X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למי שמחייך יותר מדי בפה סגור, מתבייש בכתמי הניקוטין שעל השיניים, מוקדשת הכתבה הבאה על טיפולי הבהרת שיניים בהתאמה אישית
▪  ▪  ▪
לחייך בלי בושה [צילום: פלאש 90]

מרגע בקיעת השיניים הקבועות שלנו, הן הולכות ונשחקות, והצבע הלבן הטבעי מתעמעם גם הוא. השיניים נוטות לכהות בצבען עם התקדמות הגיל, ובנוסף לכך, שינוי צבע בשיניים או הכתמה שלהן, יכול להתרחש במהלך החיים מסיבות חיצוניות או פנימיות.
גורמים חיצוניים להכתמה הם רבים, ונובעים בעיקר מכניסה של הצבע דרך סדקים שבאמייל (השכבה החיצונית של השן). דוגמאות נפוצות כוללות: עישון, קפה, תה, מספר סוגים של שטיפות פה, שתייה מרובה של יינות המכילים חומצה טאנית ועוד.
הכתמה חיצונית יכולה להיגרם גם עקב חדירה של הצבע דרך השוליים של שחזורים בצבע השן ("סתימות לבנות") ושינוי צבעם. שימוש בתרופות כגון: אנטיביוטיקה מסוג טטרציקלין על-ידי האם במהלך ההריון או מתן התרופה לילד מתחת לגיל 8 שנים, גורם הכתמה אפורה וקשה מאוד לטיפול. שימוש יתר בפלואוריד גורם גם כן הכתמה קשה הקרויה: פלואורוזיס. חומרת ההכתמה תלויה במינון היתר של הפלואוריד שניתן.
סיבה נפוצה מאוד לשינוי צבע היא שיניים לאחר טיפול שורש (בחלק מהמקרים) או שיניים שעברו מוות ספונטני (בעיקר כתוצאה ממכה). בנוסף, ככל שאנו מתבגרים, קיימת נטייה להצהבת הגוון הטבעי של השיניים עקב שינויים פיזיולוגיים של רקמות השן.

כיצד מבהירים שיניים בבית?

ניגשים למרפאה, שם יצקו את תבנית השיניים ומכינים פלטה גמישה מפלסטיק. לאחר בניית הפלטה תקבל/י "ערכת הבהרה", הכוללת את הפלטה, הוראות הפעלה ומספר מזרקים המכילים תערובת של ג'ל מחמצן, חומרי טעם וחומר נגד רגישות.
מורחים את ג'ל ההבהרה בתוך הפלטה הגמישה ואז מרכיבים את הפלטה ל-30 דקות עד שלוש שעות - בהתאם להנחיות הרופא ולסוג ג'ל ההבהרה שהותאם לך. את הטיפול מבצעים פעם עד פעמיים ביום במשך שבועיים עד שלושה, על-פי הנחיות הרופא.
האם יש לצפות לתופעות לוואי או לסיבוכים?
במהלך הטיפול ואחריו, תיתכן רגישות בחניכיים או בשיניים. לרוב הרגישות עוברת לאחר מספר ימים. סיבוכים בעייתיים, כמו רגישות חזקה בשיניים, צריבה חזקה בחניכיים ותגובות אלרגיות לטיפול, הם אירועים נדירים ביותר. הרופא המטפל מזמין את המטופל למספר ביקורות קצרות במהלך טיפול ההבהרה, ויש לעדכנו אודות ההתפתחות.
ומהן הוראות התחזוקה והשימור אחרי הטיפול?
כדאי לחזק את ההבהרה כל שנה וחצי עד שנתיים. מספר ימי הטיפול במהלך החיזוק הינו מועט, בהשוואה לשבועיים שלושה של פעולת ההבהרה הראשונית. חוץ מזה, מומלץ לצרוך כמה שפחות קפאין (שתיית קפה ו/או קולה) וניקוטין, על-מנת להאריך את משך ההבהרה.

מה עושים בטיפול?

מורחים ג'ל מחמצן על-גבי השן. הג'ל חודר את האמייל (השכבה החיצונית השקופה של השן) ומגיע לדנטין (השכבה הפנימית של השן) ומבהיר אותה. כן, נכון, התהליך דומה במובן מסוים להבהרת שיער בחומר מחמצן.
כאשר הטיפול מבוצע במרפאה, הרופא מבודד את רקמת החניכיים, מורח על השיניים את ג'ל ההבהרה ומאיר עליו במכשיר שפולט אנרגיית אור או אנרגיית לייזר. האור הנפלט מהמכשיר מפעיל את החומרים המצויים בג'ל שמבהירים את השכבה הפנימית של השן.
בדרך-כלל חוזרים על מריחת הג'ל מספר פעמים, כל 15-10 דקות, עד להשגת התוצאה הרצויה. הלבנה במרפאה בעזרת מכשיר אור (LED) נמשכת לרוב כשעה. לעיתים יש לחזור לישיבת הבהרה נוספת. הלבנה בעזרת מכשיר לייזר אורכת כ-30-20 דקות.

מה עם כתמי ניקוטין וקפה?

