X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מי שמתקרב לאמת נהיה חלק מן האמת ומאמין באמת, משום שאמת יש אחת, ואין באמת מציאות של כמעת אמת, רק צריך לראות את האמת
▪  ▪  ▪

ערב שבת קודש פרשת לך לך, הנה מצאנו בפרשת השבוע דבר פלא גדול - אברהם אבינו מבקש מאשתו שרה: "אמרי נא אחותי את למען ייטב לי בעבורך וחייתה נפשי בגללך" ורש"י פירש: יתנו לי מתנות. וקשה - אברהם אבינו, קודש קודשים, אבי האומה, מבקש מאשתו שרה, שהיא אשת איש, אמרי נא אחותי את, בשביל שיתנו לו מתנות?
אלא אפשר לבאר ולומר: הגמרא במסכת עבודה זרה י"א מספרת על אונקלוס שהתגייר. שלח הקיסר כת של חיילים לתופסו ולהענישו על זה שהתגייר. בשעה שנכנסו החיילים לביתו, התחיל אונקלוס לדבר עימם בדבר ה'. אותם חיילים הבינו את האמת ונשארו בבית מדרשו של אונקלוס. כעס הקיסר כעס גדול ושלח כת שנייה של חיילים ואף הם כשנכנסו לביתו של אונקלוס הבינו ונשארו בבית מדרשו.
שלח הקיסר כת אחרת. אף הם נשארו והבינו את דבר ה' ואת האמת. כעס הקיסר ושלח עוד כת, אך ציווה עליהם שלא ידברו מילה אחת עם אונקלוס, רק ייכנסו ויקחוהו בכוח ויביאוהו אליו למשפט. באו כת החיילים לאונקלוס ואיך שהוציאוהו מביתו, בוודאי בלי לדבר עמו מאומה, בפתח הדלת עמד אונקלוס ונישק את מזוזות ביתו. התפלאו החיילים והתחילו לשאול מה זה ועל מה זה, ואז גם הם נשארו בבית מדרשו של אונקלוס.
ועל-פי דברי הגמרא הזאת אפשר להבין יסודות גדולים וזמנים רבים בחיים. לפעמים ישנם זמנים אשר אנשים מחליטים דברים מסוימים וזו דעתם וכך נוח וטוב להם. אך כאשר מגיעים ומתקרבים לאמת, האמת מנצחת כל דבר אחר, והאור דוחה הרבה מן החושך. "אמת מארץ תצמח", אך הפחד והסכנה שלא יתנו לאמת את הזמן לומר את שלה. אך ככל שעוברים הימים והאור מאיר, האמת מובנת. וכל מי שמתקרב לאמת נהיה חלק מן האמת ומאמין באמת, משום שאמת יש אחת, ואין באמת מציאות של כמעת אמת, רק צריך להבין ולשמוע ולראות את האמת.
המתנות האמיתיות של אברהם אבינו
וזה מה שפחד אברהם אבינו. אברהם ידע שהוא נמצא בזמן של ניסיונות קשים ביותר - ניסיון של אור כשדים, ניסיון של לך לך מארצך, ניסיון בתוך ניסיון. ועל זה אמרו חז"ל: עשית לעבדך נס להתנוסס, ניסיון בתוך ניסיון. וידע, אם בני הארץ יחשבו ששרה אשתו יהרגו אותו ברגע, משום שזו מטרתם וזה הדבר שנוח וטוב להם ברגע זה. מה עם חיי האדם, מה עם שפיכות דמים - הם לא יחשבו על זה, רק מהר-מהר להשיג את מטרתם, לספק את הנאתם.
לכן אברהם אבינו מבקש משרה: "אמרי נא אחותי את". ברגע שאת אחותי, לא יעשו לי רע ויתנו עוד זמן, ובזמן הזה אשר יהיה לי ולא יהרגו אותי ברגע לספק את רצונם. "ייטב לי", אני אחיה ובכוח הרגעים האלו אני אסביר להם בחוכמה ובתבונה, ובסיעתא דשמיא לא ישפכו את דמי.
"ויתנו לי מתנות". אלו מתנות היה צריך אברהם אבינו, הרי כסף וזהב לא חסר לו? אברהם אבינו היה אחד מעשירי עולם. אלא המתנות החשובות של אברהם היו לקרב נשמות לאבינו שבשמיים, שאלו המתנות הגדולות והחשובות ביותר. ואז "וחייתה נפשי בגללך". אלו החיים האמיתיים, לעזור ליהודי, להשתדל בכל הכוח על כל יהודי ויהודי באשר הוא. וקווי ה' יחליפו כוח, בשמחה, באמונה, באהבה להקב"ה.
שבת שלום ובשורות טובות.

תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  26/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
כל מהלך שנועד לחזק את המחנה השמרני בישראל, הימין, אוהבי א"י, את אלה שאכלו כבר את השקרים הסטליניסטיים ומכירים היטב את המגמה המדינית הרת האסון שהשמאל מוביל אליה - כל מהלך כזה מעורר התנגדות, לא בקרב המפלגות היריבות, שזה דבר טבעי - אלא בקרב חלק מעיתונאינו החרוצים, הצופים בחרדה כיצד מעשי ידיהם טובעים בים...
חיים שאולזון
אלפי חרדים הציגו אישורים כוזבים בדבר היותם חולי נפש וכך זכו לפטור מגיוס. אלא שהשימוש במשך עשרות שנים באותו תרגיל היה חייב להתגלות - אז אולי הם באמת קצת חולי נפש, אם לא הבינו זאת מראש?
נסים ישעיהו
כאשר מערכת הביטחון על מסגרותיה השונות עושה כל מאמץ "להגן על הפלשתינים" התוקפים, או לפחות מתגרים ביהודים, ובו-זמנית היא משקיעה המון כוחות במניעת כל אפשרות של התגוננות מיהודים, היא מכריזה בכך על השקפת עולמה שהארץ הזאת שייכת להם, לא לנו, שאנחנו כאן כובשים זרים
ראובן לייב
מי שזוהו בעבר עם הקשת הימנית, או לחלופין עם זו השמאלית, מאבדים כיום את זהותם הפוליטית ומזגזגים אל עגלת המרכז, שהיא עכשיו הלהיט התורן
יעל בן-שלמה
גרג החנון הנצחי עליו כותב ג'ף קיני בסדרת הספרים המצליחה " יומנו של חנון" חוזר אלינו בספר חדש של המחבר " מכת קור", מה סוד הספרים האלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il