X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכל שפר מיכאלי מאבחנת ומטפלת בהפרעות קשב וקשיי תפקוד מרכז אלבאום למצויינות אישית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
פתיחת השנה מתאפיינת בלחץ המערכות, כן הורים, אנו כבר מתקרבים לפתיחת שנת הלימודים והלחץ מגיע לשיאים חדשים ביה"ס מלחיץ את ההורים, ההורים את עצמם ואת הילדים, וההיסטריה בשיאה
▪  ▪  ▪
מימוש הפוטנציאל [צילום: יח"צ]

"מידי יום פונים אלי הורים שחשים חסרי אונים מול מערכת החינוך שממטירה עליהם "עידכונים" על מצבו של ילדם דרך האבחונים שהם צריכים לעבור ועוד. מה שמפתיע שרוב ההורים גם לאחר שיחה עם היועצת אינם מבינם מה בדיוק הבעיה האמיתית, או מה ההבדל בין אבחון אחד למשנהו". מסבירה מיכל שפר מיכאלי, מטפלת מקצועית ומנ"כלית "עיגולים של שמחה", מרכז לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים.
הסיבות להפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות וקשיי למידה הן רבות ושונות. לעיתים, מדובר במצוקה רגשית המובילה לקושי להתרכז. ישנם מקרים בהם בעיה מוטורית ממנה סובל הילד גורמת לקושי בקריאה או כתיבה ובמקרים מסוימים אכן מדובר בהפרעת קשב "אמיתית". "לפני שאנחנו מתייגים את הילד ומפנים אותו לטיפול או לשימוש בתרופות חשוב לדעת שיש דרך אחרת, או יותר נכון סיבות אחרות. הפרעות קשב לעיתים הם רק סימפטום, לא הבעיה. ניתן לטפל ולשפר את רמת החיים והיכולת התפקודית בבית, בבית הספר ובעבודה ולכל אחד מגיעה הזדמנות להתמודד בכוחות עצמו לפני המעבר לתרופות". מסכמת מיכל שפר מיכאלי. "איתור מקור הבעיה והתאמת הטיפול הנכון הם הבסיס להצלחה".
השלב הראשוני- ייעוץ והכוונה
השלב החשוב ביותר בטיפול בליקויי למידה ו/או הפרעות קשב וריכוז הוא השלב הראשוני של ייעוץ, אבחון והכוונה. כאשר מדובר בילדים, הורים רבים מוצפים במידע הזורם אליהם ממערכת החינוך או סובלים מהתמודדויות עם הסימפטומים בבית ואינם יודעים לחבר בין הדברים ולהבין את מקור הבעיה. בשלב הייעוץ, מתקיים שיח פתוח עם ההורה והילד, שמטרתו ליצור קרבה רגשית ומכילה ולאפשר פתיחות מול ההורה והילד. כמו-כן, בדיקת חומר כתוב, מסקנות והמלצות ממערכת החינוך והעלאת מגוון האפשרויות הקיימות לטיפול. בשלב זה כבר נוצר סדר בבלגן, ההורה והילד מרגישים ביטחון ומשם נפתחת הדרך להצלחה ולשיתוף פעולה מתוך רצון והבנה.
סוגי אבחונים ומטרתם:
המטרות העיקריות של אבחון הם: לאתר/לשלול קושי, לזהות מולם חזקות ולכוון להמשך טיפול, לצורך כך, קיימים סוגי אבחונים שונים, בהם:
אבחון דידקטי - אבחון מקצועי המתבצע על-ידי פסיכולוגית חינוכית במסגרתו ניתנת הערכה לגבי יכולות לימודיות של הנבדק (שפה, חשבון, כתיבה, קריאה), אבחון זה מהווה אינדיקציה ללקויות למידה אם בנמצא. במידה וכן, ניתנת תוכנית להמשך טיפול, המלצות לסיוע והקלות במערכת החינוך.
אבחון פסיכו דידקטי- אבחון מורחב, המאפשר להבין השפעות פסיכולוגית בנוסף לאיתור קשיי למידה. מתבצע על-ידי פסיכולוגית חינוכית מוסמכת.
אבחון BRC קשב וריכוז (ללא רטלין) - אבחון המתבצע על-ידי מערכת ממוחשבת מתקדמת בשילוב ניתוח נתונים על-ידי פסיכולוגית חינוכית. מטרתו לספק פרופיל קוגנטיבי של הנבדק, כגון: מוטוריקה, זיכרון, קשב לטווח ארוך/קצר, תפקודי שפה ותפקודים ניהוליים (ארגון, תכנון, ויסות עצמי, יכולת למידה מטעויות), במסגרת אבחון זה מתבצע תהליך מיפוי של החוזקות והקשיים כתמיכה בתהליך אבחון כולל של הפרעת קשב.
אבחון מוטורי/סנסורי (על-פי שיטת אלבאום) - מאבחן קשיי תפקוד ולמידה על בסיס בחינת תפקוד מוטורי, כולל: מוטוריקה גסה/עדינה, שרירי גלגל העין, מערכת הצלבה (חיזוק הקשר בין האונה הימנית לשמאלית במוח).
