X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נציב השופטים המיותר אקדחי ההלם של המבקר שיפוט עירוני ראש ממשלה של פעם עיריות מסבסדות
▪  ▪  ▪
אליעזר גולדברג מגיש את הדוח לשר המשפטים [צילום: פלאש 90]

נציב העומס והשחץ
נציב תלונות הציבור על השופטים "תוהה כיצד מונו שופטים מסוימים לתפקידם" וסבור כי "כנראה היו כשלים במינוי". נראה שהכשל הכי גדול במנויים נעוץ דווקא במנויו של הקשיש הזה, גולדברג, לתפקידו. בידיו הרי הופקדה הסמכות להמליץ לוועדה למינוי שופטים להדיח שופטים כושלים ולמנות במקומם אנשים טובים יותר, אבל הוא לא עושה זאת. למעשה הוא לא עושה כלום, פרט לטיוח.
לשיא החוצפה הוא הגיע השבוע עם הצעתו החדשה לסגור את בתי המשפט לתביעות קטנות. את המקום היחיד שאזרח עדיין יכול לתבוע בו את חברת הביטוח או את חברת התעופה בלי לקחת משכנתה עבור עו"ד ולסיים לעיתים את כל ההליך בפחות משנה, דווקא אותו גולברג רוצה לסגור. "כדי להוריד את העומס מהשופטים". מזל שהוא לא הציע לקנוס את האזרחים שמטרידים את מערכת המשפט עם התביעות הקטנות והמשעממות שלהם. אצל מי שהונחת עלינו מבית המשפט העליון, אנו כולנו סתם עומס ומטרד.
אולי הגיע הזמן שגולדברג הזה יילך סוף סוף הביתה, ויוריד בכך מעומס הביזיון ששופטים לשעבר מביהמ"ש העליון מעמיסים על המערכת הציבורית, אותם שופטים לשעבר, כמו גולדברג, ש- 15 שנים אחרי פרישתם עדין נאחזים בקרנות המזבח לצורך מינויים לתפקידים ציבוריים עלובים. סליחה: אלה שמינויים הופך את התפקידים הציבוריים הללו לעלובים.

דין משמעתי ירושלמי

תשעה עובדים באגף לחינוך חרדי בעירית ירושלים נתפשו כשהם מזייפים דוחות עבודה ונוכחות. מנכ"ל העירייה הזמינם והציע להם להתפטר ולפרוש מהעירייה, או שיוגשו נגדם כחוק כתבי אישום משמעתיים שעתידים להתסיים בפיטוריהם.
מיד נזעקה סיעת יהדות התורה להגן על הזייפנים הללו והודיעה כי המנכ"ל הוא "איש חסר ניסיון" וכי מדובר בסתם התנכלות נגד החרדים. מאחר שהסיכוי שהחילונים בירושלים ינסו להתנכל לחרדים דומה לסיכוי שהנוצרים בקולוסיאום ניסו להתנכל לאריות, כדאי לשים לב לדברים, וכל מי שמכיר מה מתפתח בירושלים מבין כבר את התסריט: אם המנכ"ל יתעקש לקיים את החוק אז בהחלט יהיה הליך משמעתי נגד תשעת הרמאים, ובסיומו ודאי יוחלט, כמתחייב, על הפיטורים של המנכ"ל.

חברת השמירה של המבקר

משרד מבקר המדינה הוציא מכרז לבחירת שירותי שמירה בכל סניפיו. אם בסתם משרד ממשלתי עוסקים ומזיעים חצי שנה על הכנת כל מכרז (שבסוף ממילא הוא נכשל), אתם מבינים שאצל מבקר המדינה בוודאי עבדו בהקפדה עילאית וכפולה על כשרות המכרז ועל תקינות ההליך. ליתר זהירות הם אפילו החליטו לעשות השוואה איכותית בין החברות המתמודדות, וקבעו שהאיכות תהיה קודמת למחיר.
אני לא יודע איך בודקים "איכות" של חברת שמירה, וכנראה שגם מבקר המדינה לא יודע. אז הם שאלו כמה אקדחים חדשים יש לכל חברה שהתמודדה במכרז, בדקו כמה מגנטומטרים, משרוקיות ואזיקים יש לה בכל סניף, ואפילו ספרו כמה שוקרים ואקדחי הלם יש במחסנים של כל חברה שהתמודדה במכרז. בסוף הם חיברו הכל יחד ויצא להם "מדד האיכות" שהביא לבחירת החברה הזוכה במכרז.
זה שהחוק במדינת ישראל אוסר לחלוטין שימוש באקדחי הלם ושוקרים בודאי המם את הגאונים ממשרד מבקר המדינה שזה היה קריטריון "האיכות" שלהם. אבל את השוק האמיתי הם קיבלו בבית המשפט המחוזי, אצל השופט משה סובל, שבפניו הביא עו"ד גלעד ברנע (זה מבג"ץ קצבאות האברכים) לביטול המכרז ההזוי הזה של מבקר המדינה.
מזל שאף אחד לא כותב דוחות ביקורת על משרד מבקר המדינה ועל תבונת ואיכות מכרזיו. אבל לפחות על איכות ותבונת אנשיו, למדתם כאן עכשיו.

