X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ספרו של בנט "אקזיט" מתחיל בציטוט של הנשיא רוזוולט ומסתיים בתודה לרה"מ נתניהו "אשר הכיר לי אמירה מופלאה זו" הסטארט-אפ הראשון של בנט הצליח, כעת הוא מקים את השני: ביבינט
▪  ▪  ▪
90נפתלי בנט. בנימין נתניהו של 1996 [צילום: פלאש 90]

"לא האדם שמעביר ביקורת חשוב, ולא מי שמצביע על נפילת האיש החזק ומסביר כיצד אפשר היה לעשות זאת טוב יותר. התהילה שייכת לאיש שמצוי בזירה, אשר פניו נשחרו מאבק, זיעה ודם; לאיש אשר חותר בתעוזה, ששוגה שוב ושוב, מכיוון שאין מאמץ ללא טעות; לאיש שיודע התלהבות ומסירות גדולה; לאיש שמכלה את עצמו למען מטרה ראויה; אשר במקרה הטוב, רואה לבסוף ניצחון והצלחה גדולה, ובמקרה הרע, אם נכשל, לפחות נכשל בעת שהעז; ומקומו לא יהא עם אותן נשמות קרות והססניות שזכו לטעום לא ניצחון ולא הפסד". [הנשיא תיאודור רוזוולט]
"תודה לראש הממשלה בנימין נתניהו אשר הכיר לי אמרה מופלאה זו".
כך פותח נפתלי בנט את ספרו "אקזיט".
כשאני רואה את נפתלי בנט 2012, אני רואה את בנימין נתניהו 1996: נתניהו פרץ לתודעה בגיל ארבעים, גילו של בנט היום, והביא איתו רוח חדשה לימין. נתניהו בעצם היווה את חילופי הדורות שלאחר בגין ושמיר במחנה הלאומי ואולי בנט הוא המחליף של נתניהו.
תמיד הימין קרא לאחדות כדי להעביר מהלכים מדיניים, אבל השמאל לא היה צריך את הימין כדי לעשות את מעשה אוסלו, ללא ספק מהלך לאומי ממדרגה ראשונה, שעבר ברוב מינימאלי בכנסת, ושינה את פני ההיסטוריה הפוליטית בישראל.
כשנתניהו בא היה ריח של שלטון אחר. צעיר, רהוט, לוחם מהסיירת, משכיל, הוא דיבר נגד התקשורת, הוא התנגד נחרצות למדינה פלשתינית, הוא כתב את "מקום תחת השמש", חיבר את "המנון" ה"הם מפחדים" על התקשורת ב'99, ובכלל, הייתה מן תחושה של בגין של שנות האלפיים.
אולם, נתניהו הוכיח כי הימין חסר ביטחון עצמי ונגרר לביטויי השמאל. עד שכבר היה "ימני אמיתי", כאריק שרון, אז הוא הלך בדרכי השמאל, וקיבל, כצפוי, את אהדתו למהלך הגירוש. בנט ינסה להראות כי הימין יכול לשלוט, ולכן מכין תוכנית משלו ("תוכנית ההרגעה"). הוא יודע שימין בשלטון יוצר ואקום אוטומאטי אצל השמאל, שנופח את אוויר השלום המדומה.
הימין לא יכול להציב סדר יום לאומי משלו, הוא חייב את הגושפנקא של השמאל, כי בגין ב77, ונתניהו ב96, לא ידעו לגעת בבסיסי השלטון האמיתיים בישראל. הם יודעים שביום שתקום פה ממשלת ימין אמיתית, ותעשה מימין את מה שעשה השמאל משמאל - הם יצטרכו לשכפל גנטית את ארתור פינקלשטיין ולעסוק בהסברת-פנים והישרדות יומיומית מפני מתקפות מבית. העולם רק מאזין ומתרגם לאנגלית את התקפות בעברית.