שיטות הטיפול וחשיבות השילוב לראייה וטיפול כולל
טיפול בשיטת אלבאום - שיטה המבוססת על תיאום בו-זמנית של ארבע אינטליגנציות: גופנית, רגשית, חשיבתית ואנרגטית. כשארבע האינטליגנציות פועלות בתיאום ובשילוב מתקיימים התנאים המאפשרים את מימוש הפוטנציאל האישי של הפרט.
הטיפול בשיטה זו משלב טכניקות גופניות ורגשיות מגוונות, כולל: יציבה, גמישות והרפיה, עבודה על מוטוריקה גסה ועדינה, מערכת הצלבה, שרירים טבעתיים, שרירי גלגל העין, סדר וארגון, מדיטציות, חשיבה חיובית, תרגלי כוח רצון, פורקן מתח פיזי ונפשי והעצמה אישית.
באמצעות שיפור מיומנויות אלו ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דימוי עצמי וחברתי נמוך, דימוי גוף נמוך, בעיות קואורדינציה, יציבה לקויה, חריקת שיניים, הימנעות מעיסוק בספורט, התפרצויות זעם, חוסר שקט - תנועתיות יתר, קשיים בקריאה/כתיבה/חשבון, קשיים בהתמצאות במרחב, בעיות התנהגות, קשיים במוטוריקה גסה/עדינה, קשיי יציבה, שרירים מכווצים ונשימה שטחית, רגישויות יתר, חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך ועוד.
טיפול בשיטת NLP - שיטה רבת עוצמה המיועדת להתמודדות עם מגוון רחב של קשיים רגשיים ובינאישיים, מאפשרת לאדם גישה לתהליכי תפיסה וחשיבה בלתי מודעים ואוטומטים ומציע דרכים מעשיות לשנותם במידת הצורך. הטיפול מתאים למגוון רחב של בעיות: שחרור מחרדות ופוביות, שיפור והעצמה של יחסים בינאישיים, שחרור מתלות ודפוסים לא רצויים, יציאה ממצב של תקיעות והנעה לעשייה והגשמת מטרות, טיפול בעודף משקל ועוד.
טיפול רגשי על-ידי פסיכולוג/עובדת סוציאלית: תוכנית טיפולית פרטנית לילדים וכן תוכנית תמיכה והדרכת הורים בתהליך.
טיפולים משלימים: טיפול פרחי באך, נטורופתיה ותזונה.
המלצות וטיפים מאת מיכל שפר מיכאלי:
1. לכו עם ולא נגד המערכת, יחד עם זאת דרושה מידת אסרטיביות לעמוד על זכויות ילדכם.
2. זכותכם להבין מכול גורם בית ספרי (בד"כ היועצת) מה הבעיה הספציפית של הילד וכיצד היא באה לידי ביטוי.
3. במידה ומפנים אתכם לאבחון , תדרשו להבין מה מטרתו וכיצד תוצאותיו יבואו לידי ביטוי בהתנהלות עם הילד.
4. ביה"ס חייב מבחינה חוקית להתייחס לממצאים ולאפשר ועדת השמה במידת הצורך.
5. פאניקה, לחץ, אף פעם לא עוזרים בנושאים אלו, קחו את חוסר אונים, רגשות אשם שמובלים לתקיעות והחליפו בלקיחת אחריות שמובילה לעשייה.
עיגולים של שמחה

תאריך:  23/08/2010   |   עודכן:  23/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתיחת השנה - בהלת המבדקים!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות במיץ עגבניות
יואל קורנבלום  |  23/08/10 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
אני פונה אל מי מכם ומבקש לטכס עצה – מה ניתן לעשות כדי לאפשר לאביבה ולנועם לשוב לביתם, למרבה הצער עדיין ללא בנם, ולאפשר להם להמשיך להיאבק על שחרורו מביתם מבלי שהחזרה תתפרש כהודאה באובדן האמונה והסיכוי לשיבתו
צבי י' כסה
המניע להצעתי לזמן פגישה עם הטוקבקיסטים היה בראש ובראשונה הסקרנות שלי, להיפגש עם אחדים מהכותבים    חשבתי, ואני עדיין חושב, שפגישה רגועה יכולה להבהיר לשני הצדדים תובנות חסרות
יעקב איציקוביץ
לחשוב שבראש הצבא נמצא אדם שלכאורה ניתן "לתחמן" אותו במסמך מזויף    מזעזע לתאר לו המסמך הזה המזויף מקורו חס וחלילה היה באויב, כמו בביון האירני    כשל פיקודי כזה לא חדש אצל אשכנזי
שלמה גזית
האיום של תנועת "אם תרצו" איננו עומד בחלל הריק    אנו עומדים בפני גל גואה והולך של מקארתיזם, שבו שותפים מספר תנועות לאומניות יחד עם מספר חברי כנסת פעילים ושוחרי פרסום
בעז העצני
טרמינולוגיה - המצאת שפה חדשה - שפת ההינתקות    דוגמה למינוח מכובס: "שכונת קרווילות" - ששימשה, למעשה, כמחנה פליטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il