X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה היינו עושים כבר מספר שנים לו רצינו להיות הדור הבא של השליטים בישראל? לדעתי היינו תווים תוכנית בשני שלבים הכוללת פתרון לטווח הקצר ופתרון לטווח הארוך, אבל דפוסי ההתנהגות של אולמרט לאורך שנים, כתב האישום ופסק/גזר הדין טרפו לנו את הקלפים
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. סוף מעשה במחשבה תחילה [צילום: AP]

נניח שאנו אנשים הגרים במסדרון הצר בין צפון רמת אביב לדרום הרצליה עם שלוחות למרחביה בירושלים, ועם שלוחות לשכונות נוספות בעלות נופך אשכנזי מאוד מבוסס כלכלית טיפוסים היושבים על הררי כסף ואף על-פי כן מרגישים שמישהו חומס להם את כבשת הרש, נניח שאנו היינו הוגים תוכנית לכיבוש השלטון בישראל בדרכים אֶה בֶּה צִיגָלֶה מֶה לגיטימיות מה היינו עושים? כיצד ניתן, בלי אייקונים שלציבור יש אמון מלא בהם, ומבלי שמישהו מת או מתפוצץ לו עורק בראש, לעלות לשלטון?
מה עושה שמנת כשרוצה לקבל שלטון (ולא בירושה)
בואו נגיד לכם מה אני הייתי עושה לא הייתי רוצה לעלות לשלטון והמטרה הייתה מקדשת אצלי את מרבית האמצעים:
  • הייתי מתמקד בשני דורות של מנהיגי עתיד, מאחר שאין דור צעיר אשר כשיר בעיני הציבור לקחת את המושכות, הייתי מריץ צעיר שכזה, או מריץ במקביל כמה צעירים, וכפתרון ביניים הייתי מביא סוס קרבות ותיק, אפילו יש מגבלות וכתמים על כתף בגדו.
  • כאמור הייתי מכניס לזירה צעיר או שניים או אפילו שלושה על-מנת ליצור תחרות ועל-מנת שרק החזק והטוב ישרוד, מקסימום יתאחדו בהמשך הדרך.
  • מאחר שהסחורה שלי היא לא כל כך אטרקטיבית, הייתי משקיע מאמץ עמוק בהורדת קרנה של סחורה שמנגד, אך הורדת הקרן של הסחורה שמנגד, אם תיעשה בגלוי על-ידי בעלי עניין, כמו למשל על-ידי כתיבת ספר משמיץ אשר בעל העניין הפוליטי חתום עליו, מיד מסגירה את הכוונות ועל כן הייתה חובה עלי לסכסך בין גורמי שלטון, ליצור מצבי מחאה ומרד בתוך מסדרונות השלטון על-מנת לערער את הביטחון של השליטים ביכולתם לשלוט, לפרסם חומרים לכאורה על-ידי גורמים שאינם מעורבים.
  • הייתי משתמש כמובן בכל עיתונאי ידיד או שותף או חייב על-מנת להבאיש את ריחו של השלטון, מנקודת מבט עיתונאית לכאורה אוביקטיבית.
  • מאחר שדור השליטים אותו רוצים להדיח הוא חזק מאוד חזק, הייתי מתחיל דווקא בסיכול מינויים בכירים שלהם, כי מינויים בכירים שלהם עלולים להיות מנוע הממשיך לעבוד עבורם גם לאחר תום כהונתם, וכך גם אם תהיה הצלחה בסיכולם האישי והם יתעייפו הרי שהדם שלהם יציף את המערכת ויקשה מאוד על ההשתלטות, וודאי יקשה על החיים לאחר ההשתלטות, הגם שסיכול הדור הבא של המנהיגים הנוכחיים מייאש אותם ומקרב אותם מאוד את קיצם הפוליטי.
  • הייתי מחפש שותפים בעלי אינטרסים אחרים כלכלים, קרייריסטיים אשר אינם מרוצים מפעולות השלטון מסיבות כלשהן ורוצים לשנות/לנקום והייתי מפעיל אותם אפילו בלי שיידעו שהם פועלים עבורי.
  • הייתי מחפש ומוצא משתפי"ם מתוך מפלגת/מפלגות השלטון, אשר גם הם נושאים עיניהם לשלטון, וגם להם אותה מטרה, חילוף חומרים - ואף הם מבינים שאם לא יפעלו מיד, השלטון ידלג עליהם לדור הצעיר הבא.
  • אלה ואולי גם אחרים היו עיקרי התוכנית שהיתי טווה לו רציתי להשתלט על השלטון, ולו המטרות היו מקדשות אצלי את מרבית האמצעים.
נראה מתאים אה?
אם אנו רואים עקבות כאלה בשנים האחרונות? לדעתי ודאי שכן. האם התוכניות האלה הצליחו? לדעתי מעל למשוער, לדעתי כולנו היינו והננו סטטיסטים במשחק פוליטי מכוער אשר התפשט מזמן מחוץ לזירה הפוליטית ומזהם קשות את החיים הציבוריים שלנו. עד אשר הגיעו פרקליטי המדינה, והשופט רוזן, והכניסו לדעתי את אהוד אולמרט למקרר פוליטי סופי ומוחלט בלי כל קשר למידת ההצלחה או הכישלון של הערעור או ההליכים האחרים שנפתחו או ייפתחו נגדו.
