X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הגזענות במפלגת העבודה היא דבר בלתי נסבל שהורס כל סיכוי של המפלגה להשתקם המפלגה שמצהירה על עצמה כמפלגה חברתית, מתנהלת בצורה הכי לא חברתית, כאשר מנהיגיה פולטים החוצה רפש גזעני ואינם שוקלים את דבריהם המתמודדים במפלגת העבודה עושים הכל ממניעים אינטרסנטיים של רצון להיבחר, ובמו ידיהם הורסים כל סיכוי של המפלגה לחזור ולהנהיג את המדינה
▪  ▪  ▪
על מצנע, צניעות וצביעות
עמוס שריג
מצנע ניהל מו"מ להצבתו בראש רשימת השמאל הלאומי. משהמו"מ לא צלח, שב למפלגת האם, תוך הצהרה ש"בית לא עוזבים", אבל גם מביע משאלה, שפרץ ותומכיו, כבל, בן-סימון ומג'אדלה יעזבו את המפלגה. מבחינתו, הארבעה, בניגוד לברוורמן, יחימוביץ' והרצוג, הם נטל על המפלגה. ופואד? הוא אולי נטל על המפלגה, אך נכס למצנע * אז מה יש לנו כאן, גזענות או צירוף מקרים?
לרשימה המלאה

   איציק וולף
הרצוג: פרץ נתפש כאגרסיבי ומרוקאי

שלושים שנים עברו מאז ההתבטאות האומללה של גולדה מאיר, "הם לא נחמדים", שהייתה חלק מרכזי במהפך הגדול שהוביל לנפילתה של מפלגת העבודה, ונראה שמנהיגי מפלגת העבודה לא למדו את הלקח של המהפך. מפלגת העבודה שוב מוכיחה לציבור שהיא לא רלוונטית ושאין קשר בין ההצהרות ה"מכובסות" והיפות שלה, לחלקים האפלים שעדיין קיימים במפלגה ומרימים את ראשם לעיתים קרובות.
ההצהרות האומללות של עמרם מצנע נגד עמיר פרץ מוכיחות לנו ששום דבר מהותי לא השתנה במפלגה, ושההנהגה שלה ממשיכה לסכל כל שינוי או רפורמה במפלגה המפוארת שהקימה את המדינה, ונמצאת היום במצב מתקדם של גסיסה. גם במידה שעמיר פרץ אכן מעורב בשחיתות, אין מקום להתבטאויות הגזעניות של מצנע, ואם מצנע היה באמת מנהיג הוא היה מספיק הוגן כדי להיאבק בתופעה בדרכים לגיטימיות, ולא באמצעות השחרת ציבור בוחרים שלם. מצנע הוא לא היחיד שחטא בהתבטאות גזענית כלפי המזרחים, כשרק לפני מספר חודשים נחשפו אמירות דומות של הרצוג, שכינה את עמיר פרץ "מרוקאי אגרסיבי" בפני השגריר האמריקני.
ההשפלה הזאת וההשחרה הזאת של כל הציבור המזרחי על-ידי מפלגת העבודה, היא זאת שהובילה למהפך הפוליטי הגדול שהתחולל פה בסוף שנות ה-70, והיא גם זאת שהיום פוגעת במחנה השמאל כולו, ודוחפת את האזרחים לזרועותיו של הימין.
מפלגת העבודה, שאמורה הייתה להיות מפלגה חברתית של מעמד הפועלים, מצטיירת כמפלגה אליטיסטית הכי פחות חברתית בגלל האמירות האלה של מנהיגיה, ולכן הציבור לא רואה בה אלטרנטיבה ולא יחזור לתמוך בה. זה לא משנה כמה המפלגה ומנהיגיה יתנצלו בפני הציבור המזרחי, כפי שעשה כבר אהוד ברק, כל עוד לא יהיה שינוי מהותי ביחס ובאמירות המיותרות, המפלגה לעולם לא תשתקם והעם לא יחזור לתמוך בה. הפליה היא הפשע החברתי הגדול ביותר, ולא ייתכן שמי שמתיימרת להיות מפלגה חברתית תצמיח אמירות שאין להן מקום בחברה דמוקרטית.
המאבקים החברתיים המוצלחים שהיו בשנה האחרונה מוכיחים שבציבור המזרחי ובציבור בכלל, יש רעב למפלגה חברתית אמיתית שתעזור לחלשים, תיאבק בפערים החברתיים ותייצר חזון מדיני אמיתי. הבעיה היא שכיום אין מפלגה כזאת, ולכן הציבור נאלץ לבחור במפלגות שאין להן חזון ואין להן מדיניות.
