X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם ביילין וגם ליברמן מתנגדים ל"הסכם שלום בתוך שנה" של אובמה דווקא כיוון ששניהם שואפים להצלחת התהליך, בעוד שדווקא הימין מעוניין שלא יהיה תהליך מדיני ושלא תקום מדינה ערבית ביהודה ושומרון מכאן, שהצהרותיו של ליברמן כלל אינן של ימין קיצוני, אלא משקפות חשיבה פרגמטית גם הרעיון של חילופי שטחים מאוכלסים אינו כל כך ימני. כערבי, הייתי קונה רעיון זה המבטיח הקמת מדינת פלשתינית בנגב ובגליל - כמעט בגבולות 47'
▪  ▪  ▪
הילד רע של הפוליטיקה הישראלית. אביגדור ליברמן [צילום: AP]
רק שנאה תהומית מעוורת את עיני השמאל מלראות את הדמיון בין עמדותיהם של ליברמן ובין ביילין, ונוטלת מאנשיו כל יכולת לניתוח מפוקח. העיתונות המופקרת שלנו, כולל כלי התקשורת הממלכתיים, צרחו במשך כמה ימים על הצהרת ליברמן שמו"מ ישיר עשוי להיכשל. אך זוהי בדיוק גם התחזית של מחמל נפשם, אבו-מאזן, ושל כל פמלייתו!

   רשימות קודמות
  נוח לחפש מתחת לפנס

אביגדור ליברמן נחשב לילד רע של הפוליטיקה הישראלית. החליפה של דיפלומט אינה תפורה עליו היטב. כולנו זוכרים את משחק הכיסאות המיותר עם השגריר הטורקי. ושוב, רק לפני כמה ימים שבר ליברמן את כל הכלים הדיפלומטים בהופעתו בעצרת האו"ם כאשר הציג את עמדתו הקיצונית שלכאורה עומדת בסתירה מוחלטת למדיניות הממשלה.
כך טוענת הדעה הרווחת בתקשורת ישראלית ה"קובעת". אלא שאין להיחפז ולזלזל ביכולותיו הפוליטיות של ליברמן. די אם ניזכר בדבריו של סגן שר החוץ בנימין נתניהו שהתלונן: "נטפל אלי איזה רוסי שאני לא יודע מה הוא רוצה ממני". ליברמן הטירון במרכז הליכוד האמין כי אפשר להריץ את בנימין נתניהו לראש הממשלה. והוא צדק. לא במקרה מינה ראש הממשלה הטרי דאז את אביגדור ליברמן למנכ"ל משרדו. באותם הימים הביא המנכ"ל החדש את כל שרי הליכוד למצב רתיחה - כי ליברמן היה יותר נמרץ ויעיל מכל אחד מהם. אין צורך לפרט את כל פועלו - העסקי והציבורי - של שר החוץ, שמאדם כמעט אלמוני הוא עומד כיום בראש הסיעה השלישית בגודלה בכנסת, אשר בחבריה האלמוניים הוא שולט שליטה מוחלטת.
למה חותר שר החוץ בהצהרותיו?
הצעותיו המעשיות של ליברמן כי יש לשאוף להסדרי ביניים זהות באופן מפתיע לרעיון שבו תומך ד"ר יוסי ביילין. שניהם טוענים כי המסגרת הנוכחית של המו"מ אינה רלוונטית ועשויה להיכשל, ונדרש נתק מוחלט מן המציאות כדי לא להסכים עם עמדה זו. בהכירו את הכוחות הפועלים בעולם הערבי, התנגד ביילין גם לנסיגה חד-צדדית מחבל עזה, ביודעו כי בעזה ישתלט חמאס - ובכך יידחה פתרון ריאלי. והוא צדק.
גם עתה מתנגדים ביילין וליברמן למסגרת שהציב אובמה לשיחות - "הסכם שלום בתוך שנה" - דווקא כיוון ששניהם שואפים להצלחת התהליך, בעוד שדווקא הימין מעוניין שלא יהיה תהליך מדיני ושלא תקום מדינה ערבית ביהודה ושומרון. מכאן, שהצהרותיו של ליברמן כלל אינן של ימין קיצוני. כי מי שמתנגד לתהליך רבולוציוני - וזוהי בדיוק ההגדרה ההולמת את תוכניתו של אובמה - ותומך בתהליך אבולוצי, יש להחשיבו לפרגמטי. גם הרעיון של חילופי שטחים מאוכלסים אינו כל כך ימני. אילו הייתי ערבי, הייתי קונה רעיון זה המבטיח הקמת מדינת פלשתינית בנגב ובגליל - כמעט בגבולות 47'.
רק שנאה תהומית מעוורת את עיני השמאל מלראות זאת, ונוטלת מאנשיו כל יכולת לניתוח מפוקח. העיתונות המופקרת שלנו, כולל כלי התקשורת הממלכתיים, צרחו במשך כמה ימים על הצהרת ליברמן שמו"מ ישיר עשוי להיכשל. אך זוהי בדיוק גם התחזית של מחמל נפשם, אבו-מאזן, ושל כל פמלייתו.
חשוב להבין למה ליברמן מפרסם את הצעתו השכם והערב, כולל מעל בימת עצרת האו"ם. זו האחרונה, מכוונת ללא ספק לזירה בינלאומית. אם אבו-מאזן ומרבית שרי הממשלה הישראלית אכן צודקים בהערכתם בדבר כישלון של המו"מ הכפוי, או אז יתחילו בחיפוש אלטרנטיבות. והאלטרנטיבה - הסדר ביניים. השאלה המרכזית שמן הראוי היה שתידון בתקשורת היא איך בדיוק רואים ליברמן וביילין את תוכניתם להסדר ביניים. יש מקום לסמוך כי לשניהם יש מה להציע. אמנם, ההבדל בין שניהם הוא שביילין מבקש קודם כל את טובתם של הערבים ואילו ליברמן - את זו של היהודים. אך שניהם כאמור מעוניינים בהמשך התהליך. הסדר ביניים כזה יכול להיות טוב לערבים - כי הם מעוניינים להביא בכך לדימום איטי של ישראל ולהיחלשותה. על-פי הסדרי הביניים לא ייבנו כמובן שכונות חדשות ביו"ש, הכלכלה הערבית תצמח, יימשך התהליך של בניית מדינת פלשתין - שבדרך כעובדה מוגמרת שתכפה את עצמה יום אחד על מדינת ישראל. תוכנית שכזאת - ואפשר להוסיף פרטים שיהיו מקובלים על הערבים - מנוגדת בתכלית למטרות הימין ותואמת היטב את חלומו של ה"מרכז" הפוליטי.
והעולם שכבר שמע את הצעתו של ליברמן מעל הבמה הבינלאומית הגבוהה ביותר, יאמר: הברנש הזה צדק! הוא מבין פרק בפוליטיקה טוב יותר מנתניהו, הוא ריאליסט פרגמטי. הציבור הישראלי ינשום לרווחה - נמצאה הנוסחה הגואלת לדעיכה לא כואבת. כוכב חדש נולד.

