X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוג'ר ווטרס שמפריח בלון חזיר ענקי הנושא מגן דוד בהופעה שלו אומר לגדעון לוי כי החרם על ישראל אינו אנטישמיות, כי אם מלחמה באפרטהייד. הללויה!
▪  ▪  ▪
מבוא לרטוריקה של האנטישמיות המודרנית [צילום: אמיר לוי/פלאש 90]

מודה! מודה מקרב לב לגידון ששוב מתיז מים זכים וקדושים, והפעם ממש Waters...
הקדמה: אינני קורא את גדעון לוי בהארץ, וסיבה עיקרית לכך היא הפורנוגרפיה הנוטפת ממאמריו; יש לסקר את "אזור הדמדומים" הקיים בתחומים רבים בהוויה הסבוכה של חיינו שבה אנו מנסים לתמרן ולשרוד בכבוד, ללא ספק. גם יהודים מסוגלים להוציא מקרבם בני בליעל המוכנים למעשי עוולה, ולהצמיח גם כתות מוזרות (כשבתאים, פרנקיסטים ושאר מביאי משיח בהינף יד, לפעמים יד האוחזת סכין רצחנית), ולראיה, המקרא מלא בתיאורים של בני עוולה, לעומת "הברית החדשה", שבה כולם קדושים והילה מעל לראשם (כמעט כולם, למעט הבוגד האולטימטיבי - יהודה, כמובן). בכך גדולתו, בנכונות לחשוף את הרע בתוכנו. אך לא איש שבחר להיות שמש אישי לשליחויות מליגה ז' של שימון כשיר לעשות זאת, ולא שחרור קיטור של מי שצבר בטן מלאה כעבד נרצע - כעסים המשתחררים בדמות "לוחם זכויות" - זו הדרך. "אזור דמדומים" כשמו כן הוא, הניואנסים הדקים ראויים לו, ולא הגשה גסה של תקריבים בצילום ומלל בסגנון סטודיו הזילות של ליבק את לוי.
אך הפעם מדובר בחריגה ממעגל המיחזור הרגיל. מדובר בעלייה לרגל אל אחת מאושיות תנועת החרם, מניעת השקעות ועיצומים, BDS, מי שהיה הבסיסט של להקת פינק פלויד, ועל כן קראתי כל מילה במאמר שפורסם במוסף הארץ בסופ"ש הראשון של אוגוסט.
"טור מפתיע" יש הגורסים ומגיבים, ואני תמה, "מפתיע" במה?
בכך שהאנטישמים של דורנו (המעוצבים לפי מיטב כללי התקינות) "אוהבים" את כולם ורק שונאים רעיונות אפרטהייד (המוטמעים ביהדות, כמובן)? בכך שיש קופצים אל שולחן הסלב, המתנדבים לשחק את תפקיד "החברים היהודיים"?
כשפרונוגרפיית התקריב נעדרת, נשארים עם סגנון כתיבה של נערה בגיל טיפש-עשרה הסוגדת לכוכב הפופ שלה... ועל כן המאמר מדלג בקלילות על כל המהמורות, וצולח בקלות את כל הסתירות בחייו ודבריו של מתקן-עולם-קומוניסט-אנרכיסט ששתי מכוניות מרצדס מקשטות את חזית ביתו...
צדקן המבקש לנקותנו במים מטהרים ושוצף נגד תאגידים המזהמים והמשחיתים כל חלקה, אך בריכתו הפרטית מחוממת לדרגת "בישול" גם בקיץ?
מטיף אנגלי נזעם שמכל המקומות בחר לחיות דווקא בארה"ב - מדינה המקיימת משטר כיבוש באי היפני אוקינאווה (עד 1972 בעת המרת המשטר הצבאי על-ידי "הסכם" להחזקת בסיסים צבאיים הכוללים, על-פי מקורות זרים, חימוש גרעיני), מעצמה המפיצה "סיפורי טרור בינלאומי" להצדקת פעילות תאגידי-רצח (לשיטתו), המפעילים מל"טים ברחבי העולם ...מדוע אינו מתגורר בדרום צרפת, בחירתם של בריטים רבים, האם "עודף ערבים בסביבה" מפריע?
פרס הוא פושע מלחמה לדבריו, אך אין ראיות לפשעי מלחמה של חאלד משעל וחמאס...
להמשיך ברשימת הסתירות הארוכה? למה ומדוע?
לא עדיף ששר החינוך ידרוש זאת? מטלה מיידית עם השיבה לספסל הלימודים, כ"חיבור חובה" לכל תלמיד בישראל ערבי או יהודי, והפעם לשם שינוי לא רק "איך שיחקתי בכדור בקייטנה", אלא מבוא להכרת הרטוריקה של האנטישמיות המודרנית. האם כבוד השר ירים את הכפפה?
הגיוני, אך מן הסתם אלו חלומות באספמיא, אלא אם כן נאמץ את "שיטת ווטרס", אלא אם נאפשר לסמים לנגוס במוחנו... מאושרים בסביבה מלאת סתירות וקשיים כפי שמאתגר אותנו עולמנו? אולי, אם נסכים להניח לסמים לפורר את מוחנו ולעצבו מחדש, כפי שהדגים "ווטרס המאושר" - Credence Happy Waters. סמים כמעצבי תודעה נותנים פתח להתנתק מן המציאות, מאפשרים להתעלם מהעובדות ולהמציא ישות וירטואלית כרצוננו. כך "רואים את האור". כך אפשר להפוך פרכות לסיסמאות קרב. כך אפשר לנפח בלון חזיר ענקי הנושא מגן דוד בהופעה ולטעון כי החרם על ישראל אינו אנטישמיות, כי אם מלחמה באפרטהייד. הללוייה!
אגב: באותו יום שבו התפרסמה הכתבה אודות כוכב הפופ "הזועם בדרכים", עמדתי כהרגלי ונברתי בערימות התקליטים בחנות שהביקור השבועי בה הפך לטקס - חלק מנוהל "קבלת שבת" אצלי, והנה, בינגו! בחכה עלה דג שמן - תקליט The Weavers on Tour של להקת "האורגים". פיט סיגר סולן הלהקה, שמת לא מזמן, היה אחד הקולות הברורים ביותר במאבק נגד "ההפרדה הגזעית" (הדבר הקרוב ביותר למשטר אפרטהייד מחוץ לגבולות דרום אפריקה) שהייתה נהוגה עדיין במדינות הדרום בשנות ה-60' של המאה הקודמת, גם אם מלחמת האזרחים תמה מאה שנים קודם... האלבום הוא הקלטה של אחת ההופעות בעת מסעם ברחבי ארצות-הברית, וגם תגובות הקהל לא נעדרות ממנו. מתוך כל השפות שבעולם הזרות לאוזן המאזינים שם, נבחרו דווקא שני שירים עבריים: "צאנה צאנה (...חיילים במושבה...)" וגם "מי ימלל גבורות ישראל (...מכבי מושיע ופודה...רחמנא לצלן)". פיט סיגר, שמקומו בפנתיאון המוזיקה והתרבות האמריקנית אינו מוטל בספק, לא הטיף להחרים את ישראל ולא דרש "החזרת פליטים" כתנאי להסרת חרמות על ישראל, למיטב הבנתי, כי גם אם "אנגלית שפה קשה", השירים היו בעברית צחה שאותה עדיין איני מתקשה לשמוע... מעניין אם נושאי תפקידים מטעם ישראל בארה"ב שקלו אי-פעם להעניק תקליט שכזה לעמיתיהם האמריקניים, שלחלק ניכר מהם תהיה זו הפתעה מרעננת בכמה מובנים...

