X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [כ"ט באייר תשע"ה, 18.05.2015]
▪  ▪  ▪
הציונות, הדמוקרטיה והיהדות שלובות להן יחד ביצירת החזון החדש של ישראל. נחמיאס-ורבין [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
מהי המדיניות? מהי הדרך?
בכל כוחי אני מנסה להבין באיזו כנסת זכיתי לכהן ולאיזה מדיניות מכוון ראש הממשלה. ממשלות רבות בעשרים השנים האחרונות, ובכולן הייתה החתירה להסדר מדיני אחד מעקרונות היסוד. באיזו דרך מוביל אותנו ראש הממשלה? אולי היה רצוי לכתוב סוף-סוף בעקרונות יסוד הממשלה כי כולנו ישראלים ולכולנו זקוקה הארץ הזאת כדי לצמוח ולהתפתח, שהרי השלום בתוכנו מדאיג לפחות באותה מידה

   רשימות קודמות
  להפסיק לגמגם

כבוד יושב הראש, חבריי חברי הכנסת, חברי הממשלה, אני מאוד מתרגשת. זה מאוד מוזר כי כבר נאמנו כמה פעמים במליאה ובכל זאת זה אחרת.
הזיכרון שלי כילדה. שבת, שתיים בצהריים, ישובים סביב השולחן במטבח הקטן של הורי, ומהטרנזיסטור הכחול מתחילים לבקוע קולות שלימים אלמד כי הם אזעקה עולה ויורדת - מלחמה. אבי, אליעזר נחמיאס, מרים אותי במהירות על כתפיו למה שתהיה הפעם האחרונה למשך תקופה ארוכה, ואנו יורדים למקלט. אחרי כמה שעות אבא שלי גויס ומשך חודשים לא ראינוהו. על-פי הסיפורים לא זיהיתי אותו עם שובו. הייתי בת שלוש כשפרצה מלחמת יום כיפור. בבואי היום לעמוד בפניכם, אני גם ילדה בת שלוש אשר זהו הזיכרון שלה.
ישראל שלי, ישראל של כולנו, ארצי האהובה, אני כל כך נרגשת מהזכות שנפלה בחלקי לשרת את הציבור הישראלי - יהודים, דרוזים וערבים, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים, נשים וגברים, ילדים וקשישים, הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים, והטרוסקסואליים, אנשים עם מוגבלויות וסתם אנשים באמצע הדרך שפשוט רוצים לחיות בישראל שבה גדלנו, בזאת שלרגע אנו שבים אליה בעתות מלחמה שבה יש ערבות הדדית ומגע אישי שהיא ציונית אך מאחדת, מכילה דעות שונות כי היא דמוקרטית ושוויונית, כי הציונות והיהדות אינן מפלות ומפלגות, אלא מחברות ומאחדות. האם זה אפשרי, אני שואלת את עצמי ואתכם, לחזור לחלום הישראלי?
עומדת אני לפניכם היום בענווה גמורה, אך מסתכלת בחשש גדול על עתיד המפעל הציוני הענק, המפעל שאבותי ואמותי היו בו חלוצות וחלוצים והתמסרו לחלוטין לעבודת בניין הארץ. סבי מצד אמי, אברהם שטרן, גדל בצפת למשפחות שטרן ופיין אשר התיישבו בה כבר במאה ה-18, לפני כ-250 שנה. משפחה חסידית אשר עסקה בלימוד תורה במקביל ליזמות בלתי פוסקת, ובנתה שני מלונות על הר כנען. צד זה של משפחתי, ובעיקר דודתה של אמי דבורה, לימדו אותי שאין דתי וחילוני. אין אדוק וחופשי, המחשבה העצמאית של הרב סלובייצ'יק הייתה לדרך במשפחתי, והיה ברור כי הבחירה האישית אם להיות דתי או לא אינה מרחיקה אותם האחד מהשני.