מפלגת העבודה הייתה יכולה להיות המפלגה שסוחפת את העם, אבל המאבקים הפנימיים בתוך המפלגה והאליטיסטיות של מנהיגיה אינם מאפשרים לה להפוך לכזאת, והיא נשארת כפי שכינה אותה אחד המתמודדים, הראל מרגלית, "מפלגת לווין", שאין לה שום השפעה בציבוריות הישראלית.
הבעיה של מפלגת העבודה היא שכל המתמודדים על ראשות המפלגה (שמונה מתמודדים על שישה מקומות - דבר שמעיד על הבעיה) מוכנים להקריב את המפלגה למען התועלת האישית שלהם, ואין אפילו אחד שמוכן לשים את טובת המפלגה לפני טובתו האישית.
לפני המפקד הגדול, מפלגת העבודה הייתה במצב של מוות קליני בגלל המכה שהנחית עליה ברק, והמפקד הגדול היה הדבר היחיד המעודד שנתן תקווה לקיומה של המפלגה. ייתכן שאכן היו אי-סדרים במפקד של פרץ, אבל זאת היתממות וצביעות להאשים רק אותו באי-סדרים, בעוד על-פי עדויות, תופעת הארגזים, שהיא פסולה לכל דבר, נפוצה בכל המפלגות ואצל כל המתמודדים בפוליטיקה הישראלית. זה עצוב שמצנע היה מוכן להשחיר שוב את כל המפלגה, וחשוב מכך - סקטור שלם, רק כדי לשמור על עצמו בתמונת ההתמודדות.
מפלגת העבודה נמצאת במצב אנוש והיא לא יכולה להרשות אמירות אומללות כמו של מצנע והרצוג, הפוגעות בראש ובראשונה במפלגה. האליטיסטיות הזאת והגזענות הזאת הן חלק מהדנ"א של מפלגת העבודה, שהורס אותה כבר שלושים שנה. אם המפלגה אי-פעם תרצה לחזור להיות רלוונטית, מנהיגיה צריכים להתנער מאמירות כאלה ולמלא את הייעוד האמיתי של מפלגה חברתית שוויונית. אין לי הרבה ציפיות ממפלגת העבודה שהוכיחה פעם אחר פעם שמנגנון ההרס העצמי שלה חזק יותר מכל צורך חברתי, אבל אולי מישהו במפלגה ישמע את הביקורת וסוף-סוף יחליט להניף שוב את הדגל החברתי האמיתי, ויישם אותו בראש ובראשונה כלפי פנים.
למען הגילוי הנאות - עזבתי את מפלגת העבודה והיום אני שוב שוקל את דרכי הפוליטית.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  גולדה מאיר  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  עמרם מצנע  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חמולות של מרוקאים אגרסיביים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
את מי מעניינת העבודה שלך? ל"ת
זקן  |  27/06/11 17:00
2
גם גולדה צדקה וגם
פישלזון  |  27/06/11 17:37
3
פרס,רמון ודליה היו הגזענים
האחרונים בעבודה..  |  28/06/11 00:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנדי קוגוסובסקי
המטרה המוצהרת של הסדרה היא לעזור לזמרים לפרוץ את הדרך לקריירה בינלאומית    אבל נראה שהרצון להשפיל את המשתתפים ולהצחיק את הצופים, מנצח את המוזיקה ומשאיר מקום רק למשפטים עלגים
מכון ויצמן למדע
מדוע אנו מגיעים למצב של השמנת יתר?    מדעני מכון ויצמן גילו סיבה נוספת הקשורה במרכיב מרכזי הפועל במוח ומשפיע על השמנת יתר. מחקרם מסביר כיצד חלבון מסוים אשר פועל באזור קטן במוח, תורם לעלייה במשקל
איריס דגן
כיצד תבנו סדר יום נכון ומגוון, המשלב את רצונותיו של הילד ושל ההורה, מה וכמה על הילד לאכול, שעות ערות ושינה, איך לבחור קייטנה ואיך להכין אותו לקראת החוויה החדשה עבורו, כיצד להגן מפני חשיפה מרובה לשמש, טיול בטוח עם הילדים ועוד
אביה שנער
כל סוגי שמן הזית מכילים חומצות שומן חד בלתי רוויות    עם זאת, מומלץ שימוש בשמן זית מסוג כתית וכתית מעולה שהינם הסוגים הטבעיים והכי פחות מעובדים, העשירים בפוליפנולים - אנטיאוקסידנטים חזקים שעשויים גם הם לקדם את בריאות הלב והגוף
יובל לובנשטיין
המאבק על הקוטג' מסתמן כנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי    נקודת אור במשבר יכולה להגיע בדמות המותג הפרטי בשוק החלב. נשאלת השאלה מדוע לא נכנס עדיין מותג פרטי לשוק זה ומי מהמחלבות יכולה להוביל מהלך מבלי לגרום לזעזועים גדולים בענף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il