X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיזק ומחזק את מעמדנו בעולם. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]
הניגוד בין התקשורת והציבור
בתקשורת מופצים סיפורים על נסיעות ראש הממשלה שגם אילו היו אמת - לא היו אלא זוטות הפצת הרכילות של התקשורת באה להסיח את הדעת מן השאלות החשובות לקיומנו אך הציבור לא טיפש - הוא לא מאמין לתקשורת ולא מתרשם מהתעמולה חסרת ההיגיון שלה

אין אדם הגון ובר-דעת יכול להכחיש כי בנימין נתניהו הוא דובר מבריק המחזק את מעמדנו בהופעותיו המרשימות בתקשורת העולמית. הוא מציג את זכויותינו ומפריך את השקרים נגדנו והכל בלשון רהוטה ומעניינת. אך התקשורת הישראלית מבקשת להעסיק את הציבור בישראל בספירת מספר הטיסות של בנימין נתניהו להופעותיו בעולם. התקשורת מבקשת להסיט את תשומת הלב מן העיקר ומן הוויתורים המדיניים הרי-האסון הנמשכים מאז ההתמוטטות באוסלו. אנו מתרעמים על מר נתניהו שהמליך עלינו את אהוד ברק לאחר שהציבור דחה אותו בבחירות פעם אחר פעם. הבוחרים דחו את ברק מעל פניהם בזעם על כשלונותיו ובריחותיו ובמיוחד על הצעותיו לתת את לב ארץ ישראל ואת ירושלים לערפאת בוועידת קמפד דייוויד גם לאחר שממשלתו התפרקה ואיבדה את הרוב בכנסת. רב הכעס ורבה החרדה על שאהוד ברק מכהן מטעם מר נתניהו כשר ביטחון ושר חוץ בפועל, ונוהג כאחד משני ראשי הממשלה.
בנימין נתניהו אמר על הערבים לאחר שטבחו במשפחת פוגל: "הם רוצחים, אנחנו בונים". עם ישראל אומר לנתניהו ולממשלתו: "הערבים רוצחים בנו ואתם בונים - בונים להם עיר ערבית בסביבות ירושלים, והורסים בתים של יהודים". למעלה מאלף שנים של שלטון מוסלמי לא הוסיפו הערבים על העיר האחת והיחידה רמלה שבנו, ועכשיו באה ממשלת ביבי-ברק לבנות להם עיר חדשה, לחזק את אחיזתם בארץ ישראל ולאיים על ירושלים.
הציבור נבון ומבין כי התקשורת הישראלית אינה מבקרת את נתניהו על מעידותיו במסלול אוסלו, אלא מבקשת להפיל את ממשלתו על שאינו מאפשר הידרדרות והתמוטטות כללית. בתקשורת מופצים סיפורים על נסיעות שגם אילו היו אמת - לא היו אלא זוטות. עתה מתברר כי חברי-כנסת רבים ושרים מתרוצצים ברחבי העולם על חשבון תורמים ועל חשבון משלמי המיסים, ואינם מחזקים את מעמדנו בעולם אלא להפך - מזיקים לדמותנו באנגלית עילגת ובהתבטאויות רפויות.
בזמן שהופיע אהוד ברק בראיון מיוחד בטלוויזיה של הבי.בי.סי (20.3.11), אמר לו המראיין כי תמך בו בזמן שהיה ראש ממשלה ונפגש עם ערפאת בקמפ דייוויד ואינו מבין איך יכול עתה מר ברק להיות חבר בממשלה של קיצונים כמו נתניהו וליברמן. מר ברק לא השיב כי הוכח באותו זמן שהערבים אינם מעוניינים בשטחי יהודה ושומרון ואינם מוכנים להכיר במדינת ישראל. כאשר נשאל מר ברק מדוע אין ישראל נושאת ונותנת עם החמאס, הלא גם בממשלתה קיצוני כמו ליברמן - לא מצא שום דבר להשיב על ההשוואה המרושעת הזאת. וכל אותו הראיון צרם מר ברק את אוזני השומעים בשיבוש ההגייה של המילים האנגליות, והשאיר את הצופים תוהים האם אפשר כי אדם נבון לא ילמד לתקן את שגיאותיו לאחר עשרות שנים שהוא נפגש עם דוברי אנגלית ושומע אותם (איני מתייחס למבטא זר, אלא לשגיאות בהגיית המילים).

