X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה נושכת ונגעת לכולנו [צילום: דניאל קמינסקי]
"מימונה" - מחזה ישראלי עכשווי, בועט ומרגש
מחזה מעניין ורווי רגש המעלה חיוכים ברגעים מסוימים ומצליח לעורר את בלוטות הדמעות במהלך העלילה. השילוב של שחקנים מוצלחים עם תוכן שנוגע לכולם וכתיבה קולחת ומוצלחת, הם גם בידור במיטבו וגם רגע להפנמה ולהסתכלות סביבנו
מתי סרי. הופעה מרשימה [צילום: דניאל קמינסקי]

"מימונה" מאת חנה אזולאי-הספרי בתיאטרון בית ליסין הוא מחזה ישראלי עכשווי, בועט ומרגש. הבמאי כפיר אזולאי הצליח ללהטט עם חבורת שחקנים מעולה והפיק הצגה קולחת שאין בה רגע דל, מצחיקה ועצובה, נושכת ונוגעת לכולנו.
המוזיקה המפעימה של אורי וידיסלבסקי לפיוטים ולנעימות הרקע משדרגת את ההפקה והופכת את הצפייה לחוויה תיאטרלית מרשימה. חנה אזולאי-הספרי כתבה מחזה על משפחה ישראלית טיפוסית , ממוצא מרוקני, לכאורה, המתכוננת למימונה. חנה הצליחה לרקום עלילה מיוסרת ומותחת, רוויה בהומור ובעצב, מטפלת בכל קשיי החברה ובדור הצעיר . אין זו פסגת היצירה התיאטרלית ואולם יש בהצגה כל מה שנחוץ כדי ליהנות, להתרגש ולהזדהות עם נפתולי העלילה וגיבוריה.
כפיר אזולאי הצליח במה שלפעמים נוגס בקצב של הצגה וההפקה היא קולחת ואינה בולמת לרגע, אין בה השהיות או רגעים מתים ובזכות השחקנים אנו נותרים עם מנה גדושה של הנאה.
מקסים דהן הוא רודן משפחתי המתעמר בבני ביתו ודורש מהם צייתנות וכבוד חד כיווני, אליו. אשתו הלוקה בתסמינים רפואיים בלתי מזוהים, היא האישה הקטנה הנותנת שיתעללו בה - אבל עד גבול מסוים שאחריו היא מורדת. הבת הצעירה רובצת במיטה ביום וערה בלילה, משוטטת ברחבי הפייסבוק ומשטה בבחורים צעירים. הבן הבכור הוא לוחם בשחיתות ירוקה ומעמיד בסכנה את נישואיו. הבת הגדולה מהססת לספר לאביה את שכולם יודעים על נטיותיה המיניות ועל רצונה להקים משפחה חד מינית. לקלחת הזו מגיעים שר מושחת שמכיר את מקסים מנעוריו ואביו המנוח שמגיח בלילות ומגלם את המשולח ומנעים בזמירותיו הנכנסות ללב. ובתווך עומד מקסים שיודע את האמת המרה: הוא על סף משבר כלכלי, שקוע בחובות והמפעל היחיד שמעסיק אותו - עלול להסגר בשל השתקת פרשיית איכות סביבה ושחיתות שלטונית.
מתי סרי הוא אבי המשפחה והוא מגיש דמות נוקשה וחזקה, אבל בתוך תוכו הוא דווקא עדין נפש ורחמן. מתי הוא שחקן מצטיין והופעתו היא מרשימה ביותר לאורך כל ההצגה. קולו הרועם דווקא מסייע בגילום הדמות הפרימיטיבית שמתגלה לבסוף כאב שקול המעוניין בשלמות המשפחה ואושרה. מתי סרי הוא שחקן משכמו ומעלה והתפקיד מגולם בצורה מעוררת הערצה.
שרה פון-שוורצה מגלמת את האישה המרוקנית וזה קצת הזוי. לא עבור שרה. שרה פון-שוורצה היא חיית במה ענקית ומשחקה המרגש והמוצלח מבהיר, כי מדובר בשחקנית מצוינת.
