X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שורש מידת הנקיות בנפש הוא הניקיון מחטאים ומעוונות, להזדכך מזוהמת החטא. במקביל למודעות הקיימת בציבור לקראת חג הפסח, שיש לנקות את הבית ולהכשירו כיאה וכראוי, כך גם נפש האדם עוברת בימים אלו תהליך של תשובה, טיהור והתחדשות
▪  ▪  ▪
ניקיון פסח. להזדכך מזוהמת החטא [צילום: פלאש 90]

האביב הוא התקופה היפה ביותר שעושה טוב לגוף לנשמה, יש מעין ריח באוויר של פריחה התחדשות, הכול ירוק וצבעוני, הכול פורח, השמש מחממת אך לא יתר על המידה, האוויר צח ונקי ואפשר לנשום לרווחה מלוא הריאות.
חג החרות, חג האביב המעיד על המשמעות החקלאית של חג הפסח מסמל בעינינו התחלות חדשות. עונת המעבר בין החורף לקיץ, עונה של ראשית צמיחה, שבו הטבע מחדש את כוחו ובו אנו חוגגים את גאולתנו הרוחנית והגשמית. חג הפסח מאפשר לנו לעשות סדר ברצף חיינו להמשך צמיחה והתחדשות.
האביב כבר כאן, וזה גם הזמן שרובנו מקדישים לניקיונות הבית, מעין אוורור, ניקוי כל האבק והרטיבות שהצטברו אצלנו במהלך החורף על-מנת ליצור סביבה נקייה ואיכותית שתטיב עמנו כאן בארצנו המתחדשת.
אין לך זמן טוב יותר לעשות יקוי פנימי לכל האבק שהצטבר בתוכנו לכל הרגשות הקשים שצברנו, למידות הרעות שרכשנו. להוריד מהמדפים הפנימיים את כל המלבושים והמסכות שהשתמשנו בהם במשך השנה החולפת.
הניקיונות מחטאים עוונות
"הנקיות" היא אחת מעשר המדרגות שמנה ר' פנחס בן יאיר בברייתא המפורסמת שלו שמקורה אינו ידוע, ואשר עליה מתבסס כל ספר המוסר הידוע "מסילת ישרים".
שורש מידת הנקיות בנפש הוא הניקיון מחטאים עוונות, להזדכך מזוהמת החטא. במקביל למודעות הקיימת בציבור לקראת חג הפסח שיש לנקות את הבית ולהכשירו כיאה וכראוי, כך גם נפש האדם עוברת בימים אלו תהליך של תשובה, טיהור והתחדשות , בדומה להכנות לקראת הימים הנוראים.
החמץ בפסח הינו הביטוי המובהק לתפיחה המיותרת-המידות הרעות שבנו- גאווה, כעס, גסות רוח וכו'. ברור מאליו כי בתהליך השבתתו של החמץ שבבית, שלמותו תגיע רק אם ילווה הדבר בו-זמנית בהשבתת החמץ שבלב. קיימת הקבלה בין תהליך ביעור החמץ בבית לבין תהליך התשובה הקשורה לנפש האדם.
בבעור החמץ קיימים שלושה שלבים עיקריים:
א. ניקיון הבית
ב. בדיקת החמץ בבית, בחורים ובסדקים.
ג. השבתת החמץ בפועל וביעורו.
כך גם בתהליך התשובה קיימים שלושה שלבים עיקריים:
א. ניקיון כללי בנפש הבא לידי ביטוי בחרטה על מעשים שאינם ראויים.
ב. לוודא על מעשינו הרעים, בבחינת הכרת החטא על כל השלכותיו.
ג. השבתה בפועל של החטא, בבחינת קבלה לעתיד לשפר ולטייב מעשינו.
על-מנת למנוע מן הבצק לתפוח ולהחמיץ יש לפעול בשתי צורות שונות. הראשונה, אפייה באש. השנייה, לישה בלתי פוסקת. דברים אלו מותאמים להפליא למידותיו של האדם. ה"אש" נמשלת לתורה ולימודה מעדן את מידותיו של האדם.
ה"לישה הבלתי פוסקת" הינה עבודת המוסר לשבור את המידות הרעות: קנאה, כעס, חוסר סבלנות וכו' כדי למנוע מתחים בין איש לרעהו. אי לכך בבדיקת החמץ יתן האדם את דעתו לכוון בליבו על המידות שבו, שמה יש בהן איזה חמוץ- מידה מגונה-. ובעת שריפת החמץ יכוון לבער ממנו את המידות הרעות להתחרט בלב שלם, ובטהרת הלב וניקיון הבית יקבל בשמחה ובחדווה את חג הפסח חג החרות.
הבה נקווה ונייחל איש לרעהו שיהיה לנו חג אביב שמח, חג של פריחה והתחדשות. חג של איכות סביבה ושנדע להוקיר איש את רעהו לפסח שמח וכשר.

תאריך:  26/03/2012   |   עודכן:  26/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסח - עונה של ניקיונות הנפש והבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעמי נצר לוינשטיין
תוחלת החיים בישראל הולכת ועולה ועל כן יש להיערך במוקדם לתקופת גיל הזהב. על הממשלה להתייחס ברצינות לנושא ולמנות ועדה בינמגזרית למתן פתרונות לאוכלוסיית הקשישים בישראל
איתמר לוין
המאבק ברכבת אינו רק בשאלה מי שולט בה ומנהל אותה, אלא הרבה יותר עקרוני: האם אפשר וצריך לעבור לסדר היום על התנהגות אלימה ועבריינית במסגרת סכסוכי עבודה
יהודה דרורי
כאשר אתה מצביע בפריימריז שים פתק לבן. אולי זה יסביר למפלגה זו שאתה מצפה למנהיגות אמיתית
הרב אלישע אבינר
מהי משמעותו של חג הפסח בימינו? האם הוא הודאה על העבר, או ציפייה לעתיד? ואם הוא ציפייה לעתיד - האם הוא מוחק את העבר? התשובה טמונה במהותה של החירות שקיבלו בני ישראל בעת שיצאו ממצרים, חירות ששמרה על העם היהודי לאורך אלפי שנות גלות
דן אלון
הפריימריז של קדימה מוכיחים עד כמה האידיאולוגיה נמצאת מאחור. זהו קרב בין יורשים על ירושה שכבר מזמן איננה. מודל המנהיגות של ארכיטיפ הנראה ונשמע כמו "מנהיג", מותיר את כל המצטופפים במרכז הזירה הפוליטית כדמויות אבודות של נציגי ציבור אבוד. תפישת המנהיגות של "דמות האב/אם" מייצרת חלל אידיאולוגי, המתמלא במהירות מתגברת ע"י מפלגות שעדיין מוכרות מעט "אידיאולוגיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il