ההתקפות על רעיית ראש הממשלה

התקשורת אינה מסתפקת בהפצת סיפורים על ראש הממשלה, אלא מפיצה כיום גם עלילות נגד רעייתו, שאינה בעלת מעמד רשמי או מפלגתי. האם מקנאים ברעיית ראש הממשלה משום שהיא יותר משכילה ונבונה ממנהיגות רבות של המפלגות קדימה והעבודה? שרה נתניהו באה ממשפחה משכילה במיוחד - יש לה תואר שני בפסיכולוגיה ושלושת אחיה נושאים בתארי דוקטור. אבי המשפחה היה מרצה ידוע לתנ"ך וגם כיום, בגילו המופלג, הוא כותב ושלושת בניו ובתו זכו בתחרויות תנ"ך ארציות.
הכותב גם יכול להוסיף הערה מידיעה אישית. לפני שנים רבות שירתנו מתניה בן ארצי - אחי שרה נתניהו - ואני במשרד הביטחון כבוגרי העתודה האקדמית. הוא יצא להשתלמות דוקטורט באוניברסיטה העברית ומשכורתו שולמה לו כמו לשאר מדענים שנשלחו להשתלמות על חשבון המשרד. אך מתניה ביקש להחזיר את המשכורת כי היה מדריך וקיבל שכר מו האוניברסיטה. הוא התעקש עד שהמשרד גבה חזרה את התשלומים שהועברו לו. התנהגות זאת של מתניה לא הפתיעה אותי, כי הכרתיו לא רק כמתמטיקאי מבריק, אלא גם כאדם ישר ללא דופי, אשר ניכר בו איזה חינוך מעולה קיבל בבית הוריו. ההפך מן התמונה שמבקשת התקשורת לצייר עבור שרה נתניהו.

הציבור אינו מאמין לתקשורת

מכל מקום, הציבור יודע כי התקשורת מתעלמת מסכומי העתק המוצאים בגלל הכשלונות והבריחות והמלחמות שהביא עלינו הסכם הכניעה של אוסלו. התקשורת מאוכלסת באותם פרשנים ושדרנים וידידיהם אשר הבטיחו כי גירוש תושבי גוש קטיף יביא להינתקות מעזה ולשקט בגבולנו הדרומי. הציבור אינו מאמין לתקשורת ואינו מתרשם מן התעמולה חסרת ההיגיון על נסיעות בנימין נתניהו. אבל הציבור דואג וחרד לשמע הלחשושים על עוד נסיגות מסוכנות והפקרת ארץ ישראל ובטחוננו לערבים בשם תהליך השלום אשר הביא עלינו רק אסונות.

הצלחות נתניהו בהסברה בחו"ל

הציבור יודע כי רבה התועלת בנסיעות בנימין נתניהו יותר מכל אותם מסעי טיול של עסקנים ושרים שאינם מסוגלים להוציא מפיהם משפט אנגלי תקין

לישראל תקציב גדול למשרד החוץ, והמדינה מוציאה הון תועפות על משכורות והוצאות לפזורה של שליחים ברחבי העולם ושוכרת להם חדרים בבתי מלון ודירות למשפחותיהם. וכל המנגנון הזה אינו מצליח להביא מסר ישראלי לדעת הקהל העולמית ואינו תורם לחיזוק מעמדנו הבינלאומי.
הציבור יודע כי רבה התועלת בנסיעות בנימין נתניהו יותר מכל אותם מסעי טיול של עסקנים ושרים שאינם מסוגלים להוציא מפיהם משפט אנגלי תקין. בייחוד זכור לציבור כי מר נתניהו עסק בשליחות חיונית בזמן מלחמת לבנון השנייה. בכל מהלך אותה מלחמה נאלמה שרת החוץ דום ולא הגנה על ישראל ונעלמה מן התקשורת העולמית. הייתה זאת נטישת עמדה והזנחת שמירה בעמדה קדמית בחזית המלחמה. התקשורת בעולם יוצרת דעת קהל המכתיבה למדינאי המעצמות מה יהיה יחסם למלחמה של ישראל. על מעמדה של ישראל הגן בנימין נתניהו, אז חבר-כנסת במפלגה מתנגדת לממשלה. בסדרת הופעות מבריקות בטלוויזיה העולמית הדף את הביקורת והפריך את השקרים נגד ישראל.
ומה היה גמולו של יושב-ראש הליכוד? התקשורת לא שאלה מה התועלת בהון התועפות שהוצא על הפזורה של השליחים והפקידים ומשרדי המשלחות והנציגויות. במקום זאת, החלו העיתונים בארץ לנחש מי נסע עם מר נתניהו ומי שילם עבור הנסיעה הזאת, החשובה למדינה, באיזה מלון לן בנימין נתניהו, ולשאול שאר שאלות מטופשות וטפלות. למיותר כמעט להזכיר כי לא לכבודה של ישראל שדובר מטעמה ייפגש לראיונות עם עיתונאים בבתי מלון מעופשים בפרבר נידח, והפגישות צריכות להיות במקומות מן המעלה הראשונה, על-מנת לשקף את עוצמתה של ישראל. אין מכבודה של ישראל כי מי שהיה ראש ממשלתה בעבר ייסע בגפו לחוץ לארץ, כמו שעושים שליטים ערביים ובניגוד לכל המדינאים הנוסעים עם נשותיהם המופיעות עימם בארוחות ובנשפים עם יתר המדינאים. על רעיית מי שהיה ראש ממשלה, להופיע לפגישות עם תומכים ומתנגדים במיטב הלבוש ובמלוא ההידור לכבוד ולתפארת מדינת ישראל. אבל התקשורת שלנו הייתה עסוקה בדיון כמה עלתה התסרוקת של הגברת שרה נתניהו בלונדון.
גם אז, כמו היום, באה הפצת הרכילות של התקשורת להסיח את הדעת מן השאלות החשובות לקיומנו. תחילה תמך העולם במלחמה, ולבסוף גדל הלחץ על ישראל אחרי שנכשלה הממשלה בניהול המלחמה ולא הכריעה את נסראללה ואת החיזבאללה. מדוע נמנעה הממשלה מהפצצת מפקדת החיזבאללה בביירות ביום הראשון ומחיסול נסראללה והמפקדים הבכירים של תנועת הטרור? מדוע הופצץ הבניין רק כעבור מספר ימים ולאחר שהמחבלים ברחו? מדוע הסכימה הממשלה לנסיגה ישראלית עד המילימטר האחרון אל הגבול שהיה לפני המלחמה ולא יצרה גבול חדש שימנע פיתוי למלחמה חדשה? מה היה הערך של החלטת האו"ם להפסקת אש אשר ציפי לבני התגאתה בה? אנו יודעים כי לחיזבאללה כיום יש פי כמה וכמה יותר רקטות משהיו לו לפני המלחמה.

