X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשאול את אריאל את השאלה הלא נכונה הרי ברור כי המרכז האוניברסיטאי לוקה בפגם מובנה, שאי-אפשר לרפאו, אך מה שיותר גרוע - לא ניתן לציינו כסיבה לאי-הענקת כרטיס מועדון: המרכז כידוע ממוקם בצד הלא נכון של הקו ירוק
▪  ▪  ▪
בצד הלא נכון
ואז קרה האסון האמיתי. המרכז האוניברסיטאי באריאל הצליח לעמוד בכל התנאים שהציבה לו המל"ג.

   רשימות קודמות
  בְּמַעֲלוֹת בֶּן צִיּוֹן
  מחשכת השקר לאור האמת
  זכות ההגדרה הלא מגדרית
  הפקרת בעלי-ברית
  במי בכל זאת בוחרים מחר?

החלטת הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה שלא להעניק מעמד של אוניברסיטה למרכז האוניברסיטאי באריאל, הזכירה לי מה שסיפר חמי, פרופ' בנציון נתניהו, על מבחן קבלה לבית ספר שנערך לו כשהיה בן 12. אביו, הרב נתן מיליקובסקי שהיה מורה בבית הספר בצפת ושבעקבותיו עברה המשפחה להתגורר בעיר זו, סבר כי אין בה בית ספר מתאים לכשרונותיו הבולטים של בנו. לכן ביקש לרשום אותו כתלמיד בגימנסיה הרצליה ששִמעה יצא גם למרחקי הגליל.
מנהל המוסד, שכמובן לא קיבל כל אחד לבית ספרו, ערך לנער בחינה, וזה ענה בהצלחה רבה על כל השאלות ביהדות, ספרות, לשון עברית והיסטוריה. ואז עבר הבוחן לבדוק את ידיעותיו של נבחנוֹ הצעיר במדעים המדויקים. "מה למדתם בפיזיקה?", שאל. "אור", השיב בנציון הצעיר בעיניים נוצצות, שכן במקצוע הפיזיקה דווקא הצטיין. "אם כך, אשאל אותך על חום", פסק המנהל. הנער, שלא הצליח לענות על השאלות שהוצגו לו במקצוע התרמודינמיקה שמעולם לא למד, הוכיח בכך, קבל אב נדהם ומנהל פוסק-עליון, כי אינו ראוי להימנות עם תלמידי העיר העברית הראשונה.
זה חמש שנים שהובטח למרכז האוניברסיטאי באריאל כי יזכה להימנות עם חברי מועדון האקסקלוסיבי של אוניברסיטאות ישראל. המעמד של מרכז אוניברסיטאי ניתן לחמש שנים, והמועצה להשכלה גבוהה של יו"ש הציבה בפני המרכז באריאל דרישות - אקדמיות, מבניות ואחרות, והבטיחה כי עם מילויין - יהפוך המרכז לאוניברסיטה. הדבר היה כרוך בין היתר בגיוס כספים בהיקף גדול, בצירוף של חוקרים ומרצים מן השורה הראשונה לסגל הקבוע של המקום, בשדרוג מעבדות, בבניית ספריה בתקן אוניברסיטאי ובעוד תנאים מתנאים שונים.
אי הענקת כרטיס מועדון
ואז קרה האסון האמיתי. המרכז האוניברסיטאי - שבו לומדים למעלה מ-13 אלף תלמידים, שמהם תשעת אלפים לתואר אקדמי ב-28 תוכניות לימוד, ובו חוקרים ומלמדים 260 מדענים, כ-70 מהם פרופסורים, בתחומים כמו רובוטיקה, אלקטרו-אופטיקה, גידול גבישים, טיפול בסרטן, פיתוח פולימרים, רעידות אדמה, הנדסה, ארכיטקטורה, לימודי סביבה, אימונולוגיה ועוד, ובנוסף פועלים בו 12 מרכזי מחקר - העז בחוצפתו להתגבר על כל המכשו...סליחה - לעמוד בכל התנאים! אפילו אי-אפשר לטעון נגדו שהוא מפלה ערבים, היות ששיעור הסטודנטים הערביים הלומדים במרכז גבוה יחסית לזה שבאוניברסיטת תל אביב.
צרה צרורה. הרי ברור כי המרכז האוניברסיטאי לוקה בפגם מובנה, שאי-אפשר לרפאו, אך מה שיותר גרוע - לא ניתן לציינו כסיבה לאי-הענקת כרטיס מועדון: המרכז כידוע ממוקם בצד הלא נכון של הקו ירוק. ויש עוד פגמים: מתנוסס דגל ישראל בכל אולם לימוד בו; לא יתאבלו שם על הנכבה ביום העצמאות; היסטוריונים חדשים לא ילמדו שם את תולדות עם ישראל וחברי הסגל לא יעודדו חרם אקדמי של עמיתיהם הישראלים.
אז מה עושים? ממהרים לגייס את החתולים החולקים ביניהם את השמנת. ואלה הודיעו ברוב אקדמיותם, יחסם הקולגיאלי לעמיתיהם המרצים והפרופסורים במרכז ודאגתם לאלפי הסטודנטים הלומדים בו, ורק אל תיפלו מהכיסא מרוב הפתעה, כי אין די שמנת לכולם.
אולם ועדת התכנון והתקצוב חשבה על פתרון אלגנטי יותר. אחרי ככלות הכל היא בכל זאת חלק מהמועצה להשכלה גבוהה, והאצילות מחייבת. וכך היא הגיעה למסקנה כי עליה לערוך למרכז האוניברסיטאי באריאל בחינה הוגנת כמו זו שנערכה לפני 90 שנה לבנציון נתניהו בגימנסיה הרצליה. לכן, הוועדה קבעה כי לא תשנה את החלטתה מ-2006 שלא קיים בשלב זה צורך בהקמה/הכרה באוניברסיטה נוספת, "וזאת עד להשלמת תהליך בחינה מעמיקה בנושא מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה". שימו לב: הבחינה המעמיקה אינה בשאלה, אם יש צורך באוניברסיטה נוספת - הגם שזו הבחינה הרלוונטית, שהייתה כמובן אמורה להיעשות לפני חמש שנים, ולא עכשיו כשאוניברסיטה כזו למעשה כבר קיימת. הבחינה - עמוקה כבור ללא תחתית - תהיה בנושא "מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה". לא פחות ולא יותר. או במילים אחרות: אנשי המרכז באריאל - חכו לנו בסיבוב.
בנציון נתניהו אומנם לא התקבל לגימנסיה, אלא לסמינר הירושלמי בראשותו של דוד ילין, למד אצל מורים מן השורה הראשונה והגיע להישגים לא רעים בכלל, גם אם לא בתרמודינמיקה.
אין ספק כי מי שיחכה לתוצאות הבחינה המעמיקה אלה הם רק חברי הוועדה, היות שאת המרכז האוניברסיטאי באריאל לא ניתן לעצור. הוא מקום תוסס, ומתבצעים בו מחקר ופיתוח מתקדמים וחשובים בנושאים המצויים בחזית המדע על-ידי חוקרים מצויינים, נלהבים, החדורים מחוייבות לא רק לתחומי העשייה המדעית שלהם, אלא גם לטיפוחו של דור ההמשך.

