מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, יבדוק את השימוש שעושים מוסדות שלטון וגופים ציבוריים בכלים דיגיטליים. הביקורת תבחן האם מוסדות אלו מנגישים את שירותיהם לאזרח באמצעות פרסום מידע זמין ומהימן באינטרנט, מאפשרים שימוש בטפסים מקוונים לייעול התהליכים, מתן מענה באמצעות אפליקציות למכשירי הטלפון הניידים ועוד.
אנגלמן אמר כדוגמה (יום ג', 5.11.19), כי משרדו בוחן
את אופן ניהול הוועדות רפואיות בביטוח הלאומי בראיית האזרח והמשך הטיפול הדרוש לו בסוגיות נלוות, דוגמת הנחות בתשלומי ארנונה, פטורים ממס, זכאות לטיפול סיעודי ועוד. הוא דיבר בכנס לחוסן חברתי של מכון המחקר מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל.
עוד אמר אנגלמן, כי מה שהוא מכנה "הביקורת החברתית" תעסוק בנושאים המוכוונים לחברה הישראלית על כלל רבדיה, ובכלל זה תחומי החינוך, הבריאות והרווחה ובדגש על אוכלוסיות ראויות לקידום דוגמת בני המיעוטים, החברה החרדית, יוצאי אתיופיה, בעלי הצרכים המיוחדים ועוד. בכוונתו לקלוט במשרדו עובדים בעלי רקע מתחומי החינוך, הבריאות, החברה והרווחה, דוברי שפות שונות (ערבית, אמהרית, רוסית) ואשר מכירים היטב את הצרכים של האוכלוסיות הראויות לקידום.
אנגלמן גם מתכוון להרחיב את הליך שיתוף הציבור בביקורת, בו החל קודמו,
יוסף שפירא. בין היתר מדובר בשימוש נרחב בשאלונים על מגוון תחומים בעלי השלכה ישירה על הציבור: השירות בקופות החולים ובתי החולים, מוסדות חינוך ורווחה, מוקדי שירות לקבלת קהל, תשלומי מיסים ועוד.
שיתוף הציבור יבוא לידי ביטוי גם ב"יציאה לשטח" ומפגש ישיר עם הגופים המבוקרים והציבור הרחב, כדי ללמוד מקרוב על אופי הפעילות, הצרכים המגוונים בקהילות השונות ואיכות השירות, הוסיף אנגלמן. ביקורת השטח כוללת ימי עיון, סיורים ותצפיות במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות, ותכלול גם מפגש עם הציבור במוקדי השירות וקבלת הקהל, לרבות מעקב אחר הטיפול בתלונה והגעה פיזית למקום לצורך אימות שהנושא אכן טופל כיאות.