X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעם אחת בחייו של אדם שהביא כבוד עצום למדינת ישראל בעולם מגיע רגע בו כולם צריכים לקום ממקומם ולמחוא כפיים לאיש הזה, שמעון מזרחי. כל אוהד ספורט במדינה צריך להעריך, גם אם לא לאהוב, את מה שמזרחי עשה למען מעמד הספורט הישראלי בעולם. היה זה מזרחי שבמו מעמדו באירופה הצליח להביא לתל אביב את הפיינל פור. למישהו יש מושג כמה צריך שר התיירות לטרוח כדי להביא סיקור תקשורתי בסדר גודל כזה לטובת מדינת ישראל?
▪  ▪  ▪
שמעון מזרחי. במקום לפרגן רצים לבית המשפט [צילום: ספורט5]

איזה מן עם אנחנו? לא מסוגלים לתת כבוד לשום דבר. והפעם - לשמעון מזרחי. אוהדי ספורט בעלי תרבות ספורטיבית ראויה יודעים לפרגן גם ליריב. אבל אצלינו, מה פתאום? כשאוהדי קבוצות יריבות למכבי שמעו שהוחלט להעניק את פרס ישראל ביום העצמאות לשמעון מזרחי הם לא יכולים היו לסבול את הבושה.
במקום לפרגן (אצלם אין מילה כזאת) במקום להריע - הם רצים לבג"ץ. להיות ספורטאי אמיתי זה לדעת לקום ממקומך ולהריע ליריב כשמגיע לו. אבל אצלנו אין כמעט אוהדים כאלה. כמו שאותם אוהדים של הפועל ירושלים ושל הפועל תל אביב משתוקקים שמכבי תפסיד באירופה, כך הם לא מסוגלים למחוא כף ולהעריך את תרומתו האדירה של מזרחי לכבוד הספורטיבי של ישראל בעולם.
כשיצאתי ביום חמישי בלילה מאולם הכדורסל בוויטוריה לאחר הנצחון הדרמטי על קאחה לבוראל, עשינו זאת בחסות המשטרה הבאסקית. למה, כי אנחנו מכבי תל אביב? לא, כי מכבי היא ישראל. דברו עם כל נהג מונית בוויטוריה, באתונה או ברומא - כולם יודעים מיהי מכבי ת"א. בכל שנה מכבי היא שמופיעה במשחקי קדם העונה ב-NBA, לא שום קבוצה אחרת. כלומר, רק קנאים לא מבינים שהכדורסל הישראלי זוכה לכבוד רב באירופה בזכות מכבי תל אביב. או כמו שאמר בזמנו טל ברודי: "אנחנו על המפה, לא רק בספורט - בהכל". התרומה ההסברתית של מכבי למען מדינת ישראל בעולם עוין לא תסולא בפז.
ומי נמצא שם ליד ההגה כבר 42 שנה אם לא עו"ד שמעון מזרחי. כן, לא יעזור לכל המקטרגים, כאשר קבוצת ספורט מביאה כל כך הרבה כבוד למדינת ישראל אי-אפשר להתעלם מהאיש שהביא אותה לשם. הכבוד הגדול שהביאה מכבי לישראל החל ב-1977 עם הזכיה הראשונה בגביע אירופה, אולי בעצם עוד קודם עם הנצחון המזהיר על צסק"א מוסקבה בזמנים שנצחון ישראלי על רוסיה היה בעל ערך פוליטי רב משמעות. אחרי זכיה זו באו עוד ועוד מעמדים נכבדים. כן, מכבי הפכה בהדרגה לקבוצה של המדינה וגם היום אוהדים מהגולן ומקיבוצי הדרום נוהרים לתל אביב כדי לראות ולעודד אותה.
ומה שמעון מזרחי קשור לכל זה? המקטרגים טוענים ש"הוא לא ספורטאי", ש"ברודי סידר לו את הפרס", שהוא "פגע בקבוצות אחרות". אלה הן טענות של לוזרים חסרי כבוד ספורטיבי. כמה יו"רים של קבוצות ספורט בעולם נמצאים עם הקבוצה בכל אימון, בכל משחק ובכל נסיעה במשך 42 שנה? ואין מה לעשות, קבוצה מגיעה להישגים בזכות הנהלה- זו שיוצרת את התנאים המאפשרים להביא את המאמנים הכי טובים, את השחקנים המתאימים, את השקט.