לאתר מגזין מראה
הכותבת היא העורכת הראשית של המגזין "מראה".
תאריך:  08/07/2012   |   עודכן:  08/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיזיקה של התקבלות למועדון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין תקווה לישראל. לקום וללכת.
לא תשתפר לעולם  |  8/07/12 22:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
בלק, מלך מואב, חושש מישראל המתקרבים לארצו, ושולח שליחים לבלעם בן בעור שיבוא לקלל את ישראל. בלעם מחכה לתשובת ה' שאוסר עליו ללכת! השליחים באים פעם נוספת לשכנע אותו, ובלעם הולך בתנאי שיגיד מה שה' יאמר לו
אבנר אביב
טייקונים, רשתות מזון, בנקים, חברות כרטיסי האשראי והביטוח, חברות הכבלים והסלולרי - אתם ורק אתם הגורם לאי השוויון בנטל. הפערים הכלכליים ויוקר המחיה נוצרו יחד עם לידתכם
יוסף מישל דוד
רשמים מחוג-בית מרתק בו השתתפתי, בו חשף ח"כ יריב לוין (43) את הצלחותיו וכשלונותיו, בקרב המתחולל בין האליטות שבמערכת המשפט לבין עם ישראל המנסה להשמיע את קולו דרך נבחריו בכנסת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בעד גיוס חובה, קולב, תרגיל בהנדסה, פקק, יש לכם תרד? חובה וזכות ומומחה
אברהם בן-עזרא
המומחה השלם עם עצמו מגיע להישגים גבוהים מהבחינה המקצועית ומעצבן את מערכת בית המשפט, בה הוא מפריע לרבים ממחליטי ההחלטות (לרבות שופטים) ומקלקל להם את השורה. כדי לשאת חן בעיני בית המשפט, המומחה נדרש לזנוח את האמת המקצועית ולנסות לקלוע למה שיתקבל טוב בעיני השופט, ויהיה סביר בעיני הדיוט
רשימות נוספות
ירדן לפני הסערה   /  מרדכי קידר
אצילים ועבדים בדמוקרטיה הישראלית   /  יובל ברנדשטטר
גן העדן הירוק  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il