X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נכון, זה מתחיל מהבית, ממשיך בבית הספר ונגמר ברחוב. תשאלו: מי האשם? ישיבו לכם: ההורים, בתי הספר, מערכת החינוך, המשטרה, בתי המשפט. ומה עושות המערכות הללו נגד הנגע הזה? שום דבר!
▪  ▪  ▪
אלימות. לטפל בה מן השורש [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אין תקציב. חסרים שוטרים. מורים ומורות אינם מקצועיים או שחוקים. ההורים לא יכולים להתמודד עם הילדים, כי לכולם יש סמארטפון משוכלל ומוציאים כסף על שיחות ללא חשבון. הילדים יוצאים לבילוי רק בשעה 23:00 בלילה, אז מה הפלא שהם חוזרים בשעות הבוקר?
אלכוהול? "לא, הילדים שלנו לא שותים אלכוהול ולא מעשנים סמים, הם נשבעו לנו". "לא, אנחנו לא יוצאים לראות היכן הם מבלים, לא נכנסים לחדרם הנעול, כי לא נעים לפגוע בפרטיותם". "נכון, אנחנו לא מכירים את החברים שלהם, אבל אנו סומכים על כושר השיפוט שלהם". מוכר? מתי הכרחת אותו לבדוק אם נודף מפיו ריח אלכוהול? מתי חיפשתם בכיסים שלהם לראות אם אין להם שאריות מריחואנה? מתי פתחתם את המגירות שלהם? עוד נחזור להורים.
יאמר האזרח ההגיוני, "טוב, את כל זה אנו יודעים, אך מה עושים?":
1. קודם כל יש להחליט שעד גיל 17 אין דמוקרטיה במשפחה.
2. בכניסה לבית הספר יש להתקין שער מגנטי לגילוי מתכות. כל מי שייתפס עם אולר, סכין, מברג או כל חפץ חד אחר - הציוד יוחרם, הנער יסולק מבית הספר עם הודעה למשטרה, רק לצורך מעקב בעתיד. יש להטיל קנס על ההורים בגובה 1,000 שקלים בפעם הראשונה, ועד 5,000 שקלים לפני סילוק הילד מהמערכת (כן, כשיכאב להם בכיס, אולי יבינו). קראו את הפואמה הפדגוגית של מקרנקו, וראו איך הוא הצליח לחסל את החוליגנים האלימים.
3. ברחוב - יש לאפשר לכל שוטר לערוך חיפוש אצל כל אזרח מבלי לנמק. היה ונמצא כלי חד או נשק, האיש ייעצר מיד ויועמד לדין פלילי מבלי הצורך להוכיח אם הוא התכוון להשתמש בכלי למטרות פליליות או שכלי המשחית הוא לצורך הגנה עצמית (אלא אם כן יש לאיש רישיון לנשיאת נשק) או לקלף תפוחי-עץ.
4. יש לחייב את הרשויות להפעיל סיירת שיטור עירונית שבה ניידות ינועו ברחובות העיר המועדים, ליד מועדונים, פארקים, גנים ציבוריים וכדומה. צעירים שייתפסו לאחר אזהרה, פרטיהם יירשמו, דבר שיחייב אותם לשאת תעודת זהות. ברצידביסטים יש לטפל כמו שבארה"ב נלחמים בכנופיות הרחוב. נהג שייתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, ייעצר עד למחרת ורק ההורים יוכלו לשחררו בערבות, והרכב יוחרם לחודש ימים.
5. המערכת המשפטית חייבת להתייעל. עונש הוא יעיל רק כאשר הוא ניתן כמעט מיד לאחר ביצוע העבירה. לא ייתכן שנהג בשכרות ישוחרר בערבות או למעצר בית, והוא יישפט כעבור יותר משנה. אל תספרו לי שחסרים שופטים ויש עומס וכיו"ב תירוצים. אם רוצים, יש פתרונות. על משפטים ליליים שמעתם? גם הפרקליטות חייבת להתייעל. הצלחתה תימדד בהפחתת הסדרי הטיעון המגוחכים.
לסיכום - בדיבורים, בצקצוקי לשון ובתירוצים לא ניתן לפתור דבר.

תאריך:  13/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
נמאס לי מצעקות הקיפוח ובמיוחד של המשוררים מן הקשת המזרחית, שקוראים לשירת המחאה שלהם שירה גדולה. נמאס לי מאלה שמאמינים בתורה החדשה ששירה רעה צריכה להכיל ניבולי פה, ששירה רעה וטובה צריכה לצמוח על כר של שנאת האשכנזים
סתיו אדם
אני מודע לעניין שהכל מתחיל ונגמר בחינוך. אז למה לכל הרוחות משקיעים בבטחון המדינה פי 100 ממה שמשקיעים בחינוך? מדוע לא קמה צעקה אמיתית שמהותה איפה הכסף ולא מתוך שפתיו של המועמד החדש? מדוע אנחנו ההורים, שהילדים חשובים לנו, לא קמים ודורשים להפנות תקציבים לחינוך?
חיים צ'סלר
להגיע לפרינסטון, האוניברסיטה שבה חקר "האיש החכם במאה העשרים", עם "לימוד" לדוברי רוסית, זו השבת חוב שלנו לאישיות האדירה הזאת שהיא עדיין מודל לחיקוי ודוגמה לדורות
אהרון שחר
מדוע כל כך חשוב להרוס את האולפנה? כולם יודעים שצריך דחוף להרוס אותה אחרת שלטון החוק במדינה יתמוטט. רק דבר אחד קטן לא מספיק ברור: למה?
ניצן הורוביץ
בעיצומו של קרקס הפרעושים בכנסת, כאשר היה נדמה שהכל עקום ואין כבר שום דבר ישר ונכון מסביב, אחד השרים, איש הגון ורחב אופקים, ציטט באוזניי מימרה רוסית ידועה: "ללכת לאיבוד ביער של שלושה עצים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il