תאריך:  04/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הניגוד בין התקשורת והציבור
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קונצרן חולרות השתלט על המדינה
לוי  |  5/04/11 11:05
2
מתי יקום ערוץ טלווזיה לימין? ל"ת
אור משפטן  |  5/04/11 23:11
3
המישור הציבורי
mri  |  6/04/11 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
הם מסיתים באוניברסיטאות העולם והם מדרבנים חרמות ונידויים נגד מוצרים ישראלים ונגד מוסדות וארגונים ישראלים בכל רחבי הגלובוס    הנשק והתחמושת בהם משתמשים הנבזים הללו אינם אמל"ח קונבנציונלים אלא רעלים תקשורתיים, משפטיים ומסיתים    הגיע הזמן שממשלת ישראל תעצור אותם ע"י הקמת "מחלקת הנבזים"
עמוס גבירץ
בחודש פברואר הרסו כוחות צה"ל אוהלים ודירים של משפחות בכפר אמנייר וגם עקרו את עצי הזית שלהן    לאחר חודש פקד צה"ל שוב את הכפר שנבנה מחדש והרס את המבנים שבו, ניסה להחרים טרקטור ופצע תושבים    "לא ידענו"? ידעתם גם ידעתם...
רוני רימון
פעם אחת בחייו של אדם שהביא כבוד עצום למדינת ישראל בעולם מגיע רגע בו כולם צריכים לקום ממקומם ולמחוא כפיים לאיש הזה, שמעון מזרחי. כל אוהד ספורט במדינה צריך להעריך, גם אם לא לאהוב, את מה שמזרחי עשה למען מעמד הספורט הישראלי בעולם. היה זה מזרחי שבמו מעמדו באירופה הצליח להביא לתל אביב את הפיינל פור. למישהו יש מושג כמה צריך שר התיירות לטרוח כדי להביא סיקור תקשורתי בסדר גודל כזה לטובת מדינת ישראל?
עו"ד זיו שרון, עו"ד מאיר פורת, עו"ד ניר הורנשטיין
בפסק דין שניתן לאחרונה ע"י ועדת ערר מס שבח באזור חיפה נקבע כי רכישת דירה שבנייתה טרם הסתיימה, לא תיחשב רכישת דירת מגורים, גם אם יש התחייבות מצד הרוכש לסיים את הליך בניית הדירה. עמדת רשות המיסים במקרה זה, מחזקת דווקא את עמדת קבוצות הרכישה במקרים אחרים
אייל זיסר
המשטר הסורי ספג מהלומה, ובוודאי מהלומה תדמיתית, עם פרוץ ההפגנות ברחבי סוריה, אבל הוא נותר עומד על רגליו נכון להשיב מלחמה שערה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il