זאת אופרה אחרת לגמרי כיוון שכתמי ניקוטין וקפאין הם כתמים חיצוניים ולצורך הסרתם יש להיעזר בשיננית.
סתימות וכתרים קיימים בפה:
הבהרת שיניים פועלת רק על רקמות ביולוגיות ולא על סתימות לבנות קיימות או כתרי חרסינה קיימים לסוגיהם - כלומר צבעם לא ישתנה בעוד צבע השן המובהרת ישתנה בהחלט. עובדה זו תיצור הבדל בין הסתימות והכתרים הישנים בפה לצבע השיניים המובהרות. יהיה צורך להחליף את צבע השסתימות והכתרים לגוון החדש שהושג לאחר ההבהרה. לעיתים מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת שיש לקחתה בחשבון טרם התחלת ההבהרה. יש לזכור, כי עלות ההבהרה לא כוללת את עלות החלפת הסתימות והכתרים.
אפשר לקנות חומרי הבהרה לשיניים בבית מרקחת בלי מרשם רופא?
בבתי המרקחת נמכרים מעין פלסטרים להדבקה על השיניים או חומרי הבהרה בבקבוקים קטנים. לאמצעים אלה מצורפות הוראות הפעלה. ריכוז החומר הפעיל בהם חלש יחסית, והם יעילים יותר ב"תחזוקת הבהרה". אם רוצים הבהרה מקצועית, בהתאמה אישית, כדאי לפנות לרופא שיניים מקצועי לביצוע ההבהרה הראשונית.

מהי פעולת הבהרת שיניים?

פעולת ההבהרה היא שינוי הגוון הטבעי של השן לגוון בהיר יותר. זו הסיבה שקוראים לזה הבהרה ולא הלבנה. כל פעולות ההבהרה מבוססות על שימוש בחומרים מחמצנים המסוגלים לחדור דרך האמייל, מפרקים את הקשרים הכפולים במולקולות הצבע ועל-ידי כך מנטרלות אותו (צבע השן נקבע על-ידי השכבה הפנימית לאמאייל הקרויה דנטין והמהווה את רוב מסת השן-אמאייל השן - השכבה החיצונית ביותר הינה שקופה).
על-מנת להגביר את סיכויי ההצלחה של הבהרת שיניים, יש לאבחן במדויק את הסיבה או הגורם לשינוי צבע השן טרם ביצוע ההבהרה.
כאן המקום לציין שגם כאשר האבחון הוא נכון, לאף אחת משיטות ההבהרה הקיימות אין הצלחה של 100%, אך מאידך בביצוע נכון של ההבהרה תופעות הלוואי והסיכונים הם מינימליים ולכן לרוב שווה לנסות.
כמו-כן, חשוב מאוד להדגיש כי לאחר הבהרה יש לבצע תחזוקה נכונה ולחזק את ההבהרה מדי כשנה וחצי עד שנתיים הואיל ויש דעיכה טבעית מסויימת של תוצאת ההבהרה שהושגה.
למי זה מתאים?
לכל אחד ואחת מעל גיל 18, שהחניכיים והשיניים שלהם סיימו את התפתחותם הבריאה, ואשר רוצה שיניים בהירות יותר ו"חיוך של מיליון דולר".
יש הגבלות לטיפול הבהרה?
כן. הוא לא מומלץ למי שאלרגיים למי חמצן, לנשים בהריון או מיניקות, למטופלים בעלי פה מוזנח ביותר והוא לא מומלץ לאנשים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה.
זה כואב?
לא, אבל תיתכן אי נעימות קלה במהלך הטיפול. ניתן להתגבר על הרגישות באמצעות חומרים מנטרלי רגישות.

מחבר המאמר הינו רופא שיניים ברשת מרפאות כללית סמייל
תאריך:  08/02/2010   |   עודכן:  08/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדריך המלא לחיוך של מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
מאבקים חשובים רבים באים עכשיו על חשבון המאבק לשלום    השלום עומד מעל לכל שאר המטרות, ולו רק מפני שהצלחת כל שאר המאבקים תלויה בתוצאות המאבק האחד הזה
גיא חזן
ידע דרוש לשם יצירת רווח    ניסיון ותעוזה יעניקו כרית נוחה להשקעות ועוז    וחובה על כל משקיע להפנים את הצורך בסבלנות
עו"ד אברהם פכטר
הקמת ועדת בדיקה בשלב זה למבצע עופרת יצוקה תתפרש ככניעה ללחץ האו"ם. ישראל יכולה להשתמש בדוח לתועלתה    וגם: על עיסוק עיתונאי שגוי
נחום בקשטנסקי
לפני שאתם סוגרים את העסקה, בדקו היטב כי המוכר הינו הבעלים הרשום ברישיון הרכב וכן בדקו כי על-גבי הרישיון מופיע מספר הבעלים הקודמים של הרכב
חן בן אליהו
האם אלוקים, אשר ברא את העולם והאדם ברצונו, אין תכלית למעשיו וליציריו?    על שלמות האדם והנתיב המוליך אליה לפי רס"ג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il