סוף מעשה במחשבה תחילה?
ההרשעה ו-6 שנות המאסר שנפסקו נגד אולמרט שמו קץ לחלומם של בעלי השפעה רבים להכתרתו לתקופת ביניים במהלכה מתחרים ציפי לבני, שאול מופז, ויאיר לפיד על הבכורה, שאול מופז הפסיד לדעתי כבר את הרכבת בכישלונו החרוץ בבחירות האחרונות, ומי שנותר במערכה אלה יאיר לפיד וציפי לבני, כאשר מעליהם נותר ואקום ענק, הואקום אותו השאיר אהוד אולמרט בהתנהגותו האישית חסרת האחריות לאורך כל שנות כהונתו הממלכתית.
הסתלקותו של אולמרט מהמרוץ הפוליטי מגבירים דווקא את הסיכוי של לבני לזכות בבכורה של האופוזיציה (האמיתית), תוך שהיא בעטת בעיטה רבתי בכוחות שסוככו עליה באמצעות אולמרט, בייחוד אם תשכיל ליצור איחוד עם העבודה, עם ישראל ביתינו, עם מופז (מה שלפיד לעולם לא יעשה להערכתי), ולהתמודד התמודדות ראויה על השלטון, היא גם מנוסה ומוכשרת ומרובת כוויות עשרות מונים מיאיר לפיד, וזאת בדיוק הסיבה להערכתי שיאיר לפיד התחיל לצייץ קצת (עם הרבה זיופים) על עניינים מדיניים, וזאת הסיבה שבקרוב מאוד נתחיל לשמוע את ציוציה של ציפי לבני בעניינים פנימיים.
סימנים מעידים
האינדיקציה הממשית על היערכות הכוחות לקראת בחירות הבאות במצב החדש שנוצר השונה קיצונית מהמצב הקודם (עקב מעשיו של אולמרט והחלטת בית המשפט בגינם), תתבטא בהרחבת תחומי העניין של מנהיגי המפלגות וראשיהן, ובאיחודי כוחות והצטרפות של גורמים בעלי שם למי מהקבוצות, וכמובן במתן מכות נמרצות כמה שאפשר מתחת לחגורה לביבי נתניהו, (רהיטי גן, סלון ומטבח, חלב, דבש, תמרים ותותים) כאשר הגורמים המתחרים האמיתיים הם יאיר לפיד ומפלגתו וציפי לבני עם מפלגה מתוגברת אולי אף מתוגברת משמעותית, על-מנת לייאש ביבי ועל-מנת לגרום לו לומר לכולנו "מוחל טובות", תוך שהוא מפנה (זמנית) את הזירה, טרם הקים יורש ראוי לתפקיד ממפלגתו (וסביר שלעולם לא יקים).

תאריך:  18/06/2014   |   עודכן:  18/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
עו"ד חיים שטנגר
בקשתה של הפרקליטות מבית המשפט העליון, לאפשר לה להגיש יומניה של שולה זקן, כמו-גם לאפשר לה להגיש הקלטות שבהן הקליטה היא את אהוד אולמרט, הינה - כאמור - הזדמנות להוציא הלכה פסוקה, בהירה, חד-משמעית ומפורטת, על-ידי בית המשפט העליון, בשאלה חשובה זו
אריה אבנרי
מה הם מוקדי השוחד השכיחים במישור הממשלתי ובתחום המוניציפלי? כיצד המערכת המושחתת עובדת? מה הן פרשות השחיתותת הגדולות? והאם ניתן להפסיק את החגיגה? - כתבה אחרונה בסדרה
הרב אליהו קאופמן
הבעיה עם אולמרט איננה רק בסכנה שייוותר בחו"ל אלא בעצם החוצפה של מי שהורשע בקבלת שוחד ונידון לשש שנים וכמי שחשוד בשיבוש הליכי משפט, בכך שהוא עוד מבקש מותרות כמו יציאה לשם עסקים במדינת בננה
עו"ד חיים שטנגר
אולמרט טען בבקשתו, כי אין לפרסם מידע על עניין פלילי התלוי ועומד בבית המשפט, במטרה להשפיע על ההליך או תוצאותיו. פרקליטי אולמרט הסתמכו על טענת הסוביודיצה, אשר לטענת מבקרי אולמרט, הופרה לכאורה על-ידו, באופן שוטף במהלך משפטיו השונים
עו"ד חיים שטנגר
המדינה מבקשת כי בטרם תתקבל החלטה בבקשתה להוספת ראיות, בשלב הערעור, תוכל היא להציג בפני בית משפט העליון, הקלטות והרישום ביומנה של זקן, כדי שבית משפט העליון יוכל להשתכנע בדבר חשיבותם ויכולתן להוביל להרשעתו של אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il