פעם אחת בחייו של אדם שהביא כבוד עצום למדינת ישראל בעולם מגיע רגע בו כולם צריכים לקום ממקומם ולמחוא כפיים לאיש הזה, מזרחי. כל אוהד ספורט במדינה צריך להעריך, גם אם לא לאהוב, את מה ששמעון מזרחי עשה למען מעמד הספורט הישראלי בעולם. היה זה מזרחי שבמו מעמדו באירופה הצליח להביא לתל אביב את הפיינל פור. למישהו יש מושג כמה צריך שר התיירות לטרוח כדי להביא סיקור תקשורתי בסדר גודל כזה לטובת מדינת ישראל?.
אז אני אומר לאותם אנשים קטנים וקטנוניים - איזה סיפוק אתם מוצאים בלקנא? איזו נחת יש לכם מלהשמיץ? ואני פונה אליהם: התייצבו כמו ספורטאי מופת, עזבו את הכעסים ואת המחלוקות והריעו לחתן פרס ישראל לספורט, שמעון מזרחי, על ששם את ישראל על המפה.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי שותף בחברת רימון כהן שינקמן.
תאריך:  04/04/2011   |   עודכן:  04/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללמוד לפרגן. והפעם - לשמעון מזרחי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
THE Mr Mizrahi
hakoordi  |  4/04/11 22:13
2
מזרחי מודל לחיקוי בצדק רב.
המציאותי  |  4/04/11 22:37
3
קנאים
מ.משה  |  5/04/11 09:04
4
מזרחי פגע בכדוסל בישראל יותר
מטאטא  |  5/04/11 13:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד מאיר פורת, עו"ד ניר הורנשטיין
בפסק דין שניתן לאחרונה ע"י ועדת ערר מס שבח באזור חיפה נקבע כי רכישת דירה שבנייתה טרם הסתיימה, לא תיחשב רכישת דירת מגורים, גם אם יש התחייבות מצד הרוכש לסיים את הליך בניית הדירה. עמדת רשות המיסים במקרה זה, מחזקת דווקא את עמדת קבוצות הרכישה במקרים אחרים
אייל זיסר
המשטר הסורי ספג מהלומה, ובוודאי מהלומה תדמיתית, עם פרוץ ההפגנות ברחבי סוריה, אבל הוא נותר עומד על רגליו נכון להשיב מלחמה שערה
קובי לירז
התמונות מאיתמר, מהפיגוע בירושלים ומהספינה ויקטוריה והידיעות על הגראדים בבאר שבע לא השיגו את האפקט ההסברתי הרצוי. האם חרטת גולדסטון תשיג? במקום להיתפס לכשל הנקודתי, קובי לירז מנסה לבחון באופן הרחב והעמוק ביותר את כל היבטי ההסברה הישראלית
אלכס לוין
שבעה מכתבים קיבלתי במייל בתגובה למאמר על שרה נתניהו. שני מכתבי תמיכה במאמר וארבעה מכתבים ממש מלבבים, של אנשים שהיו חייבים לכתוב לי מכתב אישי. הבנתי מיידית שכל הכותבים, למעט השניים הראשונים, כל מה שהם כתבו על הגברת נתניהו אלו רגשותיהם האישיים או השמצות שקראו בעיתון על אשת ראש הממשלה
עמוס שריג
אלונה ברקת יקירתי, אנחנו אוטוטו מסיימים את העונה, ונערכים לעונה הבאה. העונה הזו היא אחת הקטסטרופליות שידעה הקבוצה מאז ומעולם. אפילו העונות בהן ירדנו ליגה לא היו כל כך קשות. לכן, אם את רוצה את עונת 2011/12 במיטבה, מן הסתם עלייך לעשות מעשה: לקבל החלטות הפוכות מאלה שקיבלת העונה. בנוסף, להקשיב לרחשי ליבם של האוהדים. הם יודעים לפעמים טוב יותר מכל מאמן או שחקן מה טוב לקבוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il