בנט מנסה להציב סדר יום לאומי של ניהול ולא התנהלות, קביעת מדיניות ולא היגררות. הסטארט של נפתלי בנט עומד עד כה על כ-12 מנדטים, הוא שייך לאסכולה חדשה של הדתי-לאומי, ומסרב "להיות מש"ק דת של הפוליטיקה הישראלית", בשונה מזבולון אורלב שטען כי הבית היהודי היא קודם כל מפלגה דתית ואח"כ לאומית, והיה נגד צירוף חילוניים לרשימה, רחמנא ליצלן. המוסר האוטונומי של אורלב משקף את הפונדמנטליזם הדתי המתנשא והמסתגר, שמסתכם ב3 מנדטים והרבה שיח-עצמי, מנותק ומפלג.
בנט פותח את המרחב שסגר המפד"ל הישן, כי הוא הישראלי האמיתי, קצת יותר מלפיד שהפך עצמו "לממונה על הישראליות", שספק אם היה מצליח (עד כה) ללא הכרה עיתונאית.
כ300 אלף איש תומכים בבנט בסקרים. הוא מקווה שאלה לא המתיישבים של יו"ש. זה לא הסטארט אפ שלו.
ביבינט
בנט, בדרכו, מנסה לעשות דה-לגיטימציה לליכוד, כפי שעשה נתניהו לשמאל בקדנציה הראשונה ("הם שכחו מה זה להיות יהודים"). הוא מנסה לקרוא בקול את שכולם יודעים, כולל הערבים, כי אי-אפשר לעשות שלום, כי דיבורי השלום הישראלים הם חד-צדדים. בנט יודע שנתניהו יודע את זה, וההיפך, אבל זה הואקום שהשאיר נתניהו - ובנט נכנס אליו.
כשרואים את בנט 2012, אפשר לראות את נתניהו 1996. ביבינט. אולי גם נתניהו רואה בבנט ביבי קטן, חוץ מהכיפה. בנט פיתח סטארט-אפ חדש: "בעד". בעד סיפוח, בעד פתיחת הצירים הדתיים של המפד"ל הישן, בעד לומר מה אנחנו רוצים בתור מדינה. הסטאראפ האמיתי של בנט הוא לעשות משהו שמעולם לא קרה: לנסות להעמיד תוך כמה שנים מועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגה לאומית-דתית, בסדר הזה, שאיננה הליכוד או העבודה, אם נניח שקדימה הפכה הערת שוליים בהיסטוריה הפוליטית.

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסטארט האמיתי של נפתלי בנט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי וימין סוף סוף ישלוט ל"ת
זקן  |  27/12/12 12:58
2
לעשות משהו שמעולם לא קרה
אנונימית  |  30/12/12 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איתמר לוין
מבקש מבג"ץ שלא לאשר את החלטת ועדת הבחירות המרכזית: יש ראיות משמעותיות ומטרידות לכך שזועבי שוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית - אך לא במסה קריטית
ד"ר אריאל פיקאר, רחל עזריה
במערכת הבחירות הנוכחית בא לידי ביטוי תהליך כללי העובר על הפוליטיקה הישראלית: העיסוק בשאלות העקרוניות על אודות זהותה היהודית של המדינה הולך ופוחת, ובמקומו מתפתח שיח המתמקד בזכויות ובאינטרסים של קבוצות שונות בחברה הישראלית
עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אומר כי הכנסת הבאה תידרש להכרעות קריטיות שעלולות להביא לבחירות חדשות בתוך 10-8 חודשים
איציק וולף
ברוב של 11 תומכים מול 8 מתנגדים דחתה ועדת הבחירות את ערעור מפלגתם של אריה אלדד ומיכאל בן ארי על פסילת הקמפיין שלהם
דרור אידר
אחרי שהתוכנית להחזרת אולמרט נכשלה וגם לבני לא מספקת את הסחורה, ב"ידיעות" מחפשים כל דרך כדי להעביר את המסר: "רק לא נתניהו"    ואתמול: כותרת חריפה במיוחד, המיוחסת לגורם אלמוני    הכל מותר, כנראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il