X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום בכורה של חברת-כנסת מטעם יש עתיד [ט"ז באדר תשע"ג, 26.02.2013]
▪  ▪  ▪
רינה פרנקל [צילום: פלאש 90]

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה,
אני עומדת מולכם היום לראשונה כחברת כנסת בסיעת יש עתיד, נרגשת מהמעמד ומקווה להצדיק את האמון שניתן בי. אני גאה להיות חלק מכנסת מתחדשת, צעירה יותר ולבטח תוססת יותר.
מביטים עלינו בתקווה לשינוי של ממש. זוהי הסיבה שבחרו בנו, וזה הוא מבחננו האמיתי. כבר עומדות בפנינו סוגיות קשות ביותר שעליהן נצטרך לקבל החלטות בזמן הקרוב: אישור תקציב המדינה, שוויון בנטל, המשך התהליך המדיני, דיור בר-השגה ועוד. כולי תקווה כי נדע להתעלות מעל המחלוקות ולקדם את חיי האזרחים ששלחו אותנו לייצגם בנאמנות.
כנסת זו היא ה"נשית" ביותר - 27 נשים מכהנות בכנסת התשע-עשרה, מתוכן שמונה נשים בסיעתי, יש עתיד. זהו ייצוג היסטורי, אך עדיין ייצוג חסר, ולכן עלינו, הנשים הנבחרות, מוטלת חובה להוכיח כי נשים בכנסת הן כוח חשוב הפועל למען קידום הנשים בכל תחומי החיים.
את חיי בישראל התחלתי לפני 22 שנים, כאשר עליתי ארצה מברית-המועצות לשעבר, מקייב, עם בעלי, זיכרונו לברכה, בני רן וחמותי פרידה, שתזכה לחיים ארוכים, ניצולת השואה ששרדה שני מחנות ריכוז. קל להבין שבעיות ניצולי השואה הן דאגה אישית יומיומית שלי. עד היום בעיות אלו נשארו בעיות אישיות של ניצולי השואה ומשפחותיהם. מצב שבו מדינת ישראל לא מצליחה עד היום להבטיח קיום בכבוד לכל ניצולי השואה הוא בלתי נסבל. הגיע הזמן שנושא ניצולי השואה יהפוך לנושא לאומי ויהיה בראש סדר עדיפויות של ממשלת ישראל, כי לא תהיה לנו הזדמנות אחרת לתקן את העוול.
העלייה שלנו לא הייתה קלה. את קשיי השפה, התעסוקה, הדיור והחינוך שאתם נאלצו כל העולים באותה תקופה להתמודד חווינו אני ומשפחתי על בשרנו. אך עם השנים התמודדנו עם הקשיים והשתלבנו, כמו עוד אלפי משפחות עולים. השתלבות זו במדינת ישראל נתנה לי תחושת הגשמה אישית כיהודייה שזכתה לעלות למולדתה ההיסטורית, שממשיכה את דרכו של סבי, זלמן קנטור, זיכרונו לברכה, אשר תחת תנאים של שלטון קומוניסטי שמר על המסורת היהודית. הוא שימש כחזן וארגן תפילות בבתי היהודים כשהמשטר אסר על פתיחת בתי-הכנסת, ובכך סיכן את חייו וחיי משפחתו.
המסורת החזקה שעליה גדלנו והתחנכנו בבית נשארה על-פי רוב מסורת יהודית משפחתית, ואסור היה לי לגלות לחברותי על החגים והמנהגים שקיימנו. כל ילדותי עברה עם הסיפורים של אבי, אברהם ויתקין, ואמי, מריה ויתקין, זיכרונם לברכה, ששרדו את השואה, על אחיהם שנספו במלחמת העולם השנייה, והכאב המשפחתי הזה ליווה אותי כל חיי. ברגע שהמצב בברית-המועצות אפשר לעזוב ולעלות ארצה ההחלטה הייתה ברורה. הקמתי בית בבית היהודים והגשמתי את החלום הציוני שלי להיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית.