לאתר מגזין מראה
יוסף מנדלביץ הוא אסיר ציון שלעבר שהיה כלוא בסיביר 11 שנה ב"עוון בגידה במולדת".
תאריך:  02/10/2010   |   עודכן:  03/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן - הכוכב הפרגמטי העולה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ליברמן לא כוכב ולא בטיח
קוואק קוואק קוואק  |  2/10/10 22:11
2
עוד כוכב כזה ואבדנו
אליהו חיים  |  3/10/10 07:24
 
- אתה חלאה אמיתית
פודל של בייניש  |  3/10/10 10:11
 
- לא חפות ולא בטיח
אליהו חיים  |  3/10/10 13:44
3
ליברמן כמו שרון מדבר גבר גבר  ל"ת
וימסור הכל לאיסלם  |  3/10/10 08:34
4
מי שמפוכח יודע שלא תקום מדינה  ל"ת
ערבית נוספת  |  3/10/10 08:37
 
- מי שמפוכח יודע שישראל תיעלם
בג"ץ עובד על זה  |  3/10/10 10:24
5
ליברמן - שמאל העושה קולות ימין ל"ת
דניאל סבלדי  |  3/10/10 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד איריס פרחי-נסים
10 שנים ארורות חלפו, ועדיין מרחפים לא מעט סימני שאלה, מאז שהופקר ודימם למוות חייל מג"ב, מדחת יוסף, בקבר יוסף    האזכרה שנערכה ביום שישי בבית ג'ן, הייתה מרגשת, טעונה כאב ותסכול    המדחת הבא... זה רק עניין של זמן... הרי אנחנו לא יודעים מה קרה שם באמת...
אברהם שרון
לתת. כן, לתת צדקה גם למקוששי הצדקה הקבועים    אך אולי כדאי לומר להם להפסיק להתבזות ולצאת לעבוד ולהרוויח לחמם בגאווה?
דויד מהצרי
בין הים לירדן יש מקום גם למדינה חרדית כשרה ועצמאית
אריה אבנרי
"נשיא ארה"ב ברק אובמה הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו חבילה של הטבות באם תסכים ישראל להאריך את תקופת ההקפאה בחודשיים" (מן התקשורת)    קיפוד 34
יהונתן דחוח-הלוי
מהדורת החדשות של הירקון 70 מציינת כי דיווחים שונים מלמדים שישראל עומדת להקים מחנות ריכוז למסתננים מאפריקה    במהדורה אחרת של הטלוויזיה החברתית המליץ עו"ד לפעילי שמאל, שלא להודות בדבר גם אם צולמו רוצחים לוחם שייטת    אנשי תקשורת בכירים מסייעים למהדורת הירקון 70 שמרחיבה בימים אלה שידוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il