X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גורדון זונדלנד יאמר לבית הנבחרים, כי טראמפ הורה לו להכחיש את קיומו של "קח ותן" עם אוקראינה וכי פעל על-פי הוראותיו של ג'וליאני מול מדינה זו
▪  ▪  ▪
זונדלנד תרם מיליון דולר [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]

שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי, גורדון זונדלנד, צפוי למסור עדות נגד הנשיא דונלד טראמפ לוועדות בבית הנבחרים המנהלות את חקירת ההדחה נגד טראמפ - מדווח (יום א', 13.10.19) וושינגטון פוסט. זונדלנד יאמר לוועדות, כי טראמפ אישית הורה לו להכחיש את קיומו של "קח ותן" בשיחתו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי.
בשיחה שהתקיימה ב-25 ביולי ביקש טראמפ מזלנסקי סיוע בחקירה שתזיק לג'ו ביידן, לשעבר סגן הנשיא ומועמד מוביל של הדמוקרטים לקראת הבחירות בשנה הבאה. בשיחה עלה גם הסיוע האמריקני לאוקראינה (בסך 400 מיליון דולר), אך טראמפ טוען שלא הייתה זיקה בין הנושאים. קיומה של זיקה כזאת עלול לבסס עילת הדחה נגד טראמפ, בשל שימוש לרעה בכוח המשרה.
ב-9 בספטמבר התכתבו זונדלנד וביל טיילור, הממונה על שגרירות ארה"ב באוקראינה. טיילור כתב: "אני חושב שזה מטורף למנוע סיוע ביטחוני תמורת סיוע בקמפיין פוליטי". זונדלנד השיב, כי טיילור שוגה בהבנת כוונותיו של טראמפ, וכי הנשיא הבהיר שאין כל "קח ותן" בנושא זה - ואז הציע שהשניים ישוחחו בטלפון במקום להתכתב.
זונדלנד יאמר לחברי בית הנבחרים, כי אינו יודע האם טראמפ אמר לו את האמת כאשר הורה לו לכתוב מסרון זה לטיילור. זונדלנד התקשר במישרין לטראמפ לאחר שקיבל את המסרון מטיילור ושוחח עימו במשך חמש דקות. טראמפ אמר לו, כי הוא אינו מעוניין ב"קח ותן" עם אוקראינה וכי למעשה אינו רוצה דבר ממדינה זו.
לדברי העיתון, זונדלנד האמין לטראמפ באותה עת וסבר, כי אכן הנשיא אינו מעכב מסיבות פוליטיות את הסיוע הצבאי לאוקראינה. הסיוע שוחרר מאוחר יותר באותו חודש, לאחר פגישה בין זלנסקי לבין סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס. זלנסקי עצמו אמר בשבוע שעבר, כי טראמפ לא לחץ עליו ולא סחט אותו, וכי בעת שיחתם הוא לא ידע על עיכוב הסיוע הביטחוני.
עוד יאמר זונדלנד בעדותו, כי במשך מספר חודשים פעל על-פי הנחייתו של רודי ג'וליאני - פרקליטו של טראמפ ומי שאין לו כל מעמד רשמי בממשל - בניסיון להביא את אוקראינה להצהיר בפומבי על חקירה נגד חברת הגז בוריסמה, בה שימש כדירקטור הנטר ביידן, בנו של ג'ו ביידן. בתמורה להכרזה כזאת, היה טראמפ מוכן להזמין את זלנסקי לבית הלבן. "זה היה 'קח ותן' אבל לא מושחת", יטען זונדלנד.
לדבריו, הוא ודיפלומטים אחרים לא ידעו שהדרישה לציין במפורש את בוריסמה נבעה ממניעים פוליטיים של טראמפ, והקשר לביידן נחשף בפניו רק כאשר הוגשה התלונה על שיחת הנשיאים שהובילה לחקירת ההדחה. הפוסט מעיר, כי למעשה יטען זונדלנד, כי לא היה ער להופעותיו הפומביות הרבות של ג'וליאני ולשורה הארוכה של הדיווחים בתקשורת, אשר התייחסו במפורש לחברת בוריסמה ולמשפחת ביידן.
זונדלנד אינו דיפלומט מקצועי, אלא איש מלונאות מפורטלנד, אשר תרם מיליון דולר לוועדת ההשבעה של טראמפ. רוב מינויי השגרירים האמריקניים הם פוליטיים ומשמשים לתגמל תומכים של הנשיא. דיפלומטים מקצועיים בבריסל ובוושינגטון נדהמו במשך חודשים ממהלכיו בנושא אוקראינה, במיוחד לנוכח העובדה שמדינה זו אינה חברה באיחוד האירופי - כך שהיא כלל אינה בתחום אחריותו. פקידי ממשל לשעבר אומרים, כי זונדלנד ראה את הנושא האוקראיני כחיוני להוכחת נאמנותו לטראמפ וכדרך לקבל משרה בכירה יותר בממשל.

תאריך:  13/10/2019   |   עודכן:  13/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגריר ארה"ב באיחוד יעיד נגד טראמפ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
האוצר יעביר עד 28 מיליון שקלים למועצה האזורית גוש-עציון ועד 23 מיליון שקלים לכל המתיישבים שנאלצו לפנות את בתיהם
איציק וולף
זסולט בורקאי, ראש עיריית גיור שבהונגריה הנחשב למקורב לראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, תועד משתתף באורגיה ביאכטה מפוארת
מחלקה ראשונה
נאומי הבכורה של הרב מאיר כהנא בישראל התבטאו במחאה נגד האמריקנים ונגד הכושים העבריים
איציק וולף
אמיר אבו לאבן יואשם בסעיפים של נהיגה פוחזת, סיכון אדם בנתיב תנועה, ייבוא וייצוא סמים והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ולא בסעיף הריגה    המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו
איציק וולף
תושב שכם נתפס על-ידי המשטרה כשהוא נוסע במהירות גבוהה פי 2.5 מן המותר בכביש הסמוך ליישוב עפרה    נהג אופנוע נתפס סמוך לצומת אלמוג כשהוא נוסע במהירות של 175 קילומטרים בשעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il