במלחמת העולם השנייה התגייס סבי לבריגדה ושירת במצרים, שם הכיר את סבתי שרה. סבתי שרה שטרן לבית קרסיק, תיבדל לחיים ארוכים, אשר מלאו לה 90 רק לפני מספר שבועות, בדמה זורמת החלוציות. אביה מיכאל קרסיק, בנו של שמחה מראשוני העיר רמת גן, נולד בארץ, היה מראשוני באר טוביה ומשבעת מייסדי נהלל ואף שימש שופט המושב. יחד עימו עלתה על הקרקע סבתי נחמה לבית פליישצ'יק אשר עלתה לארץ בשנת 1912 ומשפחתה נמנתה עם ראשוני עין גנים בפתח תקוה. בפטירתה הפתאומית בשנת 1937 הותירה אחריה משפחה דואבת, אך מחויבותם - שלה ושל מיכאל - לאדמת עמק יזרעאל היפה, רשומה עודנה במשק מספר 57, בעיגול שבן דודי אלון עודו מחזיק בו ומתמיד במורשת החקלאית.
סבי וסבתי הגיעו לתל אביב עם שובם מהצבא הבריטי וסבי היה פעיל באצ"ל וחירותניק עד יומו האחרון. הבוקר שבו רץ לחוף כאשר שמע על אלטלנה, היה אחד מהסיפורים שליוו את ילדותי. כיזם בנשמה הקים את אולמי "תכלת" בתל אביב עם אחיו ואת קפה "תמר", אותו המשיכה לנהל סבתי מאז פטירתו, וזאת היא עושה עד עתה - ידיה עדיין ידי חולבת, וליבה עדיין נודד לבית הקברות בשימרון המשקיף על נהלל שם קבורים רבים מאהוביה - ובכל זאת היא מזוהה כל-כך עם תל אביב.
מצדו של אבי, אליעזר ז"ל, זכיתי לגדול על ברכי המסורת הסלוניקאית. סבי וסבתי רשל לבית ביבאס ומאיר נחמיאס הגיעו לארץ בינואר 1933. סבי היה פעיל במכבי וציוני אדוק. לאחר קטטה אנטישמית יצא יחד עם סבתי את סלוניקי והם חזרו אליה לביקור בשנת 1968 כדי לגלות שדבר לא נותר כמעט מהקהילה המפוארת הזאת. את כאבם נשאו עימם עד יומם האחרון. סבי לא היה סבל כמו רבים מהסלוניקאים, אלא עבד בבניין וכקצב. סבתי רשל, חזקה וגאה, הייתה פעילה בארגון עולות יוון ועסקה באופן יומיומי בסיוע לעולים החדשים שהגיעו לנמל יפו. אבי סיפר כיצד כבר בגיל 4, הייתה מושיבה אותו שימתין עד שתביא משפחה חדשה לבית בשכונת שפירא שם התגוררו.
אני מדברת אליכם היום ושורשי עימי, משפחה ישראלית עם שורשים שחלקם יידישאים, פוגשת במשפחה ישראלית אחרת אשר הייתה מכונה אי-שם, מפעם, "פרענקים". כן, כאשר אימי ואבי הכירו - אבי בוגר עירוני ז' ביפו ואימי בוגרת תיכון חדש, אבי משכונת שפירא וממשפחה שזה מכבר הגיעה ואימי מרחוב רש"י בתל אביב, מצפת ומנהלל, זה לא היה טריוויאלי כנראה. עבור סבתי הסלוניקאית זה היה אתגר של ממש לחבק כלה אשכנזייה. אולם דווקא התערובת הזאת, הלא כל-כך מסובכת בסך-הכל, הייתה כבר מאז ילדותי חלק מהזהות שלי. המוסקה והכבד קצוץ, עלי הגפן הממולאים וה"לוקשן מיט יוך" הם שק מלא כל טוב שאני גאה לשאת עימי. מאז ומעולם הייתי גאה לשיר את "צור משלו אכלנו, ברכו אמוני" ולשמוע מאימי את הניגון האשכנזי שלמדה מסבי שקולו היה כשל חזן. אוזני כרויות ועיני נעצמות למשמע כלייזמרים וכינור בוכה, ולא פחות למשמע אברהם פררה ובוסתן ספרדי.