כלכלת באר שבע

ועדת השרים של ממשלת ישראל אישרה חמישה מיליון שקלים כתקציב שנתי שיעניק סיוע של 500 שקלים לחודש לסטודנטים שיעברו לגור בעיר העתיקה בבאר שבע. בכך חוזרת הממשלה על הטיפשות של עיריית ירושלים, שב-6 השנים האחרונות סיבסדה לסטודנטים מגורים במרכז העיר, מה שהביא ליקור מחירי השכירות בעיר ושיכנע את הסטודנטים, ברגע שסיימו לימודיהם (והפסיקו לקבל סיבסוד) לעזוב מייד את העיר ולעבור לתל אביב, היכן שלפחות יש גם פרנסה. הטיפשות בירושלים הופסקה השנה ועכשו היא עוברת לבאר שבע, כי ממשלת ישראל חייבת להתנסות בעצמה בכל טימטום.
והנה גם לעיריית ת"א נשתבשה הדעת והיא שוקלת להתחיל לתת לסטודנטים שיהיו מוכנים לגור בדרום העיר סיבסוד של 600-700 שקלים לחודש. מכיוון שבדרום ת"א הדירות להשכרה ממילא נחטפות לאור הביקוש הגובר של גל המהגרים מאפריקה, הרי מרגע שיתחיל סיבסוד עירוני לסטודנטים צפויה עליית מחירים בשכונה, מה שיביא בעוד שנה את מחלקת הרווחה של עיריית ת"א לבקש מהמועצה תוספת תקציב כדי להתחיל לסבסד גם את העולים הדשים מאפריקה, שלא יעמדו במחירים.
יש הטוענים שהמיסוי הממשלתי והארנונות העירוניות בישראל הם כבר הרבה מעל לנדרש. זה רק נדמה לכם. תנו למימסד הציבורי להמציא עוד 2-3 יוזמות מוזרות כאלה, ובקרוב תראו שגם המיסים הנוכחיים לא יספיקו לכלום.

