X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שורת ההישגים הגדולה של גדעון סער, כמו הגדלת מספר הזכאים לבגרות בישראל, לא נזקפה לזכותו, שהרי הוא נמצא במפלגה הלא נכונה
▪  ▪  ▪
[צילום: מוקי שוורץ]

נסיגתו של שר החינוך גדעון סער מכוונתו לקצר את החופש הגדול הוצגה בכלי התקשורת הישראלים כפיאסקו גדול וכעוד ביטוי לשלומיאליות בה מתנהלת ממשלת נתניהו. פתאום הבעיה האמיתית שקיימת בישראל כבר לא הייתה החופשה הארוכה בה ההורים מתקשים לתפקד ומקומות עבודה ניזוקים בצורה משמעותית, אלא ההתנהלות של משרד החינוך שבסך הכול רצה להיטיב עם כולנו.
כמובן שדברי ההסבר של גדעון סער על כך שהרפורמה נתקלה בבעיות משפטיות, נפלו על אוזניים ערלות, שהרי כשמדובר במקורב של ראש הממשלה נתניהו, האמת תמיד תימצא במקום משני לעומת ההזדמנות להציג את הממשלה הנבחרת כנלעגת. לעומת זאת, ברור שאם שר ממפלגת קדימה היה יושב כיום במשרד החינוך, היינו רואים כיצד ארגוני המורים שטרפדו את המהלך הופכים למוקצים מחמת מיאוס, וכוונת השר הייתה מוצגת כשיא הנאורות וההיגיון. קולות שהיו מנסים לדבר על זיגזג פוליטי היו נדחים בבוז.
זו הסיבה שבגללה שורת ההישגים הגדולה של גדעון סער, כמו הגדלת מספר הזכאים לבגרות בישראל, לא נזקפה לזכותו, שהרי הוא נמצא במפלגה הלא נכונה. באותו אופן, התחקיר הנרחב של העיתונאי רביב דרוקר על התנהלות יושבת-ראש האופוזיציה במפלגתה ועל מערכת התשלומים התמוהה במפלגה זו, כלל לא נידנו בכלי התקשורת הישראלים, שמא חס וחלילה ייגרעו בכך הסיכויים של משיחת השמאל להיבחר ביום פקודה.
מעניין לציין בהקשר זה כי באופן דומה מושתקות טענות חריפות על חוסר תפקוד קולוסאלי של מנהיגת האופוזיציה. מזה שנתיים, רבים בתוך מפלגת קדימה מביעים חוסר אמון קיצוני במנהיגתם ורואים בה דמות לא מתפקדת, כשהביקורת שהטיח לאחרונה מאיר דגן בראש הממשלה ושר הביטחון מתגמדת אל מול הטענות האלו, ובכל זאת, כל הידיעות על כך נתקלות, במקרה הטוב, במעין משיכת כתף כללית של כל הברנז'ה התקשורתית.
צורת ההתנהלות התקשורתית הזו מחייבת בדק בית אמיתי. שכן, מלבד ההטיה הפוליטית הקיצונית שקיימת בה, ההתגייסות הזו מרסקת את אמינות הדיווחים של העיתונאים ומבטלת את כוחה של המעצמה השביעית. כיצד רוצים כלי התקשורת הישראלים להיתפס על-ידי קוראיהם וצופיהם כאמינים, כשההטיה הפוליטית והרעיונית שלהם כה בולטת וכה בוטה. חמור מכך: לא רחוק היום בו האמון הציבורי בפרסומים יקטן בצורה חריפה, כיוון שמלכתחילה כולנו נפרש כל ידיעה שתתפרסם לא לגופה של הידיעה, אלא לגופו של העיתונאי הכותב אותה ולהשתייכותו הפוליטית.

תאריך:  09/06/2011   |   עודכן:  09/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לא שר החינוך, זו המפלגה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת, סער מתאים לחינוך ?
סער מתחנף לשמאל  |  9/06/11 17:21
 
- התלהמות לא תיקח אותך רחוק
בלטשאצר  |  10/06/11 07:27
2
ככה ייעשה לסמרטוטי הליכוד שחנפ
קורןנאוה טבריה  |  10/06/11 06:55
3
שיפור מערכת החינוך
החששן  |  10/06/11 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
יוסי, אל תתנצל על העיוות ההיסטורי הזדוני והמטומטם הזה שהגיח מגרונך. כדי שחלילה לא יתקיים בך הפסוק "מודה ועוזב ירוחם". המשך כך להסתובב כתמהוני בכיכר העיר ולחלק לעוברי אורח את הפרוטוקול הארסי הזה של זקני ציון
בני אקילוב
הון ראשוני נקרא גם "כסף סיד" (Seed Money) - זהו הכסף שנדרש כדי לקיים את החברה למשך פרק זמן מסוים של פיתוח עד שהיא מגיעה למצב שבו היא מסוגלת לממן את עצמה, או עד שהיא מצליחה ליצור משהו בעל ערך ששווה בשבילו לעשות סבבי גיוס נוספים. אז מיהם אותם משקיעים שיהיו שמוכנים להיכנס להשקעה עם רמת סיכון כל כך גבוהה?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תלמדו מסטנלי צניעות, מאזופוס חוכמה, מהצבא לשלב מוגבלים, ולא לחיפזון מהשר סער, שרָץ לספר לחבר'ה    וגם, די לפטפטת! ודי לפוליטיקה (פרס, שומע?) ולא לפופוליזם של איווט    וכן, עכשיו זה רשמי: הימין הוא הרוב. מפתיע? כמה לא    ולקינוח: מי לא עצר באדום? על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
יוסף עברון
גבריאל צפרוני היה עיתונאי בכל רמ"ח אבריו. את אשר רכש בהשכלה עצמית, מתוך קריאה ועבודת שטח שום אוניברסיטה אינה יכולה להעניק. עיתונאים מסוגו של גבי אינם זקוקים לשום תעודה, פרט לתעודת לידה. ספריית "שערי ציון" הייתה האוניברסיטה שלו. כעורך האחרון של יומן "הבוקר" דלתו הייתה תמיד פתוחה והוא טיפח דור של עיתונאים ונתן גיבוי ליוזמותיהם. יהיה זכרו ברוך
דודו אלהרר
הנה ימים באים... יהיו לנו אלפי הרוגים וריבואות פצועים שאפשר היה לחסוך אלמלא השמאל בישראל התעקש לשלם את מחיר הדמים הזה, בגלל "הכיבוש"    שמאל חשוך-מרפא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il