אבי אליעזר ז"ל היה דמות מכוננת בחיי. הוא גדל יחד עם אחיו בשכונת שפירא, כאשר אימם מחזיקה אותם ביד חזקה מחשש שיצאו לדרך רעה, כהגדרתה. אבי הנחוש, שבקושי סיים את התיכון, הצליח בעזרת כשרונו המופלא בנגינה על גיטרה לממן את לימודי ההנדסה בטכניון, והקים לפני 45 שנים מפעל תעשייתי בשם "תבליט פלסטיק". בין מכונות בבית המלאכה, אשר יצרו סכו"ם מפלסטיק, חלקי צעצועים ודגמי מטוסים לתעשיה האוירית, התווה אבי את דרכו של המפעל לשוק ההשקיה הישראלי בעל המוניטין העולמי. כיזם וכיצואן השכיל לפתח שווקים חדשים ומוצרים חיוניים לשימוש יעיל במים בחקלאות. אהבת התעשיה הוטבעה בי כבר כאשר היו מגיעים הביתה קרטונים של מוצרים על-מנת שנוכל לפרקם או להרכיבם, כדי לסייע בעומס במה שהפך מבית מלאכה למפעל של ממש.
עם פטירתו של אבי ללא כל הכנה מוקדמת לפני כשמונה שנים, התחייבנו, אחי יואב ואני, לדרכו, ובעיקר לשאיפתו להמשיך לטפח ולהשקיע בתעשיה הישראלית.
גדלתי בתל אביב בשנות ה-70. אלה היו שנים בהן כולם היו אותו דבר, כמעט. גבעת עמל הייתה בקרבת ביתי. כבר אז פצצת זמן מתקתקת שבתוכה חיים אנשים. אבל בסך-הכל רובנו גדלנו במשפחות מעמד ביניים אמיתי, שבהן לרוב נשא האב בפרנסת הבית, אך משכורת אחת הספיקה לצרכי המשפחה, לרכישת דירה ולפנסיה מכובדת, הגם שאימי תמיד עבדה כעורכת בעיתונות ובספרות. העובדה שגדלתי לתוך משפחה של עצמאיים הותירה בי את חותם התנודתיות המורכבת הנלווית לכוח להיות יזם, אך גם למחיר הכבד שנלווה לחיים אלה, בעיקר האחריות העצומה לעובדיך ולמשפחתך - בסדר הזה, אגב.
העובדה שהמשפחה של היום, המורכבת לעיתים קרובות מהורה יחידנית או מזוג חד-מיני, כבר אינה יכולה להסתמך על משכורת אחת, לא לצורך קיומה ולא לצורך חיסכון עתידי או רכישת דירה. חוסר הביטחון האזרחי העצום הזה עומד לנגד עיני כל העת.
כשהייתי בת 12 פרצה מלחמת לבנון הראשונה. סיימנו את בית הספר היסודי ללא שום חגיגות. אבי היה אז באגם קרעון, צופה אל הרי השוף, כפי שכתב לנו בגלויה הראשונה אחרי שגויס. ואת אימי הבוכה, כמבינה את מה שאני אבין רק לימים - דמעות של חרדה. אני זוכרת אותו מגיע מאובק לחתונתה של בת דודתי, של אחייניתו חני, שהתקיימה תוך כדי המלחמה, האושר שבהפוגה.
בביתנו הוויכוח והשיח הפוליטי היה דומיננטי ועבר משולחנות קפה "תמר" לשולחן הפורמייקה במטבח הורי. מעורבות אישית, תמיד. זהו החינוך שרתם אותי לחיים הציבוריים כבר בגיל 17, כשנסעתי להסביר את ישראל במשלחת הנוער של משרד החוץ, וכסטודנטית בפעילותה של מפלגת העבודה ב"תא אופק" באוניברסיטה העברית.