הדס מורנו כעלמה דהן, הנערה המתבגרת, היא תגלית ההצגה . הדס מצליחה להפיק דמות אמיתית ומרשימה ומשחקה הקולח הוא מוצלח מאוד ואין ספק שיש לה פוטנציאל אדיר. הדס משחקת נהדר.
ליז רביאן כבת הבוגרת משחקת באופן מרנין ונעים. היא סימפטית ומשחקה מוגש ללא מאמץ ובצורה מוצלחת וטובה מאוד.
דרור דהן הוא דור דהן, כמה מפתיעה הזהות בשמות. דרור מצליח בחלק השני של המחזה בעיקר להפגין משחק ראוי ומשובח וקטע המאבק בינו לבין אביו הוא משיאי המחזה. דרור מפגין משחק משובח.
גלי בן גיאת כארוסתו, השוקלת את ביטול החתונה היא נעימה וטובה מאוד והתפקיד מבוצע על ידה ברוב כשרון.
עמנואל חנון כאביו המנוח של מקסים המגיע לעוץ לו עצות ומנעים מפיוטיו - הוא מצוין ומעולה. זהו תפקיד אפיזודי המגולם לעילא ולעילא והשירה היא נפלאה.
ערן עצמון עיצב את התפאורה המעולה והפרקטית. אולה שבצוב אחראית לתלבושות היפות , בעיקר של הבנות. עדי שימרוני עיצבה את התאורה היעילה והראויה. אורי וידיסלבסקי אחראי למוזיקה הבלתי נשכחת והמרגשת.
אין ספק כי "מימונה" הוא מחזה מעניין ורווי רגש , בהחלט מעלה חיוכים ברגעים מסוימים ומצליח לעורר את בלוטות הדמעות במהלך העלילה. השילוב של שחקנים מוצלחים עם תוכן שנוגע לכולם וכתיבה קולחת ומוצלחת, הם גם בידור במיטבו וגם רגע להפנמה ולהסתכלות סביבנו.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות הידיעות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  30/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מימונה" - מחזה ישראלי עכשווי, בועט ומרגש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל בתולה את יום ההולדת, מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא...לשאר המזלות. אלו מכם שגם נולדו במזלות האדמה והמים: גדי, שור, דגים, סרטן ועקרב - מוזמנים לקרוא את הכתוב ולהקיש מהנאמר ביחס לעצמכם
ד"ר יעל סגל-טרייבישט
כאשר הילד מתקשה בלימודים ואינו עומד בקצב של כיתתו, חשוב לבדוק מהו הגורם לכך    ילדים ונוער הסובלים מהפרעת קשב, נעזרים לעיתים קרובות בטיפול תרופתי    בנוסף, חשוב שישבו במקום המתאים להם בכיתה
יהודית גולדברג
במרכזי הלידות בארץ נערכת לכל ילוד בדיקת סינון שמיעה    גם במקרה של ירידה בשמיעה בגיל מאוחר יותר, חשוב לאתרה מוקדם ולהתחיל בתהליך של שיקום שמיעתי
ד"ר אשר פרדו
השתמשו במיקרופון ורמקול, נסו לנטרל רעשים פנימיים וחיצוניים בסביבה, יש לגשת לרופא כבר בתחילת הצרידות והימנעו מלבישת בגדים שלוחצים על הבטן ועל הגרון
מכון ויצמן למדע
מדעני מכון ויצמן למדע עקבו אחר פעילות המוח בזמן יצירת זיכרונות שווא. בניתוח הנתונים שהתקבלו בסריקות ה-fMRI התגלתה פעילות מוחית ייחודית בעת יצירת זיכרונות כוזבים בעקבות לחץ חברתי. יצירת הזיכרונות הכוזבים האלה התאפיינה בהפעלה בו-זמנית, תוך קישוריות חזקה, של שני אזורים במוח: ההיפוקמפוס והאמיגדלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il