להלן
עצות אחרונות לפני פתיחת הארנקים:
ראשית, היזהרו מהאותיות הקטנות. השלט זועק 9.00? תסתכלו באותיות הקטנות, כתוב "ליחידה בקניית זוג". פתאום המבצע לא נראה כל-כך טוב. השלט צועק שהמוצר השני ב-10.00? תסתכלו טוב על החשבון, אומנם ההנחה ירדה מהחשבון, אך השני עלה כבר 11.00 מבלי שנשים לב. ברשתות מסוימות, בשבוע הראשון של מבצעי ראש השנה, כבר אין סחורה. אין בעיה, באותיות הקטנות כתוב עד גמר המלאי.
ברשתות אחרות מחלקים קופונים שאומנם תקפים, אך מרוב תנאים מיוחדים אי-אפשר לנצל אותם. בסופרמרקטים מפרסמים מבצע 4+2 על מגוון מוצרים. זו אותה הנחה כמו 1+2 רק שאנחנו קונים יותר. בסוף צריך לאחסן את הסחורה, וחלקה מתקלקל או פג תוקף לפני שניתן לנצלה. דוגמה נוספת ל"מבצע": דגני בוקר שבדרך כלל עולים 20.00 שקלים ללא מבצע, עכשיו עולים 26.00 שקלים בשביל מבצע של 1+1.
עכשיו, בתקופת החגים, יש להיזהר כפליים. יש לחשב את כדאיות העסקה גם מבחינת מחיר וגם מבחינת מקום אחסון, לבדוק היטב אם המבצע חל על המוצר שקונים, ושההנחה יורדת במלואה בקופה, ולקוות שהקופה לא הוסיפה כמה שקלים במקום אחר מבלי שנשים לב.
נראה כי בתקופת החגים רוצים למכור לנו הכל. אין לי בעיה עם זה, רק שהכל יהיה הוגן ובהרגשה טובה, במיוחד אם רשתות השיווק ירצו שנשוב לערוך בהן קניות גם אחרי החג.