זאת בהתאם להחלטתם כי מדיניות האופניים המעודכנת תתפרסם לאחר הליך פתוח ושקוף לציבור; את ההתייחסות יוכלו הנוסעים להגיש באמצעות טופס ייעודי ומקוון באתר האינטרנט של
רכבת ישראל לא יאוחר מיום ראשון ה-24.11.19; בסיום הליך שיתוף הציבור, יישקלו ההערות שיתקבלו ולאחר מכן ייקבע מועד לכניסת המדיניות החדשה לתוקף
בעקבות מחאות בדבר נקיטת מדיניות חד-צדדית,
משרד התחבורה ורכבת ישראל החליטו כי מדיניות האופניים החדשה תתפרסם לאחר שיתקיים הליך שקוף ופתוח לציבור, במסגרתו תינתן לכל אדם האפשרות להתייחס בכתב לטיוטת המדיניות החדשה.
בעשור האחרון זינק מספר הנסיעות ברכבת יותר מפי שניים, מ-35.9 מיליון בשנת 2010, ל-67.7 מיליון בשנת 2018. הגידול מבטא גם עליה חדה במספר הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, שמספרן צפוי לעבור את רך 65 אלף הנסיעות בשנת 2019.
הנוסעים שעולים לרכבת עם אופניים בשעות השיא עושים שימוש בקרון המיועד לנוסעים עם מוגבלויות, ובשל כך נפגע השירות לנוסעים אלו. במקרים רבים נקשרים האופניים למעקות הבטיחות ולמעברים, באופן שחוסם את המעבר לנוסעים עם מוגבלויות. חלק מהרוכבים אינם נשמעים להנחיות הבטיחות, קושרים את אופניהם בכניסות לקרונות הרגילים, תוך חסימת דלתות הקרון באופן שפוגע בכלל נוסעי הרכבת ובמיוחד באזרחים ותיקים, נוסעים עם עגלות תינוקות וכיו"ב.
בהיעדר תשתית מסילה מספקת, לצד מחסור בקרונות וצי נייד, לא ניתן כיום להאריך את הרכבות בקרונות נוספים ולהגדיל תדירותן. לכן הרכבת אומרת כי היא מעוניינת לאזן בין צרכיהם של הנוסעים בה, כדי להביא למיצוי מיטבי של המשאב הרכבתי המוגבל, לטובת כלל הציבור.
לשם כך גובשה, בעבודת מטה במשרד התחבורה וברכבת ישראל, מדיניות האופניים החדשה, אשר עיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד ובתיק נשיאה ייעודי, המוצגת עתה להערות הציבור.
לקריאת המדיניות החדשה ושליחת התייחסות
[קישור]