אתר מגזין "מראה"
איציק סיבוש הוא מוסמך בבקרת תהליכים ובמנהל עסקים, העוסק בניתוח מערכות ומחבר הספר "שיחות עם קאפו", ובגרסתו האנגלית "Dialogs with a Kapo".
תאריך:  07/08/2015   |   עודכן:  07/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גידון מתיז מים קדושים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הבן אדם זקוק לרחמים. הוא עצמו  ל"ת
אינו מודע לזה  |  8/08/15 11:13
2
חובה
שמ  |  8/08/15 13:17
3
גדעון לוי ילד לעומת ב.מיכאל.
אהוד פרלסמן  |  9/08/15 09:53
 
- הסטיריקן והמטיף
איציק סיבוש  |  9/08/15 10:51
 
- זה נבלה וזה טרפה ל"ת
נובל  |  10/08/15 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף מנדלביץ
לולא אומנו החיילים להקהות את רגשותיהם, הרי שבהתנגשות בין חיילים ומתנחלים, החיילים עם לב יהודי היו נסוגים. הגירוש היה טרגדיה לאומית, ועל כך אפשר ללמוד עד היום מניתוחים אסטרטגים, מסיפורי מגורשים ומן החיילים עצמם
יובל ברנדשטטר
ה"צדק" הוא אם כך תרגיל מחוכם ביישום הנקמה בנשואי השנאה. הצדק עושה סלקציה בין יהודים, ציונים מתנחלים שעליהם יש להפיל את כל התיק, לדקדק בכל הסעיפים, להוכיח על גבם את שלטון החוק וסופיות הדיון, לבין כל האחרים
צבי גיל
מלבד התכונה הישראלית לעשות הכל מהר, המדינה משופעת בכל סוגי עמותות, ארגונים וחוגים אשר מנסים לשמר את הישן מפני החדש
אורי שכטר
מצוות שאדם דש בעקביו - הן אלו שיהפכו אותו לטוב יותר ואת העם כולו לראוי יותר. זה בא לידי ביטוי לא רק בעולם הדתי, אלא בכל תחומי חיינו היום-יומיים
איתמר לוין
צה"ל שיקר לנו במשך שנים; איילת שקד מתהדרת בנוצות לא לה; משה כחלון אינו אומר את האמת על התקציב; מלון קראון פלאזה בים המלח מנסה לעבוד על כולם; התקשורת מכזבת במזיד בנוגע לימין; ואיש אינו מאמין לתאריך היעד של הרכבת הקלה
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
"השטן הגדול" - למי זה טוב  /  מרדכי קידר
היהדות הלא נכונה  /  יובל ברנדשטטר
סדר בצביעות  /  קובי קמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il