X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ידוע על ראש מדינה אחד במדינות המפותחות היוצא לעשרות נסיעות ופגישות מחוץ לארצו, במהלך תקופת כהונתו, בחברת אשתו בקביעות וללא יוצא מן הכלל. אבל יש ראש מדינה אחד יוצא דופן - בנימין נתניהו שמו - שנוהג אחרת
▪  ▪  ▪
נתניהו והרעיה בסין [צילום: פלאש 90]
שרה שוב מצטרפת [צילום: פלאש 90]

בפרפראזה על משפט ידוע מתוך נאום הבכורה של ג'ון קנדי עם תחילת כהונתו כנשיא בינואר 1961: "אל תשאל מה מדינתך צריכה לעשות בשבילך, אלא מה אתה יכול לעשות בשביל מדינתך", נוכל להגיד כי בנימין נתניהו, ראש הממשלה שנבחר ברוב קטן לקדנציה שלישית, אומר לעצמו: "אל תשאל מה אני, ביבי, יכול לעשות בשביל המדינה, אלא מה אני יכול לעשות עבור אשתי ושני בניי".
הנסיעה של משפחת נתניהו שיצאה לשנגחאי, כמו לטיול משפחתי או לטיול רב-שנתי של בית הספר, מצטיינת בעיקר בדאגה להנאות משפחת נתניהו. לפני הבחירות בדקנו ומצאנו רמות בזבוז גבוהות עבור הוצאות המשפחה בתחומי רמת חיים, משק הבית, פרחים, איפור, ארוחות שפים, גלידה ומה לא. עכשיו נוכל לבדוק, במידה שנזכה לשקיפות אמיתית, מה עלויות הטיול המשפחתי לנסיעה זו ואת דרגת הבזבוזים בנסיעה זו שהפכה מנסיעה בתפקיד גם לטיול משפחתי על חשבון המדינה.
גם אם יתברר בהמשך כי היה בזבוז צעקני בנסיעה הזו, של ראש מדינה שיורדת מנכסיה ושאזרחיה צריכים לעבוד קשה ולהצטמצם כדי להחזיר את החובות שהצטברו במהלך שתי הקדנציות הקודמות של ביבי, יהיו תמיד אוהדים שיבטלו את העובדות במחי יד וצקצוק לשון.
השרים המתאימים נשארו בבית
היה והביקור בסין ישיג תוצאות משביעות רצון או גם חשובות במיוחד בקשרים הכלכליים בין מדינת האגוז הקטנה לבין המעצמה הענקית העולה (עסקים טובים עם סין מתנהלים כבר מתחילת שנות התשעים), ואף אם יחסי המסחר והתעשיה של ישראל וסין בעתיד הקרוב והרחוק, יהפכו להצלחה מסחררת - העובדה שראש הממשלה יצא לסין בלי לצרף את השרים המתאימים לענייני תעשיה, מסחר, חקלאות, מים, אנרגיה וכדומה, צורמת ומעידה כי המסע לסין לא נקבע לפי שיקולים של טובת המדינה, אלא בעיקר שיקולים לטובת המשפחה. פמליה ענקית של אנשי עסקים ואף שר לענייני עסקים? מוזר, לא? ואנחנו תוהים האם מדינת ישראל היא עסק משפחתי שנקרא, אולי, חברת נתניהו בע"מ?
מראית עין? לא בבית ספרנו
בדיוק השבוע ירד מגדולתו דירוג האשראי בישראל באופן רשמי על-ידי חברת דירוג, והסתיימה, רשמית, האגדה כי ישראל, בניגוד לכל העולם, אינה במשבר כלכלי והיא "במצב צמיחה". ראש הממשלה החליט חד-משמעית כי הוא לא צריך את שרי הכלכלה במסע להשבחת היחסים הכלכליים עם סין. השרים השונים שנשארו בבית מצטיירים כמו עובדי האדמה חסרי זכויות העובדים אצל הפאודל, ועדיין נשמעים הדי המעריצים שנושאים קול ברמה: "די עם הרכילות על משפחת נתניהו, מה אתם מתערבים בענייניהם הפרטיים" וכולי.
ובכן, משפחת נתניהו היא לא משפחה פרטית. וגם אם ההוצאות על ילדי נתניהו לא משולמות על-ידי מדינת ישראל (?), הרי שני הבנים הם בגיל בו צעירי ישראל ה"רגילים" יוצאים לטיולים של אחרי הצבא, טיולים למזרח הרחוק, להודו ושכנותיה או לדרום אמריקה ושאר יבשות העולם. בני נתניהו אינם ילדים קטנים שההורים הנוסעים יחד לכל נסיעה לחו"ל (גם ל-24 שעות) לא יכולים להשאיר אותם "לבד בבית". טיול משפחתי (לא ראשון וכנראה גם לא אחרון) נראה בהחלט צורם כאשר אבא הוא ראש ממשלה של מדינה ונוסע לנסיעה בתפקיד.
מראית העין חשובה במיוחד בימים אלה, בהם כל אזרח במדינה משלם מחירי עתק להוצאות המחיה שלו ומיסים מלוא העין, ועוד ישלם פי כמה החל מיוני הקרוב. משפחת נתניהו, כמשפחה, לא תחוש בעליית המחירים ויש ניקור עיניים בתופעה הלא מקובלת בעולם כולו של ראש מדינה היוצא לנסיעות בקביעות עם רעייתו ולעיתים גם עם ילדיו, בתופעה שחוזרת על עצמה זה שנים.
תופעה שאינה מקובלת
לא ידוע על ראש מדינה במדינות המפותחות, היוצא לעשרות נסיעות ופגישות מחוץ לארצו, במהלך תקופת כהונתו, בחברת אשתו בקביעות וללא יוצא מן הכלל. כאשר הנשיא אובמה השתמש במטוס הרשמי לטיסה מוושינגטון לניו-יורק ביום הנישואין שלו (בתחילת הקדנציה הראשונה שלו), נסיעה לערב אחד כדי לאכול ארוחה רומנטית במסעדה, קיבל ביקורת נוקבת מקיר לקיר, על הבזבוז המיותר בניצול המטוס הלאומי, ולא יחזור עוד על טעות דומה. הנסיעות המשפחתיות של אובמה בחברת רעייתו ובנותיו הן תמיד במסגרת חופשות ולא במסגרת נסיעות בתפקיד נוסח נתניהו. אין דברים כאלה בעולם, ואם כן, אולי בארצות ברמה אחרת של שלטון. לנו כאזרחי ישראל התופעה לא מוסיפה כבוד וגם לא נחת.
חיי ראווה ופאר לא מתאימים למדינת ישראל ומעולם לא התאימו. מן הראוי להשאיר את הנובורישים לנקר את עיני הציבור, לפחות הם מנקרים עיניים על חשבון כיסם הפרטי. מראש הממשלה אנחנו מצפים ליתר צניעות, למרות שאין סיכוי שציפייה זו תתממש.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוא עושה צחוק מהעבודה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ל "עיתונאית" מוקדש לך שיר מוכר
יצחק מאלקנה  |  7/05/13 19:30
 
