X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עישון? בטל בשישים!!! [צילום: פלאש 90]
מבעד למסך העישון
אין שום הצדקה למסע הצלב החקיקתי נגד מעשני סיגריות ברשות הרבים, כל עוד זיהום האוויר הכרוך בכך בטל בשישים לעומת זה הכרוך ברעלים הנפלטים מהגזים של כלי הרכב ושל ארובות מפעלי התעשיה מי שנושם את הזיהום שלהם כאילו עישן, בו-זמנית, 100 סיגריות!
   עידן יוסף
הממשלה מציגה: תוכנית לאומית למלחמה בעישון

הממשלה תקים יחידה למאבק בעישון
איציק וולף
היחידה תפעל במשרדו של סגן שר הבריאות * תזכיר לתיקון החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים יופץ בתוך 90 יום * סקר: 25% מהישראלים מעשנים * 52% מהמעשנים שואפים לריאותיהם יותר מ-10 סיגריות ביום
לרשימה המלאה

היה זה, כמדומני, המשורר המיתולוגי אברהם שלונסקי, שעוד לפני עשרות שנים הלבין, בחדות לשונו, את פניהם של הסיגריה ושל מעשנה. "בקצה האחד אש ובקצה השני טיפש" - הוא היטיב לתאר את השניים.
את גזר-דינו של המשורר השנון מבקשת עכשיו לאמץ הצעת החוק החדשה נגד עישון ברשות הרבים. אז נכון שלא בריא לעשן ונכון גם שהסיגריה מקצרת, לא אחת, את החיים. גם אם לא הוכח, עדיין, מלבד הוכחה סטטיסטית, שהיא אכן גורמת לסרטן - אין שום ספק שהיא פוגעת בכלי הדם. אלא שזו כבר נחלת הפרט בלבד, ומי שמעשן הוא לכן אדון לגורלו, ככל שמדובר בהתאבדות בריאותית.
אלא ששונים בתכלית פני הדברים, כל אימת שמצדיקים את איסור העישון בתואנה של זיהום אוויר. מבחינה זאת אין שום הצדקה למסע הצלב החקיקתי נגד מעשנים. אחרי ככלות הכל, זיהום האוויר הכרוך בעישון-סיגריות בטל בשישים לעומת זה הכרוך בגזים הרעילים הנפלטים, תדירות, מכלי-רכב ומארובותיהם של מפעלי-תעשיה. מי שנאלץ (ומי לא?) לנשום את הפיח הכבד שנוצר בעטיים - כאילו עישן, בו-זמנית, 100 סיגריות (!).

היעדר תקינה

אין חולק על כך שהשימוש המוגבר במקורות-אנרגיה הוא הגורם מספר אחת לעלייה המשמעותית בפליטתם של מזהמי האוויר לאטמוספרה ולהרעה ניכרת באיכותו. במזהם הראשי יש לראות את תחנות הכוח של חברת החשמל. מתחנות אלה נפלטים גופרית דו-חמצנית, תחמוצת-חנקן וחלקיקים. מסתבר שתרומת תחנות הכוח לזיהום האוויר בארץ, מדי שנה, מסתכמת ב-75% מהפליטה השנתית הכללית של גופרית דו-חמצנית; כ-40% מפליטת תחמוצת-חנקן וכ-37% מפליטת החלקיקים.
מה שברור הוא שהפתרונות הקיימים כיום בתחנות הכוח בארץ אינם עומדים כלל בסטנדרטים שקבעה הקהילה הבינלאומית. הפתרונות הנחוצים הם ארובות גבוהות, שימוש בפחם דל-גופרית ומערכות-בקרה בתנאים מטראולוגיים בעייתיים.
במדינות המפותחות קיימים מאות מתקנים מיוחדים לסילוק גזי-פליטה, ואלה מונעים למעלה מ-90% מפליטת הגופרית הדו-חמצנית. בארץ, לעומת זאת, קיים מתקן אחד בלבד, וגם הוא מצוי, עדיין, בשלבי-בנייה. ומה שמצער יותר מכל היא העובדה שאין בארץ תקינה, שתקבע בבירור את רמות הפליטה המותרות ואת תקני הפליטה למפעלי התעשיה.
במקום חקיקה ספציפית בנושא עישון הסיגריות, שאינו אלא הרע במיעוטו, יש צורך בחקיקה כוללת, שתקבע את המותר והאסור לגבי פליטת מזהמי-אוויר, כדוגמת "חוק אוויר נקי" בארה"ב. אז, ורק אז, יבוא לציון גואל.

תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבעד למסך העישון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הממסד אשם -היצרנים מוסיפים חומ
ישע  |  31/05/11 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עופר וולפסון
כך אישרה ועדת הכלכלה    יו"ר חטיבת מפעילת המכונות לוועדה: "יש לנו התחייבויות חוזיות מול בנקים וגופים אחרים במיליוני שקלים"    ציין כי רק 3% מכלל הסיגריות נמכרות באמצעות המכונות
עידן יוסף
עשרות אלפי "שקיות עזרה" יחולקו במקומות ציבוריים בהם העישון אסור, במסגרת פעילות שיווקית לרגל היום ללא עישון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il