X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרכו של השמאל אל ניצחון צריכה לעבור קודם כל בלבבות האנשים, לבבות האנשים שחיים מחוץ לבועת תל אביב
▪  ▪  ▪
לא מחוברים [צילום: איתמר לוין]

זו תקופה שהשמאל הישראלי בראשות מפלגת "העבודה" פוזל לכיוון החזרה לראשות הממשלה. זו תקופה שהשמאל הישראלי מנסה לזכות מחדש באמון רוב הציבור ללא כל הצלחה.
ישנן מספר סיבות עיקריות לכך שלשמאל הישראלי אין סיכוי גדול לחזור לשילטון בתקופה הקרובה:
  • השמאל הישראלי איננו מצליח למכור רעיונות חדשים/חלומות טריים. הרעיון שהשמאל מנסה למכור לנו בדמות "שתי מדינות" ו"שטחים תמורת שלום" הוא רעיון ישן שיותר ויותר אנשים מתרחקים ממנו במיוחד מאז הניסוי האחרון בדרום הארץ (עקירת גוש-קטיף לפני כעשור, עקירה שהביאה לנו ביטחון לקוי, התעצמות חסרת תקדים של האויב, הרס שגרת חיים ומבצע בממוצע כל שנה וחצי).
  • הסיבה השנייה והקריטית ביותר היא הבועה שחלק מהשמאל חי בתוכה, בועה שהחיים בתוכה מאמינים כי הם הצודקים ומי שלא מסכים איתם במקרה הטוב פרימיטיבי, חסר שכל ולא מפותח ובמקרה הרע רובוט שהולך אחרי הזרם, חושב ועושה מה שאומרים לו וזאת בגלל שאין לו יכולת חשיבה עצמאית (דוגמאות לאמירות הללו ניתן למצוא בדבריהם של ענת וקסמן, גרבוז וכו'). אמרות אלו הם תסמין של גישה שלמה, גישה של התנשאות מעל אנשים בעלי דעות שונות, גישה של הרגשה של סוג א' על חשבון אנשים אחרים, גישה של אנשים שמסתכלים מעל גובה העיניים ולא בגובה העיניים. גישה שהיא הסיבה לכך שהשמאל מתרחק מלחזור לשלטון. הזאת של אותם האנשים היא גישה מתנשאת, גישה של אנשים שלא מסוגלים להסתכל לאחרים בגובה העיניים אלא רק מעליהם וזאת בדיוק הגישה שמרחיקה את השמאל מהשלטון. איך השמאל רוצה שיבחרו בו כאשר אנשים רבים שומעים את דברי הלעג והבוז של הבועתיים כלפיהם? איך רוצים שבן אדם יצביע לאנשים שהוא מזהה אותם כחבריהם של הלועגים או כהלועגים עצמם?
  • הסיבה השלישית(שגם מתכתבת עם השנייה) היא שהשמאל מבין מצוקות של עמים אחרים יותר טוב ממצוקות של עמו שלו. לדוגמא: השמאל נלחם רבות למען המסתננים האפריקנים, אם זאת- לעיתים קרובות הוא מסרב לתת את הדעת לסבלם של תושבי השכונות בדרום תל אביב אשר נפגעו ונפגעים שמאז שהמסתננים עברו לגור בכמויות באזור.
לסיכום, דרכו של השמאל אל ניצחון צריכה לעבור קודם כל בלבבות האנשים, לבבות האנשים שחיים מחוץ לבועת תל אביב, ובשביל שזה יקרה הוא צריך לעשות מספר דברים:
1) להוקיע מקרבו את הווקסמנים והגרבוזים למיניהם.
2) להציג נוכחות יום-יומית בפריפריה, להראות לאנשים אכפתיות, להראות לאנשים עד כמה הם חשובים להם ולא רק בתקופת בחירות וללא כל קשר להשקפה פוליטית.
3) לנסות להבין ואף לעזור לתושבי השכונות אשר נפגעו ממסתנני העבודה, להבין שלא הגזענות מדברת מגרונם אלא הייאוש והתסכול מהמצב שהם נכלאו לתוכו בבתיהם שלהם, לנסות ולמצוא פתרון לסוגיה הקשה שהם נמצאים בתוכה.
4) לקבל את רצון הבוחר גם אם הוא לא תמיד נוח, לא להחליט שהבוחר בחר את מה שבחר בגלל היותו "רובוט" או "לא רציונל", להבין מה לא נעשה נכון ולתקן אותו לפעם הבאה.

למען הסר ספק, אין כל כוונה להכליל את כלל השמאל תחת מקשה אחת. כותב שורות אלו אינו חושב שהווקסמנים והגרבוזים הם כל השמאל או אפילו רובו.
הכותב הוא סטודנט באר שבעי, מצביע הבית היהודי.
תאריך:  15/04/2015   |   עודכן:  15/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כישלונו של השמאל הישראלי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שכחנו את הסיבה החמישית
אהרון שחר  |  15/04/15 12:49
2
חמשת
שמ  |  15/04/15 19:41
3
אם הוא יתפכח כבר לא יהיה שמאל
השמאל עלוב נפש !  |  16/04/15 10:08
4
סיבות נוספות
ד"ר רון בריימן  |  16/04/15 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אהוד פרלסמן
החודשים האחרונים הוכיחו שאין כל סיכוי שבעולם להקהיית עוצמתה של שנאת השמאלנים לימנים שנישלו אותם מהשלטון. ועל כן מוצע לנתניהו להתחיל לשלוט, ולהחליף את שלטון העריצות של בג"ץ בשלטון העם
השופט סלים ג'ובראן
מבט על חוק דרכי התעמולה ויישומו בבחירות במאה ה-21 - בעיניו של מי שעמד בראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20
איתן קלינסקי
סיפור הצלת משה על-ידי נשים ושלל אירועים נוספים שלא קיבלו ביטוי ברשימה קצרה זו תובע מאתנו לא לתחום את השבח לאישה ב-ד' אמות של מלל, אלא לתת לנשים ביטוי הולם כדי שהן תקבלנה את המעמד הראוי להן כגורם מנווט בחברה
אפרים הלפרין
ייזום הקמתה של ועדה ציבורית לעניין חוקי הבחירות הוא מבורך, אך הן הממנה, הן הממונה והן המתווה נראים לגמרי לא בכיוון הנכון
רפי לאופרט
הליכוד כתנועה לאומית, החליף כיום באופן מלא ומובהק את מפא"י ההיסטורית, והפך לשומר החותם הפוליטי של ארץ-ישראל. הוא היסוד עליו נשען הציבור הדתי-לאומי שהוא ליבת הכוח המגשים. לכן, גם אין זה מקרה לדעתי, שבבחירות האחרונות היו לא מעט תומכי הבית היהודי שהצביעו ליכוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il