X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא הקמנו את המדינה הזאת כדי שחבורה של איסלאמו-יהודים יושיבו את נשות כולנו באחורי האוטובוס. לא לשווא קמה התנועה הציונית
▪  ▪  ▪
לא להדיר, להדר [צילום: פלאש 90]
זו לא יהדות
אותם סיקריקים שהפגינו במוצאי שבת בכביש בר-אילן בירושלים אינם נציגי היהדות, הם אינם אנשי התורה. שימוש כה נלוז בסימנים ששייכים לכולנו, קריאות 'נאצים' לעבר המדינה שקמה בין השאר על-מנת לוודא שלא נחזור על כך לעולם והשוואתה לאותם צוררים חסרי לב, זהו חוסר יהדות

קשה להיות דתי במדינה הזאת. קשה להיות מתנחל במדינה הזאת. כשחודש נובמבר מגיע, אתה מחכה לכאפה השנתית, ולא יודע מאיפה היא תבוא. כשמתפרסמת כותרת על 'תג מחיר', אתה כבר יודע להוריד את הראש. כשחבר'ה מ"מרכז הרב" פורצים לבסיס באינסטינקט, אתה ממהר לגנות ולהסביר, ביחד. אני לא בעד טרור, אבל מבין איזו מחשבה הציתה את הפעילות הזו.
ולכן פיתחתי מערכת סינון ביקורתית כלפי התקשורת. כמו המחאה החברתית שהוצתה על-ידי אנשים מסוימים מאוד, בעלי דעות מסוימות, כדי להשיג מטרה מסוימת, ידעתי מראש להדיר את רגליי מהשתתפות בה. כך הקמפיין שמתנהל כעת נגד הציבור החרדי: כולם, ללא יוצא מן הכלל, מדירים נשים. "הבעיה היא בהלכה", "צריך שוב את מפלגת שינוי" ("יאיר לפיד, בבקשה רוץ לכנסת!").
התקשורת לא בוררת בין דתי וחרדי. זה הרי התחיל בהתעללות הצבאית בצוערים מבה"ד 1 שסירבו להישאר לשמוע שירת נשים ואז התפרץ עם טניה רוזנבליט, שהייתה לאות הפתיחה של מסע ההסתה נגד חרדים. וזה עובד. פתאום כולם נזכרו שהחרדים לא משתלבים, לא מתגייסים, לומדים תורה הפרזיטים והם בעצם מקור כל הרוע במדינה הזאת.
אבל הם לא. מה כן? כמו שאמר דרשוביץ - "הישראלים", כלומר הסכסוכים בינינו. מה שנקרא שנאת-אחים. כן, אותה שנאת חינם שהחריבה את בית המקדש, שילחה אותנו לגלות למשך אלפיים שנה, עדיין כאן, ממשיכה לרדוף אותנו ולכלות אותנו.
לא באנו לכאן כדי לריב, לא ברחנו מהנאצים כדי ששישים שנה אחרי כן ירגישו יהודים כנרדפים במדינתם על היותם יהודים, לא הקמנו את המדינה הזאת כדי שחבורה של איסלאמו-יהודים יושיבו את נשות כולנו באחורי האוטובוס. לא לשווא קמה התנועה הציונית. לא לשווא אנו זוכרים את השואה. אותם סיקריקים שהפגינו במוצאי שבת בכביש בר-אילן בירושלים אינם נציגי היהדות, הם אינם אנשי התורה. שימוש כה נלוז בסימנים ששייכים לכולנו, קריאות 'נאצים' לעבר המדינה שקמה בין השאר על-מנת לוודא שלא נחזור על כך לעולם והשוואתה לאותם צוררים חסרי לב, זהו חוסר יהדות.
לבחון את העולם הישן
החומה הבצורה הזאת שנבנתה במשך שנים רבות בין עולם הגטו הסגור והעולם המודרני, בנויה על אבנים של שנאה, משני הכיוונים.
די להתבדלות בין יהודים. די לשנאה הזאת, חילונים וחרדים.
ועם כל הכעס וכל הרגש, על אותם מחרחרי ריב ומדון, דורשי רעתנו, הבעיות בעינן נותרות. יש הדרת חרדים והדרת נשים.
באשר להדרת החרדים, אולי כדאי שנחקור ונכיר את העולם הזה, שאריותיה של יהדות אירופה שנמחקה בשואה. במקום להטיף להם לצאת אל העולם הנאור, אפשר לבחון את העולם הישן, שהשתמר מאות בשנים.
לגבי הנשים שנאלצות לשבת מאחור, כדאי שמישהו יילך ויבדוק איתן כמה זה באמת מפריע להן, ואם יש מישהי שזה כן מטריד אותה - אז אפשר לפתור את זה בדרכי נועם. מקסימום אישה מבוגרת תשב לצידה, בקדמת האוטובוס - לא הדרת נשים אלא הדרת פנים.

הכותב הוא פעיל בארגון 'שערים לקהילה היהודית' ובתא 'לביא גלעד' באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  02/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפעילות של ארגון הסיקריקים, ואולי של התארגנויות חרדיות דומות, מחייבת עקירה מן השורש. האמצעים החוקיים קיימים בדמות הטיפול בארגוני טרור ובארגוני פשיעה    הגיע גם הזמן שהמחוקק יאסור לחלוטין שימוש בסממני השואה לכל צורך שאינו היסטורי או תרבותי
רועי אורן
אין ספק שהלהקה השחורה "The Roots" היא אחת הלהקות החשובות בזמננו    מדוע מחובקת הלהקה על-ידי הממסד האמריקני?    וגם: מה הם המסרים החברתיים הטמונים בשיריה?
עמוס דאי
אחת הדרכים של המוסלמים לכבוש את ארץ ישראל - לה לא יוצרים הד תקשורתי כמו ל"הדרת נשים" - היא דרך הרחם היהודי. הכל מתחיל בקניון הומה-אדם, ממשיך בפלאפל ובנסיעה משותפת ברכב ונגמר ביהודייה הנשואה למוסלמי וגרה עימו בכפר ערבי + מספר ילדים משותפים. הגיע הזמן להעלות את הכיבוש הזה לסדר היום
עו"ד נורית פיש
טועה מי שסובר שנישואין אזרחיים בחו"ל יפתרו אותו מהצורך להיפגש בממסד הרבני, משום שבמקרה של גירושין יהיה על בני הזוג לעבור בכל זאת בבית הדין. הפתרון המומלץ למי שאינם רוצים להינשא כדת משה וישראל, הוא לבחור במעמד של ידועים בציבור
יואב יצחק
מנהלים בכירים בחברת אלטשולר שחם ובהם גילעד אלטשולר קלמן שחם ורן שחם רכשו בכספי המשקיעים אגרות חוב בכמויות גדולות ובלא בטחונות מתאימים    למרות שסיכנו את המשקיעים הם משכו דמי ניהול מופרזים    עתה הם מנסים לגלגל את האחריות לרשלנותם המקצועית על החברות שהנפיקו ובהן חברות מקבוצת אי.די.בי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il