ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, עוקץ ברמז (יום ג', 29.10.19) את התנגדות הסיעות הדתיות להפעלת
תחבורה ציבורית בשבת במסגרת עירונית, ובהודעה שפרסם כתב כי "הסבבוס [אוטובוס השבת של ר"ג, ע.י.] הוכיח שניתן לגשר פוליטית ואושר במועצת העיר ברוב של כ-80% כאשר הנציגים הדתיים נותרים בקואליציה".
שאמה-הכהן - שהצהיר בשבוע שעבר כי התחבורה העירונית בשבת, שהופעלה במשך שבעה שבועות, תתחדש בליל הסילבסטר - אמר כי הסבבוס של רמת גן "צלח את הפולסא דנורא ועתירות הרבנים בזכות המבנה המשפטי היצירתי שלו". יצוין, כי בניגוד לדבריו, ההליך המשפטי עדין בעיצומו ודיון בנושא צפוי להתקיים בחודש הקרוב. עוד טען כי עירו היא חלוצת התחבורה העירונית בסופי-שבוע, אולם גם כאן בניגוד לדבריו לפחות שש עיריות אחרות קדמו לו ביוזמה דומה בשנים האחרונות.
כזכור, נציגי
ש"ס במועצת העיר נמנעו מלפרוש מהקואליציה בעקבות ההחלטה. סגן ראש העירייה מטעם ש"ס דוד מנחם נפגש בעניין עם יו"ר מועצת החכמים, חכם
שלום כהן, שהכריע כי עליו להישאר בקואליציה. לפני חודשים אחדים נפגש שאמה הכהן בלשכתו עם ראש עיריית טבריה רון קובי. בשיחה ביניהם השניים הסכימו כי "דווקא החבר'ה של ש"ס הם הכי מתונים ופרגמטיים".
דוד מנחם דוחה את הטענות נגדו, ואומר ל-News1 כי יחסי הכוחות במועצת העיר הם 19:2 לרעת הדתיים, וכי לו לא הייתה ש"ס נשארת בקואליציה היה המצב גרוע בהרבה - היו מופעלים שישה קווים במקום שניים, הקווים היו נכנסים לתוך השכונות ולא רק נוסעים בצירים ראשיים, התדירות הייתה כל חצי שעה בשבת במקום במשך ארבע שעות וכל שעה עגולה בליל שבת.
מנחם: "בחלק מהמקומונים הובעה אכזבה מראש העירייה על המתכונת המצומצמת ועל כך שהשירות פעל שבעה שבועות והופסק. דווקא הישארותנו בקואליציה היא שנותנת לכרמל רוח גבית לצמצם את השירות. אם אנחנו פורשים מהקואליציה, התחבורה העירונית בשבת תוכפל ואף תשולש, ושלא יהיה בזה ספק. הכוח שלנו בתוך הקואליציה לא פרופורציונלי למספר המושבים שלנו במועצת העיר, ולדתיים שצועקים עלינו עכשיו אני שואל - איפה הייתם כשאמרנו שאנחנו הסיעה הדתית היחידה ומדוע לא הצבעתם לנו ונותנים לנו ארבעה מושבים?!".
חבר מועצה אחר מסיעתו של מנחם, זהר ישרים, אמר כי "ההחלטה שהתקבלה בדבר חידוש קווי השאטלים וקיום תחבורה ציבורית בשבת, מצערת. מדובר בפגיעה אמיתית של הצביון היהודי בעיר וכעת פגיעה זו מתרחבת לערים נוספות בחסות עיריית רמת גן".
עיריית רמת גן, כמו גם עיריות אחרות בגוש-דן, שומרות על עמימות באשר למתכונת בה אמורים קווי השבת לפעול. אחת האפשרויות שעלו היא לא להפעיל את השירות באופן ישיר אלא באמצעות תמיכה כספית באגודה השיתופית נוע תנוע שתפעיל את הקווים.