X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר ברק. חכם על יהודים [צילום: פלאש 90]
די לבריונות
אהוד ברק, שר ביטחון כושל, ואף-על-פי-כן איננו מודח על-ידי ראש הממשלה. בסופו של דבר נתניהו יכול היה להצליח כראש ממשלה, אבל הוא תוקע לעצמו מקלות בגלגלים: שמעון פרס, אהוד ברק

לנוכח החלטת בית המשפט השבוע להשיב את בית השלום בחברון לבעליו החוקיים היהודיים, אני מוצא לנכון לפרסם שוב את מאמרי שהתפרסם לפני ארבע שנים (5.12.08) ב-ynet, כאשר "שר הביטחון" (אז והיום) שלח את צה"ל לבצע מעשה בריונות בחסות שלטון החוק כביכול. טחנות הצדק, אשר טוחנות לאט ושוחקות את אמון הציבור בהן, פסקו השבוע שהמעשה דאז היה מיותר. כמובן שאדוניו של ברק, זהבה גלאון ויריב אופנהיימר, לוחצים לאי-כיבוד החלטת בית המשפט.
המאמר המקורי, משנת 2008:
  • שתי מערכות מתקיימות בימים אלה בחברון במקביל:
    האחת, שבה המערכת המשפטית תרמה בהחלטה פזיזה להתלהמותם של אולמרט-לבני-ברק ולהסתה מפי שר הביטחון כאילו אנשים מסוימים אינם אלא גידולים סרטניים. לו היה בג"ץ ממתין לדיון בבית המשפט המחוזי על הבעלות והרכישה של הבית בחברון לא היה מתרחש מחול השדים המסוכן הנוכחי.
    השנייה, של ציבור קטן של בריונים בלתי-נשלטים שפלשו לבית בחברון, ושבהתנהגותם עלולים לגרום נזק חמור לגורמים רבים: הרוכשים והדיירים של הבית, תושבי היישוב היהודי בחברון והמתיישבים בקריית ארבע, חמש מאות אלף היהודים (כן, 500,000!) החיים מעבר ל"קו הירוק", והמפלגות מהליכוד וימינה המתמודדות בבחירות הקרובות. כל אלה עלולים להינזק כתוצאה מההשתוללות של אותם בריונים יהודים שבאו לחברון ופוגעים אף במטרות המוצהרות שלהם עצמם. אין הצדקה לפגוע בחיילי צה"ל, מילולית או גופנית, הנשלחים למשימה מרושעת על-ידי פוליטיקאי כושל.
    אותו ציבור קטן משרת במעשיו דווקא את יריביו הפוליטיים. ימים יגידו כמה שמפניות ואבישי רביבים הושתלו ביניהם כדי לגרום את הנזק הנ"ל למחנה הלאומי. לפני 13 שנים היינו בסרט הזה. אם אי-אפשר לגרום להם להבין את חומרת מעשיהם, לא רק כלפי חיילי צה"ל אלא אף נגד הרעיונות שבשמם הם כביכול נאבקים, יש להרחיקם אל מחוץ למחנה.
    אותו ציבור קטן משחק לידי השמאל הקיצוני, הזומם לבצע טרנספר גזעני של הרוכשים והדיירים של הבית, של תושבי היישוב היהודי בחברון והמתיישבים בקריית ארבע, ושל חמש מאות אלף היהודים החיים מעבר ל"קו הירוק". מדובר בשמאל הקיצוני שדיבר בעבר על שטחים תמורת שלום או אפילו "שלום", שנסוג למדיניות של שטחים תמורת טרור, ושהיום ויתר על השלום, וכל מטרתו היא גירוש יהודים מבתיהם בארצם - מעשה שאיננו יהודי, איננו ציוני, איננו מוסרי ואיננו דמוקרטי. שלום עכשיו אינו אלא טרנספר עכשיו.