זכיתי לעבוד עם יצחק רבין לפני שהיה ראש הממשלה ולהיות חלק מהצוות האישי שלו כשניצח בבחירות 1992. תקופה זאת במשרד ראש הממשלה, זכות גדולה לאדם צעיר, בת 21, היוותה השלמת החינוך האזרחי שלי. ומאז אני כאן ולא הרפיתי מהאמונה שהציונות, הדמוקרטיה והיהדות שלובות להן יחד ביצירת החזון החדש של ישראל, גם אם הוא מורכב. חזון כלכלי, חברתי ומדיני.
באפריל 2002, חודשיים אחרי שהתחתנו, חזרנו, בעלי עברי ואני, אז מג"ד מילואים בשריון, מירח הדבש שלנו. על הדלת חיכה צו 8 והוא נסע לג'נין, לאימת "חומת מגן". כשאספנו אותו באישון לילה בצומת בת עמי ביום העצמאות של אותה שנה, הילך מולי גבר מאובק, ששנים ארוכות מחייו בילה בג'נין בניסיון ובאמונה שדרכנו להסדר מדיני ולשלום סלולה, גבר שנלחם עד היום למען ביטחון ישראל, שסבו יהושע ורבין היה המושל הראשון בשטחים לאחר 1967, שאביו משה ורבין היה קצין האג"ם של מוסה פלד ברמת הגולן ביום כיפור, שבני יונה בן ה-9 כבר סייר עמו ברמה, שאינה שוכחת דם בנינו, שאינו רוצה לגדל גם הוא את ילדיו לחיים שבהם זיכרונותיהם ממלחמות חזקים יותר מזיכרונותיהם על שלום.
בכל כוחי אני מנסה להבין באיזו כנסת זכיתי לכהן ולאיזה מדיניות מכוון ראש הממשלה. ממשלות רבות בעשרים השנים האחרונות, ובכולן הייתה החתירה להסדר מדיני אחד מעקרונות היסוד. באיזו דרך מוביל אותנו ראש הממשלה? אולי היה רצוי לכתוב סוף-סוף בעקרונות יסוד הממשלה כי כולנו ישראלים ולכולנו זקוקה הארץ הזאת כדי לצמוח ולהתפתח, שהרי השלום בתוכנו מדאיג לפחות באותה מידה.
"באין חזון ייפרע עם". מהו החזון של הממשלה החדשה? מה תציעו לציבור? שהרי גם המצביעים שהצביעו עבורך זקוקים יותר מהפחדות ואיומים. הם זקוקים לתעסוקה וליכולת להתפרנס בכבוד; לחינוך המקנה הזדמנות שווה לילדיהם ולאופק לרכישת דירה; לתחבורה ציבורית ולמערכת בריאות שאיום הקריסה אינו ממשיך לרחף מעליה. אלה, אדוני ראש הממשלה, השרים, ביום-יום, הם החיים עצמם. האמן לי כי כאשתו של סגן-אלוף במילואים, שמגדלת שלושה ילדים, שני בנים ובת, האיומים האסטרטגיים לא נעלמים מעיני, אולם באיום האסטרטגי הגדול מכל עוד לא טיפלת. אני יכולה לקוות רק שהדברים שאמרת בהצגת הממשלה, בדבר ידינו המושטת לשלום וצמצום הפערים החברתיים, יהפכו סוף-סוף למעשה ולא המשך תרגילי אקרובטיקה המכסים על אין אחד גדול.
לנו כבר יש חשמל, לרוב מים זורמים ודרך להגיע ממקום למקום, פיזית או וירטואלית. ובכל זאת אנחנו ממשיכים להיות חלוצות וחלוצים. את הפרק הראשון בספרה, "שליווינו ואינן", שתרגלתי את היועצת שלי ללכת לספרייה הלאומית כדי למצוא אותו, ספר שכתבה בשנת 1969 רחל כצנלסון-שז"ר, הוא הספר שמוקדש לחלוצות שהיו איתה, היא מקדישה את הפרק הראשון לסבתי הגדולה נחמה.
