X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב הכאוטי שנוצר בסודן היה נוח מאד לאירן, סוריה, חמאס וחיזבאללה כדי לשפר עמדות ולנצל ארץ זו למטרותיהם במזרח התיכון
▪  ▪  ▪
דרפור. הכאוס בסודן שירת גורמי טרור [צילום: AP]

סודן היא מדינת טרור מזה זמן רב. היא ידועה ואף רשומה ככזו ע"י ארה"ב ובנות בריתה, אבל, תשומת הלב העולמית בשנים האחרונות הופנתה אליה בעיקר בגלל מסע הרציחות של צבאה בדארפור ומקומות אחרים, ומלחמת האזרחים העקובה מדם שם, שגבתה מחיר כבד, בעיקר באוכלוסיה האזרחית (הפליטים מסודן הגיעו בהמוניהם גם אלינו). אבל זה לא היה כל מה שהתרחש שם, היה הרבה יותר.
ציר הטרור העולמי, מורכב כיום מצפון-קוריאה, קובה, סודן, אירן, סוריה, חמאס וחיזבאללה. המצב הכאוטי שנוצר בסודן היה נוח מאד לאירן, סוריה, חמאס וחיזבאללה כדי לשפר עמדות ולנצל ארץ זו למטרותיהם במזרח התיכון.
מכיוון שישנו כיום פיקוח בינלאומי נוקשה של ארה"ב ומדינות המערב, על אספקת נשק לקבוצות טרור ובתי-חרושת לנשק וסוחרי נשק בעולם נמצאים בפיקוח קפדני, נאלצה אירן להקים בסודן מפעל נשק גדול שמטרתו לספק נשק וטילים לכל הכוחות הטרוריסטים במזרח התיכון ובאפריקה. במפעל הזה עובדים זה בצד זה מומחים ופועלים מאירן, מלבנון, ממצרים ומעזה.
בניגוד לחדשות בתקשורת העולמית, המפעל הזה לא הופצץ ולא ניזוק!! ראינו זאת בצילומי האוויר בימים האחרונים. יתכן שהפצצת המפעל עצמו והריגת עשרות פועלים הייתה מתפרשת כאקט של מלחמה נגד סודן ע"י הכוח המפציץ ולכן הוא לא פוצץ והוא עדיין פועל. לכן גם כל תלונה למועצת הביטחון כנראה שלא תידון, כי הסודנים יצטרכו להראות ולהסביר מה פוצץ.
מה אם כן הופצץ?
מה שרואים בתצלומי האוויר, שחוסל בהתקפה זו, הינם עשרות מכולות אשר הכילו את התוצרת המוגמרת של נשק וטילים, פרי עמל של שנה שלמה, זה שעמד להישלח מפורט סודן ליעדים שונים במזרח התיכון ובאפריקה, בדרך הים, היבשה והאוויר.
המכה פה היא קשה במיוחד, גם האירנים וגם הסודנים יודעים שמי שתקף אותם יודע בדיוק מה מעשיהם, מה תוכניותיהם ומה שיש בידם. הם גם מבינים שהמשך פעילות הייצור וההתחמשות יביאו לבטח למתקפה נוספת, שאת מבצעיה ושיטתם הם אינם מכירים (הם חושבים שהם יודעים).
הפעילות כנגד גורמי החימוש הטרוריסטים באזור סודן נמשכת לפחות 4 שנים ויותר. שיירות נושאות נשק וטילים שנעו צפונה לעבר סיני ועזה הושמדו בדרך, גם שיירות שירדו דרומה לעבר סומאליה ותימן הושמדו. אניות נושאות נשק שיצאו מפורט סודן טובעו או נלכדו, ואף יותר מכך, בוצע לא פעם חיסול נקודתי של סוחר נשק או איש שהיה אחראי לשינוע הנשק ליעדיו.
מחמוד אל-מבחוח
כדאי לקחת לתשומת לב את חיסולו של הטרוריסט מחמוד אל-מבחוח בדובאי לפני כ-3 שנים. האדם שעל-פי התקשורת הבינלאומית בכלל, וזו הערבית בפרט, הוא זה שהיה אחראי על התיאום בהעברת הנשק מבית-החרושת האירני-סודני ליעדיו - לחמאס בעזה, ללבנון ולחבורות טרור אחרות. מבחוח נמצא מת "מוות טבעי" בחדרו במלון ללא תיקיו ומסמכיו. מפקד המשטרה המקומי - "אינספקטור מוחמד קלוזו", האשים לא פחות מ-40 איש בהתנקשות הזו מבלי ששם ידו אפילו על אחד. מכל מקום, מי ששם ידו על מסמכי מבחוח יודע איך, היכן ולאן מתבצעים משלוחי נשק, מה שמקל על "החברה הטובים" לחסל את הפעילות הזו בעודה באיבה.
לדוגמא, ב-28 ביוני 2012, סגנו של מבחוח ,כמאל רנאג'ה, המכונה ניזאר אבו מוג'אהד, חוסל בדמשק בידי אלמונים. מתברר שהמלחמה בטרור נמשכת ולא רק ישראל מעורבת בדבר וכך טוב יותר, כי הם לא יודעים מי יכה בהם מתי והיכן. הם מתוסכלים ולכן, הערנות לתגובתם מוטלת עלינו כיום יותר מתמיד.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
אבותינו ואמותינו סללו לעצמם, כמו גם לנו כצאצאיהם את הדרך הישרה והנכוחה, דרך האמונה הצרופה בבורא עולם גם במשך "שנות אלפיים".. זכה אברהם לכינוי הנצחי והאלמותי אבינו, כי הוא היה הראשון אשר סלל לעצמו, לבני ביתו ולכל מי שסבבוהו והכירוהו, כמו גם לצאצאיו בני העם היהודי את דרך האמונה המוחלטת והאולטימטיבית בבורא עולם
אודי בורג
קוראים יקרים, ראו הוזהרתם! אם בסיום קריאת הטור, תצקצקו בלשונכם ותגידו, "אוי, זה כל כך מוכר לנו" אז כנראה שכותרת המאמר צודקת
שולמית קיסרי
שר התחבורה הצליח בתום הקדנציה שלו להוסיף נדבך נוסף לערימת הכישלונות שלו. הפעם "מחק" השר בכוונה או "במקרה" למעלה מ-4,000 תלונות של אזרחים נגד קווי האוטובוסים
בועז זעירא
טוב עשו אנשי המל"ג כאשר פעלו בנחרצות ובעיקשות והביאו לדיון ולבדיקה מעמיקה עד כדי האפשרות לסגירת מחלקה שאיננה עולה בקנה אחד עם מטרת האקדמיה - חופש אקדמי ומגוון דעות רחב. טוב שתהליך זה, אשר מבליט חטא עצום של אטימות וסגירות אקדמית, ייעלם מן המפה האינטלקטואלית ויביא לעידן חדש שבו האקדמיה תדע ותבין כי מקצועיות ומגוון דעות יהיו שזורים יחדיו וייצרו מציאות חדשה
מתי דוד
משפטן מקיאבליסט שרצה להיות מהפכן אידיאליסט והפך לאנרכיסט שרוצה להרוס את "הסדר הישן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il