    אותו ציבור קטן נוהג כמו בריוני השמאל הקיצוני, אלה שבכל יום שישי משתוללים בבילעין ובנעלין, מתנכלים לגדר "הביטחון" (שגם הח"מ שולל אותה, אבל מנימוקים אחרים), פוצעים ומשפילים את חיילי צה"ל. ההבדל הוא ששם אין שר הביטחון מעלה בדעתו לפעול נגד המתפרעים, והתקשורת פוטרת את עצמה בכך שהיא מכנה בריונים אלה בכינויים שקריים וסלחניים כמו "פעילי שלום" או "פעילי זכויות האזרח".
    כאשר "שלטון החוק" הפך לסיסמא חלולה, שאינה מיושמת נגד הבריונים בבילעין ובנעלין, אין פלא שבריונים אחרים פועלים באופן דומה. מדובר בתופעות חמורות, אם כי בהיקף קטן בהשוואה לתופעות אחרות: כאשר "שלטון החוק" מיושם כנגד הבנייה היהודית בלב הארץ, אך איננו מיושם כלפי רבבות מבנים בלתי חוקיים של ערבים משני צדי "הקו הירוק", הדבר משדר איפה ואיפה באכיפת החוק, מוכיח ששלטון החוק נסוג מפני מי שמאיים עליו, ושוחק את האמון במערכת המשפט. כאשר חופש הפולחן והתפילה בהר-הבית, המקום הקדוש ביותר ליהודים, מתבטל מפני איומים כוחניים, וחופש הפולחן והתפילה במקום ניתן רק למוסלמים, יש בכך עידוד לגורמים הכוחניים.
    שר "ביטחון" וממשלה כושלת שאינם מסוגלים להגן על אזרחים וחיילים בשדרות ובאשקלון מפני התוקפים אותם במשך חודשים ושנים אינם באים בידיים נקיות מול אותם נערים התוקפים חיילים. שלטון החוק ותפקוד נכון של המדינה, שריה וצבאה אינם יכולים להתחיל בבית בחברון. הפינוי הכוחני והבלתי נבון של הבית בחברון נעשה בבריונות, כביכול בשם החוק, אבל למעשה משיקולים שאין להם מאומה עם חוק או ביטחון. אהוד ברק נהג בחברון בבריונות המתאימה לקוזאקים: הכה ביהודים והצל את רוסיה שם, הכה ביהודים והצל את העבודה כאן. דבורה הנביאה אמרה בזמנה לברק אחר: "אֶפֶס כִּי לֹא תִהְיֶה תִּפְאַרְתְּךָ עַל-הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אַתָּה הוֹלֵךְ". הדברים נכונים גם לאהוד ברק.
עד כאן המאמר מלפני כארבע שנים. בינתיים התחלף ראש הממשלה, אבל אותו ברק נשאר וממשיך לגרום נזקים, ולמרבה הצער ראש הממשלה מאפשר לו להשתולל: כך בחברון, כך במגרון, כך באריאל.
אהוד ברק, שר ביטחון כושל, חכם על יהודים בלבד, ואף-על-פי-כן איננו מודח על-ידי ראש הממשלה. בסופו של דבר נתניהו יכול היה להצליח כראש ממשלה, אבל הוא תוקע לעצמו מקלות בגלגלים: שמעון פרס, אהוד ברק. לעתים נראה שהוא העביר את סמכויותיו כראש ממשלה לשני אלה, בניגוד לתוצאות הבחירות ובניגוד לתפקידיהם הם. המשחק המזיק של "השוטר הטוב" נתניהו ו"השוטר הרע" ברק הופך גם את נתניהו עצמו ל"שוטר הרע".

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  15/09/2012   |   עודכן:  15/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די לבריונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בית השלום ולא בית המריבה
בתיה  |  16/09/12 00:43
2
נו, אז מה המחנה הלאומי יכול
לעשות לשנות המצב?  |  18/09/12 20:05
3
מה שהיה הוא שיהיה?
הניה  |  18/09/12 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
יו"ר מועצת יש"ע קורא לממשלת ישראל לכבד את פסיקת בית המשפט ולאפשר כניסת יהודים למגורים בבית המריבה בחברון    ח"כ שנלר: על חברי קדימה שתמכו בקוני הבית להמשיך בתמיכתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il