X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולם בכל הקשור להתבטאויות גם אם חריפות, וגם אם הן מבקרות את השלטון - אל למשפט לעשות שימוש במשפט הפלילי. המדובר בתופעה מסוכנת, בבחינת "מדרון חלקלק", הקיימת במדינות עולם שלישי
▪  ▪  ▪
השרה שקד. הכוונה טובה, התוצאה בעייתית [צילום: דודי וקנין/פלאש 90]

קראתי על החלטת השרה שקד על הקמת ועדה נגד "שיסוי אינטרנטי". אני מניח שהכוונה טובה אבל התוצאה עלולה, חלילה, להיות בעייתית, במיוחד נוכח העובדה שיש בה שני נציגים מהתחום הפלילי.
לא ברור לאלו המלצות מצפה השרה הנכבדה מהוועדה - האם מסקנות הוועדה תהיינה להעמיד לדין, לעצור ולחקור מתבטאים ברשת האינטרנט? אם כך הדבר, הרי שהמדובר בכיוון בעייתי ביותר.
כבר היום, מדינת ישראל "מצטיינת" בסתימת פיות כלפי המתבטאים כנגד נושאי משרה ציבורית מסוימים "ומיוחסים", גם כאשר הדברים נאמרים במסגרת חוקית, שיש בה עניין רב לציבור.
פתרון אפקטיבי ומרתיע יכול להיות למשל, הגדלה משמעותית של סכומי הפיצוי בגין פרסומים מכפישים באינטרנט, שיאפשר למי שרואה עצמו נפגע לקבל סעד משמעותי מבית המשפט, אך עם זאת לא תהיה פגיעה גורפת והטלת מורא על המעוניינים לבטא את דעתם במסגרת החוק.
חופש הביטוי הוא עיקרון על בחברה דמוקרטית, ואוי לה לחברה שתנסה לסתום את פיהם של המבקרים. כמובן שיש מקרי קיצון הקוראים להסתה ולפגיעה בנפש - באלו אמור לטפל החוק הפלילי, אין על כך מחלוקת.
אולם בכל הקשור להתבטאויות גם אם חריפות, וגם אם הן מבקרות את השלטון - אל למשפט לעשות שימוש במשפט הפלילי. המדובר בתופעה מסוכנת, בבחינת "מדרון חלקלק", הקיימת במדינות עולם שלישי.
אני קורא לשרה הנכבדה שקד להיעזר בוועדת לשון הרע של לשכת עורכי הדין ולא להיכנע לרעיונות פופוליסטיים הנשמעים על-ידי כל מיני בעלי עניין אינטרסנטים, שיש להם רצון להפחית את הביקורת עליהם או למנוע דיון ציבורי.
עצוב ביותר בעיניי ואף מטריד שאין נציגות מתבקשת של לשכת עורכי הדין בוועדה החדשה. נציגות מקצועית כזו של מי שנאבקים מדי יום על שמם הטוב של לקוחותיהם, בדיונים בבתי המשפט ומחוצה להם, יכולה הייתה להעניק לוועדה משקל רב מידע וניסיון מצטבר פרקטי ולא רק תיאורטי, של עורכי הדין שעוסקים בכך מדי יום.
אין דמוקרטיה אמיתית ללא ביקורת ציבורית, וחופש ביטוי, חייבים לזכור זאת בכל ניסיון להגביל את חופש הביטוי, במיוחד במרשתת המאפשרת זרימת מידע ההכרחית לקיומה של דמוקרטיה בריאה וחופשית.

הכותב הוא יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז.
תאריך:  16/07/2015   |   עודכן:  19/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדה נגד שיסוי אינטרנטי - לא לפלילים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תהיי יפה
אהרון שחר  |  16/07/15 14:55
2
איילת שקד-א.ש.(כמובן אש).
ראיס-פוטין-טיל400  |  16/07/15 15:20
3
פחדן תגיד את האמת - כשלון
תשובה לפחדן  |  16/07/15 16:54
 
- לפחדן שמשמיץ אחרים אולי תזדהה?
אמיץ  |  16/07/15 23:33
 
- Bombing of Gaza children gives
ראיס-פוטין-טיל400  |  17/07/15 10:27
4
בנט ושקד - חיילים של נוני מוזס
ויגדורצ'יק  |  17/07/15 14:05
5
למנות את ארבל
דיויד  |  18/07/15 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
קק"ל היא המודל הישראלי של גוף מיותר. פרט ליעור אין לה הצדקת קיום. בישראל יש לא מעט לטיפונדיות דומות והגיע הזמן לבטלן. כאן קבור הכסף
הרב ישראל רוזן
כמי שמשקיף על מרחבי הציונות הדתית במבט-על, תוך התעלמות לעתים מיחידים ומקבוצות מושאי בקורתי, אני סבור שיש מקום לעצור את תופעת ה'כתות' ואדמו"רי-הגורו הנחזית בעיני כמתעצמת והולכת. ודווקא מתוך מבט זה אינני מאמין כי ניתן לשקם 'כת' ע"י ועדת איתור למחליף
משה גולדבלט
כפי שאמר צ'רצ'יל לאחר הסכם מינכן "נחלנו מפלה גמורה וניצחת". נתניהו אשם לא רק במפלה זו אלא במפולת היחסים עם הבית הלבן בגלל יחסיו המעורערים עם נשיא ארצות הברית שנגדו פעל פוליטית, בשליחות פטרונו המיליארדר אדלסון. עוד כמה הישגים כאלו גם בתחום הדיור והליכוד יזכה לרוב מוחלט בבחירות הבאות - ככה זה אצלנו
שמעון זיו
נניח לרגע שהגענו לנקודה שבה גם אנחנו וגם הם רוצים לקיים את הפסוק שתי מדינות לשני עמים ונבחן זאת מנקודת ראות של עם ישראל - האם זה אפשרי או שמא חס וחלילה זה יביא לחורבננו
אלכס טנצר
הן ההסכם הקואליציוני והן ההצעות של מנכ"ל הביטוח הלאומי לא יביאו שום תוספת כספית לגמלאים העניים ללא פעולות נוספות. הביטוח הלאומי משלם תוספת השלמת הכנסה למקבלי קצבת זקנה שאין להם הכנסות מלבד קצבת הזקנה. במצב הקיים לפי חוק הביטוח הלאומי הגדלת קצבת הזקנה באופן אוטומטי מקטינה באותו הסכום תוספת השלמת הכנסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il