X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם בארץ, ממש כמו בעולם הרחב, הוא עומד להפוך, בקרוב, ליום-שבתון כללי, שממנו ישראל רק תצא נשכרת על העגלה, שכבר יצאה לדרכה, עלו בינתיים הגופים המרכזיים במשק, בתמיכתו הנלהבת של רוב הציבור קדימה לשניים וחצי ימים של נופש ושל מנוחה מעבודה ולימודים
▪  ▪  ▪
העולם עוצר מלכת ביום ראשון [צילום: AP]

כבר בעתיד הקרוב עשוי יום ראשון בשבוע להפוך לשבתון כללי במשק הישראלי. זה נשמע, בינתיים, כמו חלום באספמיא, ובכל זאת קורם עור וגידים.
כדי להאמין צריך, אולי, לשפשף את העיניים, אבל הרעיון צובר בהחלט תאוצה. בימים אלה הוא נבחן בכובד-ראש על-ידי הגופים המרכזיים במשק, בהם בנק ישראל, ההסתדרות, איגוד לשכות המסחר וגופים נוספים. כולם, מסתבר, תומכים ביישומו.
גם הציבור אינו טומן את ראשו בצלחת. על-פי סקרי דעת הקהל מגיב מרביתו באהדה לרעיון, שאותו הגה, לראשונה, עוד לפני ארבע שנים, מי שהיה אז יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב. עכשיו הוא מורץ, בתנופה רבה, על-ידי המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, כשרבים סיכוייו להפוך מהלכה למעשה.
בעולם הנוצרי הפך יום א' בשבוע לשבתון של ממש. אלא שגם לישראל היהודית יש סיבות טובות למדי לקפוץ על העגלה הזאת. אם אכן היא תצא לדרכה, ניתן יהיה ליהנות בה משניים וחצי ימי-חופשה מעבודה ומלימודים, שתחילתם תהיה ביום שישי בצהריים ואחריתם במוצאי יום ראשון.
עוז לתמורה
עם יד על הלב, יש להודות כי יישום התוכנית כרוך בלא מעט כאב-ראש. הוא יחייב תזוזה בשעות העבודה המקובלות, שיהיה בהן כדי להשפיע על מיליוני עובדים במשק. בין היתר אמורים הדברים בפתיחת הסכמי-עבודה קיימים ובמשא-ומתן מול מעסיקים על שכר ותנאי-עבודה חדשים. גם מערכת החינוך תצטרך להיערך ולהתאים את עצמה אליו.
על-פי התוכנית, יתווספו לימות החול של השבוע אותם הפרשים של שעות-עבודה ש"ייגזלו" מיום ראשון, בעוד יום שישי, שהיה עד כה יום של חופש מקובל, יהפוך ליום-עבודה מקוצר, עד לשעת הצהריים.
במידה מסוימת תהיה זו, אומנם, אבן-נגף לציבור הדתי, שייאלץ להתכונן בדוחק רב לקראת בואה של שבת-קודש; אלא שיחד עם זאת הוא ייצא נשכר מהעניין, כאשר גם לו יהיה יום-חול של חופש מלא. את היום הזה יוכלו שומרי הדת והמסורת להקדיש לענייני-חולין שבשיגרה, כמו נסיעות ובילויים עם הילדים.
וחוץ מזה, מרקיז, הגיע הזמן שגם ישראל, כמדינה נאורה, תיישר קו עם העולם הרחב, ביום שמושבתת בו, בלאו הכי, הפעילות הכלכלית, המסחרית והלימודית. בסופו של דבר היא רק תצא נשכרת ממנו!

תאריך:  08/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזכותו של יום ראשון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יום א' הכרחי לכלנו-בפרט לדתיים
מיכל מירושלים  |  8/04/11 13:47
2
יש מגזר מסויים שיתנגד.....
אביתררר  |  9/04/11 10:42
3
לרוץ קדימה זה חשוב, אבל...
המומחה  |  9/04/11 11:20
4
רעיון גרוע,גם כך התל"ג יורד ל"ת
קיפודי  |  9/04/11 13:28
5
אשרי המאמין, ימות המשיח.
efis  |  9/04/11 16:26
6
במדינה שיש בה יהודים ומוסלמים
פחלם  |  4/07/11 20:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
הסרט "מי רצח את אבא?" ששודר בתוכנית "מבט שני" הציג לקהל הצופים ה"שבוי" בביתו זוית ראייה שלא הכרנו עד היום על אודות הרצח המסתורי של ג'ו אלון    אני שולחת את בנות משפחת אלון לספרו של אלי זעירא
דני בן-ישי
הצלחתה של תוכנית החלוקה תלויה לחלוטין ברצונם הטוב של שונאינו המרים ביותר, משום שאין בה שום ערובה ביטחונית פיזית-ממשית    מדינת פלשתין אינה מזור לשום בעיה, אלא איום קיומי
הרב אריק אשרמן
בצרוף מקרים מדהים, פרשת השבוע היא פרשת מצורע, העוסקת במצורעים ובבתים נגועים בצרעת. ישראלים רבים מרגישים שחיילים ופוליטיקאים מסוימים, כמו גם הבית הלאומי שלנו, הפכו להיות מעוררי פחד, מובנים שלא כהלכה ומושמצים כמו המצורעים בעבר
ד"ר רון בריימן
האם ייתכן שגורם בכיר עד מאוד במדינת ישראל נתן את ההוראה לבצע את מעשה הרצח בג'ו אלון ואף לטייח ולמנוע בכל דרך את חשיפת האמת סביב נסיבות הרצח?    שאלות בעקבות תחקיר הערוץ הראשון "מי רצח את אבא?"
אהוד פרלסמן
גשמי החורף החזירו לכינרת את כל שאיבדה בחודשי הקיץ, ואף יותר. השיפורים בשיטות ההתפלה ובשיטות טיהור מי הביוב מפחיתים מחשיבותו של מפלס הכינרת, תורמים לחקלאות, והביאו גם לגאולת הירקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il