מנהיגות

למרות שבג"ץ כבר הבהיר למדינה עוד קודם לכן, בפרשה קודמת, שזה אסור, שרי ממשלת ישראל אישרו לקיים האזנות סתר לשיחות של עו"ד עם לקוחו העצור, השרים הצביעו בעד הפרת החוק וקיום האזנת סתר ופשוט קבעו שהצבעתם היא ישיבה חסויה לצרכי ביטחון. 50 שנה חלפו ושיטות הממשלה לצפצף על החוק לא השתנו. האירוע הזה היה בישיבת ממשלה ביום 4 לדצמבר 1960 והאסיר היה אייכמן לפני משפטו.
אבל מה שמעניין זה לקרוא דברים שאומר בן-גוריון במהלך הישיבה. הוא לא מתלהם, הוא מודע להפרדה המתחיבת בין הממשלה לבין מערכת המשפט (מה שחלק מהשרים אחרים שוכחים בישיבה) ומדהים לראות איך הוא באמת נותן לנאשם את זכות החפות (בניגוד מוחלט למתרחש בימינו). הוא מתעניין בעיקר במימד ההיסטורי של המשפט, אבל קובע שאם יתברר שיש לזכות את אייכמן מאשמה, כך יהיה ולא יקרה דבר. הדברים מדהימים באיכותם ותוכנם כי מסתבר שלאמירות המוכרות של בן-גוריון על "לא חשוב מה יאמרו הגויים חשוב מה יעשו היהודים", היה עוד נדבך: ובתנאי שייעשה רק מה שצודק לעשות.
אתה קורא, וחושב להשוואה על ביבי ואולמרט וברק, ובא לך לבכות. הנה הדברים:
"יש לי רק הערה אחת, לא לצד המשפטי, בזה אינני רוצה להתערב. אני מתקומם מפני הנימוק: מה יאמרו הגויים. מה שלא יהיה, אנחנו צריכים להבטיח משפט הוגן, מה יהיה עם היהודים, אפילו עם הגויים, עלינו להיות הוגנים, אבל לא יתר על המידה. אין אנו רוצים שישפטו אותו אם הוא חף מפשע, אם הוא לא רצח אף יהודי אחד, אם לא עשה כל פשע שהוא. לדעתי העונש לא חשוב, האם יש עונש בעד רציחת שישה מיליון יהודים, אבל אנו רוצים לגולל כל הפרשה בפני כל היהודים, כי פרשת היהודים לא נתגוללה, אפילו לא בנירנברג. ג'קסון אומנם הכניס בדבריו פרק חשוב לבעיה זו, אבל לא נתגוללה הפרשה בייחודה וגם מצד איכותה - לא רק שישה מיליון יהודים נרצחו, נרצח לב העם היהודי, מיטב היהדות. גם בשביל העם שלנו, בייחוד בשביל הנוער שלנו, הם לא יודעים מה קרה. זה יהיה המשפט, זה הצדק, אם יתברר שאין לו שום יד באיזה דבר, נשחרר אותו, האם בזאת יש לנו חשד, אם אנו בטוחים בעובדים שלנו - מה הפחדנות מה שיאמרו הגויים, יאמר איזה גוי מה שיאמר. בעצרת האו"ם קם כל שנה מנוול האומר שצריך להשמיד את העם היהודי, על שום עם לא ירשו לו להגיד דברים כאלה, עלינו - מרשים, יאמר גוי איזה דבר, אבל אם זה לא צודק - לא צריך לעשות זאת.

תאריך:  08/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דין משמעתי
ע.ג.  |  8/04/11 13:27
2
סיבסוד
יצחק רביחיא  |  8/04/11 17:05
3
לא חשוב מה יאמרו הגויים
וגם לא היהודים  |  8/04/11 20:30
4
נא עקוב אחרי הדין המשמעתי... ל"ת
גרשון ה.  |  8/04/11 22:12
 
- זה עבר לדין תורה.......
ירושלמי שנמעך  |  9/04/11 05:47
5
ניסוי וטעיה
עידן סובול  |  9/04/11 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
גם בארץ, ממש כמו בעולם הרחב, הוא עומד להפוך, בקרוב, ליום-שבתון כללי, שממנו ישראל רק תצא נשכרת    על העגלה, שכבר יצאה לדרכה, עלו בינתיים הגופים המרכזיים במשק, בתמיכתו הנלהבת של רוב הציבור    קדימה לשניים וחצי ימים של נופש ושל מנוחה מעבודה ולימודים
תרצה הכטר
הסרט "מי רצח את אבא?" ששודר בתוכנית "מבט שני" הציג לקהל הצופים ה"שבוי" בביתו זוית ראייה שלא הכרנו עד היום על אודות הרצח המסתורי של ג'ו אלון    אני שולחת את בנות משפחת אלון לספרו של אלי זעירא
דני בן-ישי
הצלחתה של תוכנית החלוקה תלויה לחלוטין ברצונם הטוב של שונאינו המרים ביותר, משום שאין בה שום ערובה ביטחונית פיזית-ממשית    מדינת פלשתין אינה מזור לשום בעיה, אלא איום קיומי
הרב אריק אשרמן
בצרוף מקרים מדהים, פרשת השבוע היא פרשת מצורע, העוסקת במצורעים ובבתים נגועים בצרעת. ישראלים רבים מרגישים שחיילים ופוליטיקאים מסוימים, כמו גם הבית הלאומי שלנו, הפכו להיות מעוררי פחד, מובנים שלא כהלכה ומושמצים כמו המצורעים בעבר
ד"ר רון בריימן
האם ייתכן שגורם בכיר עד מאוד במדינת ישראל נתן את ההוראה לבצע את מעשה הרצח בג'ו אלון ואף לטייח ולמנוע בכל דרך את חשיפת האמת סביב נסיבות הרצח?    שאלות בעקבות תחקיר הערוץ הראשון "מי רצח את אבא?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il