וכך היא כותבת עליה: שונים היינו בקבוצה הזאת. שונה היה הגיל, העבר וההשכלה. אולם כל זה לא פגע בשלמות הרגשת השיתוף. בנחמה היו הקווים האלה, היוצרים הווי פועלי. זה הנועם והשקט של פועלת חקלאית, אשר כל עבודה קרובה לה, וזו האווירה אשר זוג ידיים מיובלות ורוח האדם המרוכזת יוצרים אותה. האווירה המעלה כל אחד, המשווה את השונים והרחוקים, ויוצרת את רמתו הגבוהה של קיבוץ אנשים עובדים. אני מקווה שגם בבית הזה ניצור יחד קיבוץ אנשים עובדים.
עומדת אני כאן לפניכם, ומבקשת להודות מעומק לבי לבעלי עברי, אישי ובן זוגי; לילדינו, שחלמנו שנים רבות לפני שזכינו להחזיק בהם, יונה, אסף ואלמה; לאמי נחמה, שהדריכה אותי יותר מכפי שאני אומרת לה; לדודתי מיכל, מיכי, שהיא כאימא שנייה לי; ולאחי אהובי יואב נחמיאס, אשר יחד עם בעלי הם העוצמה השקטה שלי; לאבי אליעזר האהוב, שלא זכיתי שילווה אותי ביום כניסתי לכנסת ישראל, אך את רישומו על חיי תראו בעבודתי; ולסבתי שרה המופלאה, שהיא חלק בלתי-נפרד ממה שאני, באופן בו גדלה וגידלה אותנו; בעצמאותה הייחודית בדור בו גדלה, ובאהבה והאמונה שדאגה שתחבוק אותי כל העת; אני מודה לאנשי מפלגתי, אשר לבי קשור בלבם שנים רבות, על האמון שנתנו בי; ולציבור הישראלי, אשר נקשר בינינו חוט בלתי-נראה של מחויבות וערכים ישראלים ואוניברסליים. תודה רבה.

תאריך:  19/05/2015   |   עודכן:  19/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אברהם שטרן  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  כולנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרה שטרן / Sara Shtern  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די לתרגילי האקרובטיקה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איילת נחמיאס-ורבין
דוד סוכרי  |  19/05/15 17:20
2
איילת נחמיאס-ורבין
דוד סוכרי  |  19/05/15 18:59
3
הבעיה זו הגזענות של גב' ורבין
jdt  |  19/05/15 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
אורן אסף חזן
נאום הבכורה של חבר הכנסת אורן חזן מסיעת הליכוד בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [כ"ט באייר תשע"ה, 18.05.2015]
יוסי יונה
נאום הבכורה של חבר הכנסת יוסי יונה מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [כ"ט באייר תשע"ה, 18.05.2015]
אלי כהן
נאום הבכורה של חבר הכנסת אלי כהן מסיעת כולנו בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [כ"ט באייר תשע"ה, 18.05.2015]
עידן יוסף
ח"כ באסל גאטס מהרשימה המשותפת קיים ברומא פגישה עם הארכי-הגמון הילריון קפוצ'י שבשעתו הבריח נשק עבור אש"ף ונכלא בישראל
עידן יוסף
אחוז החסימה הועלה כדי למנוע סחטנות וכדי לחזק את היציבות השלטונית. בפועל לא זה ולא זה קרה, ושוב אנו עומדים מול ממשלה שעומדת על כרעי תרנגולת. מה אפוא הפתרון?
רשימות נוספות
תחילתה של ידידות: ארדן וסער מתקרבים  /  עידן יוסף
הושבעה הממשלה ה-34 של ישראל  /  עידן יוסף
סופית: תוסר ההגבלה על מספר השרים  /  עופר וולפסון
השיבה שופטינו כבראשונה  /  ד"ר רון בריימן
העכבר ששאג  /  רפי לאופרט
מחלל שם שמים בפרהסיה  /  אליהו קאופמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il