- למר יצחק מאלקנה
דאגנית  |  7/05/13 21:46
 
- במענה לדאגנית
יצחק מאלקנה  |  8/05/13 00:02
 
- למר יצחק
דאגנית  |  8/05/13 07:39
 
- כפי שאומר המשורר שלונסקי
יצחק מאלקנה  |  8/05/13 09:24
2
שולמית קיסרי! גם לא ידוע
יוסי--ס  |  8/05/13 00:09
 
- תגובה
דאגנית  |  8/05/13 07:33
 
- זה לא עסקנו ולא מגיע לו פרס ל"ת
ליוסי  |  8/05/13 09:26
3
שולמית, מה דעתך על זה ?
מגיב ותיק  |  9/05/13 00:17
 
- הנימוק שלך בעניין השרים
תגובה לותיק  |  9/05/13 08:17
 
- לשונאת ביבי, את לא רצינית
מגיב ותיק  |  9/05/13 10:50
 
- אכן יש לה פה טור חדש על מסעדה
כריש  |  10/05/13 12:05
 
- למתכנה "כריש"
דאגנית  |  10/05/13 16:41
 
- אני מתאר לעצמי שלו הגברת הזו
מגיב ותיק  |  10/05/13 17:06
4
פרס לא טס לחו"ל מליון פעם?
עמוס שנער  |  10/05/13 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית עוז
המאמצים הבינלאומיים בכלל והאמריקנים בפרט להביא את הפלשתינים לשולחן הדיונים בדחיפות והפיוס המהיר עם טורקיה נועדו לבודד את אירן כיעד יחידי לעימות אפשרי
ד"ר רון בריימן
כל עוד בישראל הרשמית והתקשורתית ההתייחסות לירושלים היא כאל שוליים ולא כאל מרכז, קשה לצפות מאחרים שיעמידו את ירושלים במרכז. יום ירושלים הוא יום מתאים לשינוי כיוון בנושא זה
עומר דוסטרי
ההצהרה החגיגית של ראש ממשלת קטר והעטיפה החיצונית הנוצצת אולי מפתות, אך לדאבון הלב, אין באמת כל חדש באשליית הסבב הנוכחי, שהוציאה מהבוידעם גם הפעם את חובבי אובססיית השלום הנלהבים
עליס בליטנטל
נייג'ל פאראג' - זכרו את השם. האיש שעומד בראש מפלגת ה- Ukip הבריטית, הגיע בבחירות האזוריות החלקיות שנערכו ב 3.5.2013 להישג שכמוהו לא היה שנים - לרמת המפלגה השלישית בגודלה בבריטניה. הישג שמרמז שבבחירות הכלליות הבאות יצטרך ראש הממשלה הבא, כנראה שוב דויד קאמרון השמרני, להקים קואליציה עם מנהיג המפלגה העצמאית באנגליה
רוני מזרחי
שנת 2013 צפויה להסתיים עם התחלות בנייה של 32 אלף יחידות דיור בלבד, שזה אומר מחסור צפוי מראש של 8000 יחידות דיור, ברמת הביקושים הנוכחית. אם רמת הביקושים תמשיך לעלות, המחסור יהיה גדול יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il