לצערי, לא כולם מרגישים כך. ישנן הרבה משפחות עולים ותיקות, וכמובן גם חדשות, המתמודדות עם קשיים יום-יום. קשיי שפה, תעסוקה ועוני יוצרים ניכור ותחושת אכזבה מאי-השתלבות בחברה הישראלית. קשיים אלו פוגעים באוכלוסיה הזו ולא מאפשרים לה להתקדם ולפתח חיים מלאים ופוריים מספקים במדינת ישראל. לכן, צריכים להתערב כולנו, כל יושבי בית-המחוקקים, ולהבין שהנושא החברתי הוא נושא בוער ומחייב טיפול רציני ומשמעותי.
את כל חיי בישראל הקדשתי לחברה והגעתי לתפקידים בכירים בשירות התעסוקה, כאשר לנגד עיני עומד הרצון לשפר את חייהם של האזרחים, וזאת על-ידי מציאת פתרונות תעסוקה, כי ללא תעסוקה אין לבן-אדם תכלית, הוא אינו מוצא את עצמו, לא מסוגל לפרנס את משפחתו, וכך נוצר מעגל סגור הפוגע במרקם החברה הישראלית. תופעת האבטלה חורגת מהמישור הכלכלי ומגיעה גם לתוך המשפחה, שבה נגרמים מתחים וחיכוכים, וכך, בחלק מהמקרים, גדל דור שני לאבטלה.
פה אני באה לשנות - אני באה לשנות את המצב הקיים שראיתי ואני עדיין רואה כל יום. כאזרחית ותיקה במדינת ישראל אני מכירה היטב את הבעיות של האזרחים - ותיקים, עולים חדשים, צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, בריאים ומוגבלים. אני מגיעה מהפריפריה. גרתי בעכו שנים רבות, ועכשיו - בנהריה. כולנו מודעים לפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה, פערים שנידרש לצמצם ככל הניתן. יש לפתור את מצוקות הדיור, לפתח תעסוקה בפריפריה ולאפשר גישה ללימודים גבוהים למעוטי יכולת, ובכך לאפשר להם לצאת לעבוד ולפרנס את עצמם בכבוד.
אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לנתוני האבטלה שהתפרסמו בתחילת החודש ומציגים בצורה מלאה את הפערים הללו. בתל אביב עומד אחוז האבטלה על 5.5%, בבאר-שבע ובדרום - על 7.3%, ובאזור הצפון הוא נושק ל-10%. הפערים ברורים. הפערים שכרגע ציינתי הם באחוזים, אבל אחרי כל אחוז נמצאים אלפי אנשים ללא תעסוקה, ובעיקר מאזור הצפון, שממנו אני מגיעה. חוסר התעסוקה בפריפריה נובע מסגירת מפעלים, מהעברת ייצור של מפעלים, בעיקר מפעלי הטקסטיל, לארצות אחרות; מפעלים חדשים לא נפתחים והמדינה לא נותנת מספיק תמריצים ליזמים להגיע לפריפריה.
עקב חוסר תעסוקה נאלצות משפחות רבות לפנות לגורמי הרווחה. לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתון מדהים וכואב: 28% מכלל המשפחות בישראל רשומים במחלקות לשירותי הרווחה, מתוכן 17% הן משפחות שעלו מברית-המועצות לשעבר ו-15% הן חד-הוריות. נתונים אלו מצביעים על מצב קשה מאוד, שבו כל משפחה כזו אינה מסוגלת לסגור את החודש. האבטלה אינה מדלגת על נשים, ובמיוחד על אימהות חד-הוריות ונשים מהמגזר הערבי והדרוזי.
התוכנית שלנו במפלגת יש עתיד מדברת על פתיחת עסקים זעירים, עסקים עם פעילות עד מיליון שקלים בשנה, אשר יכולים להביא להפחתת העוני בחלקו הגדול באוכלוסיה זו. הם מספקים תעסוקה גם לעובדים בעלי השכלה נמוכה, והכי חשוב - הם מאפשרים להתגבר על הקושי לעבוד מחוץ לבית ומחוץ ליישוב שבו גרה האישה.
אני אפעל לקידום ויישום של תוכנית זו. כשאנחנו מדברים על שוויון בנטל, אנחנו לא מדברים רק על נושא הגיוס אלא גם על נושא לא פחות חשוב, שילוב האוכלוסיה החרדית והערבית בשוק העבודה. בעבר היו ניסיונות להתקדם בתחום זה. כמו-כן, קיימת תוכנית לשילוב של המגזרים היהודי והערבי בתחום ההיי-טק. אך מעבר ליוזמות בודדות, שחלקן מצליחות יותר וחלקן פחות, נושא זה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה, כי מדובר פה על אינטרס לאומי.
