X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במרומי קומתו ה-16 של מלון "טורם", בעיירה באד-צורצך שבשווייץ, מציעה מסעדת "פנורמה" את העילית שבעילית הקולינריה
▪  ▪  ▪
בראשו גן-עדן קולינרי. מלון "טורם" באד-צורצך [צילום: מיקה]
יופי שאין לו סוף
ראובן לייב
בין שווייץ לגרמניה טובלות עשרות עיירות בנופים משכרי עיניים
לרשימה המלאה

קסמה של באד-צורצך
ראובן לייב
עיירת הנופש השווייצרית, שעל גדות נהר הריין, נתברכה בשלווה סטואית, במעיינות-מרפא לגוף ולנפש ובאמון חסר תקדים לאורחיה
לרשימה המלאה

במרומי קומתו ה-16 של מלון "טורם", בעיירה השווייצרית באד-צורצך, ממוקמת מסעדת "פנורמה" - גן-עדן קולינרי, ששמעו יצא לפניו עד למרחוק. מלבד אורחיו הקבועים של המלון, נוהרים למסעדה שעל הגובה (תרתי משמע) גם מי שאינם מתגוררים בו.
אף שהמטבח השווייצרי ידוע כמעט אך ורק תודות ל"פונדו" (מבשר או מחלב) ול"רקלט", מפליא השף של "פנורמה" דווקא בבישולים שהם על טהרת המזון האורגני. את תבשיליו המעולים הוא מפיק מן השדות המוריקים שבשטח המלון ומן המעיינות הטרמליים המפעפעים בשטחו. ומה, לעזאזל, צריך יותר מזה?
תפריט המזנון, או א-לה-קארד, אינו יכול שלא לגרות את בלוטות התיאבון של כל אכלן מצוי. הלהיט של "פנורמה" הוא שיפוד ענק של בשר, המעוטר בין שכבותיו בירקות ובפירות, כשהשף, בטקס רב-רושם, רוכן על השולחן ולעיניו של הסועד זולף על השיפוד משקה חריף, כמו קוניאק, ויסקי או רום, ומצית אותו, בעוד "המגדל הלוהט" מפיץ בשטח ניחוחות נעימים ורבי-עוצמה.
טעם ויופי
לא נכביר במלים, אבל הטעם הוא של "שפתיים ישק". אין כמו הבשר הזה, נימוח ועסיסי, עם טעמים שמיימיים על נספחיו מן הצומח. התוספת לשיפוד מורכבת מקרוקטים של תפוחי-אדמה, שתנור שזף אותם, עם בצלצלים, ירקות ופירות מאודים.
התפריט מציע גם מכל טוב הבשר והדגה, פטריות כמהין ופסטה אלוהית, תוצרת-בית, בכל גוון וצורה. ולא שכחנו את מנת הפתיחה של סלטים עשירים מן המזנון, ואת הקינוחים, שהדומיננטית שבהם היא מרקחת של פירות-יער, למן דובדבנים, דרך אוכמניות ועד לפטל; וגם פירות טרופיים, של אננס, מנגו, קיווי וקוקוס, שיש בהם כדי ללקק את השפתיים.
תוך כדי ארוחת המלכים נשקפים מן החלון נופים עוצרי-נשימה של אגמים עם כחול עמוק, כרי-דשא מוריקים עם פרות רועות באחו, וגם טירות ומצודות, כשהעין אינה שבעה מראות. נפעם מן היופי הנגלה לנגד עיניך ומן הטעם המופלא שבא אל פיך, אתה משלם את התמורה המתבקשת: סכום הגון של 250 שקל לנפש, אבל ששווה כל אגורה.

תאריך:  03/10/2010   |   עודכן:  03/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין שרמן
ניסיון העבר באימוץ תוכניות כמו יוזמת ז'נבה והמשך ההתעקשות לישמן מעידים על "עקומת למידה" שטוחה למדי    כי לקח ניסיון זה הוא שהסיכוי להצלחת היוזמות קלוש ומחיר כישלונן עצום - מה שהופך אפוא את הדבקות הכפייתית של חסידיהן לא רק לבלתי שקולה בעליל, אלא להימור בלתי אחראי
רן ברץ
נבואות המחנה של שוללי ההתנחלויות מתבררות בחלוף זמן קצר בלבד כהבל וריק    כך בעקבות ה"כיבוש" לא הפכה ישראל למדינה פאשיסטית וללא-דמוקרטית, היא מוסרית ודמוקרטית הרבה יותר משהייתה לפני 1967    אין היא מנצלת היום את הפלשתינים ככוח עבודה זול והיא עדיין פורחת    כל הנסיגות האחרונות, בניגוד להבטחות, הרעו את מצבה האסטרטגי של ישראל    השלום אינו מעבר לפינה, ועל המזרח התיכון החדש אין צורך להרחיב את הדיבור
יוסף מנדלביץ
גם ביילין וגם ליברמן מתנגדים ל"הסכם שלום בתוך שנה" של אובמה דווקא כיוון ששניהם שואפים להצלחת התהליך, בעוד שדווקא הימין מעוניין שלא יהיה תהליך מדיני ושלא תקום מדינה ערבית ביהודה ושומרון    מכאן, שהצהרותיו של ליברמן כלל אינן של ימין קיצוני, אלא משקפות חשיבה פרגמטית    גם הרעיון של חילופי שטחים מאוכלסים אינו כל כך ימני. כערבי, הייתי קונה רעיון זה המבטיח הקמת מדינת פלשתינית בנגב ובגליל - כמעט בגבולות 47'
עו"ד איריס פרחי-נסים
10 שנים ארורות חלפו, ועדיין מרחפים לא מעט סימני שאלה, מאז שהופקר ודימם למוות חייל מג"ב, מדחת יוסף, בקבר יוסף    האזכרה שנערכה ביום שישי בבית ג'ן, הייתה מרגשת, טעונה כאב ותסכול    המדחת הבא... זה רק עניין של זמן... הרי אנחנו לא יודעים מה קרה שם באמת...
אברהם שרון
לתת. כן, לתת צדקה גם למקוששי הצדקה הקבועים    אך אולי כדאי לומר להם להפסיק להתבזות ולצאת לעבוד ולהרוויח לחמם בגאווה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il