נקודה נוספת חשובה, הדורשת טיפול, תופעת עובדי קבלן, אשר התרחבה מאוד בשנים האחרונות. לפי ההערכות כיום ישנם מאות אלפי עובדים אשר מרוויחים סכום נמוך מאוד ללא זכויות סוציאליות מלאות. תופעה זו אינה מביאה כבוד לשוק העבודה הישראלי ומחובתנו לדאוג לאנשים אלה, שחלקם הגדול נמנה עם יוצאי ברית-המועצות. אני בטוחה שבשיתוף פעולה נוכל לשנות מציאות זו.
נושא התעסוקה, עזרה לשכבות החלשות ומעמד האישה היו תמיד בראש סדר העדיפויות שלי, וכמובן, גם בכנסת אתעסק ואקדם נושאים אלו, ואת עבודתי בכנסת אני רואה כשליחות. הפעילות הראשונה בכנסת הייתה הקמת שדולה לקידום מעמד האישה החד-הורית, ואשמח לשיתוף פעולה של חברי כנסת שרואים, כמוני, בנושא זה נושא חברתי חשוב.
לפני סיום, ברצוני להודות למשפחתי הקטנה והתומכת: לבן שלי רן, לאחותי גלינה ומשפחתה, לחמותי פרידה, שהשנה תחגוג 89, למשפחתי הגדולה והחמה ששמה יש עתיד, בראשותו של יאיר לפיד.
ברצוני להדגיש את תודתי והערכתי הגדולה על הזכות שניתנה לי להיות חלק מבית-המחוקקים של מדינת ישראל, מדינה דמוקרטית המושתתת על ערכים של צדק ושוויון זכויות ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום.
אני רוצה לסיים במילותיה של גולדה מאיר, אשר במקור היא מקייב, כמוני: "אין זה חשוב באמת להחליט - - - מה בדיוק הנך רוצה לעשות - - - חשוב הרבה יותר להחליט על דרך בה אתה רוצה לחיות. אם תהיו ישרים עם חבריכם, אם תיקחו חלק במאבקים שטובים לאחרים ולא רק לעצמכם, הרי נדמה לי שזה מספיק".
בטוחה אני כי נצליח לפעול ביחד למען מדינת ישראל צודקת יותר, חברתית יותר, ונוכיח לאזרחים ששלחו אותנו ושתמכו בנו ושבחרו בנו, שיש על מי לסמוך, יש כתובת קשובה שתפעל למענם. תודה רבה.

תאריך:  27/02/2013   |   עודכן:  07/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גולדה מאיר  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האינטרס הלאומי: תעסוקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
והדרך לתעסוקה היא בשרות !!!
ה.א.  |  27/02/13 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
אורית סטרוק
נאום הבכורה של חברת-כנסת מטעם הבית היהודי [ט"ז באדר תשע"ג, 26.02.2013]
עופר וולפסון
אמר בישיבת הסיעה: "הוריתי על בדיקה מקיפה שהתמקדה אך ורק בטוהר המפקד, ובעקבותיה אכן נפסלו אלפי טפסים... מקווה שבדיקת המשטרה תסתיים במהרה"    ח"כ סלומיאנסקי: "בנט לא קשור לנושא. אין לו אינטרס"
עידן יוסף
יאח"ה בודקת תלונה ולפיה שיחד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי קבלני קולות    התלונה הוגשה לפני כחצי שנה    השיטה: כסף מזומן בתוך חפיסות סיגריות לפוקדים במפלגה תמורת קולות
צור ארליך
יואב יצחק
נציגי הבית היהודי החלו לנהל מו"מ ענייני להצטרפות לקואליציה    בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת - בשיחות ביום שישי לא העלו דרישה לביטול ההסכם עם לבני-התנועה    ביקשו לכלול בהסכם צירוף נציג מטעם הבית היהודי לצוות השרים שיוביל את המו"מ מול הפלשתינים
רשימות נוספות
ועדת הכספים: לא להפחית מכסי יבוא הטקסטיל  /  עופר וולפסון
שליחות בין-דורית  /  יואל רזבוזוב
להיות בעצם כסיירת  /  מרדכי יוגב
בחרתי לעסוק באיחוי קרעים  /  שי פירון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il