X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם הנדסת הרכב הגרמנית המהוללת זקוקה לשקרים והתחכמויות כדי לעמוד בתקנים של ארה"ב והאיחוד האירופי, מה על ההנדסה שלה בתחום הרפואי, החשמלי, האטומי?
▪  ▪  ▪
את חולשתה הטכנולוגית כיסתה פולקסווגן בתרמית [צילום: AP]

ייתכן שאני מוטה, ייתכן שיש לי דעה קדומה. ובכל זאת, לרוב, כשאני רואה רכב משתולל על הכביש, עושה סלאלום בין המכוניות, נדחק מן המסלול הצדדי, מריץ את מנועו ברמזור ומזנק בחריקת צמיגים, הרי זהו אחד מדגמי פולקסווגן, או אאודי, או מרצדס, או ב.מ.וו. ומדוע לא? הנהגים יודעים כי מאחורי הדוושה יש מנוע שהוא מיטב ההנדסה הגרמנית שהיא הטובה בעולם. ומי שזכה לנהוג בטוב ביותר, חייב להראות לסביבתו את עוצמתו של הטוב ביותר.
ייתכן שאני מוטה, ייתכן שיש לי דעה קדומה. אבל כשאני רואה טנק מרכבה סימן ארבע ערוך סביב שטח עויין או נכנס לתוכו, אני משוכנע כי המרכבה הוא הכלי הטוב בעולם מסוגו. לא בכדי הוא משרת את הצבא העסוק ביותר בעולם, זה שחי ממלחמה למלחמה, מעימות לעימות, ומקפל לתוכו את כל התובנות של 67 שנות לוחמת שיריון. אבל בדירוג הטנקים העולמי, נמצא הליאופרד הגרמני במקום ראשון, כטנק הטוב בעולם. זאת, ללא שום ניסיון קרבי, שכן גרמניה המודרנית לא ראתה קרב שיריון מזה 70 שנה. אבל ככה זה. אם זה גרמני זה בטח טוב.
במשך שנים שאני עוקב אחרי הפלא התודעתי, במיוחד בישראל, שלפיו תוצרת גרמניה היא המעולה ביותר, "דויטשלנד אובר אללס", ובמיוחד בישראל. רק מזלי הרע הוא שכאשר איזמל של מקדח נתקע בו, נשבר ומשבית את הכלי, הוא במקרה מתנאה בכיתוב "מיוצר בגרמניה". רק מקרה הוא שחברים שרכשו רכב גרמני מוצאים עצמם תקועים בכביש עם תמסורת הרוסה ושמן על הכביש שבועיים לאחר שהאחריות הסתיימה. רק מקרה הוא שמכוניות גרמניות, מרצדס אאודי פולקסווגן וב.מ.וו. מצויות בתחתית הרשימה של מגזין הצרכנות האמריקני "קונסיומר רפורט" בכל האמור באמינות ובערך לדולר המושקע ברכישת הרכב ותחזוקתו.
אך הסברה, כי רק מזלי הרע הוא שגורם לי להבחין במה שאף אחד אינו רואה, התנפצה בשבוע שעבר. מתברר כי הפלא הטכנולוגי של היכולת לייצר מנוע שהוא גם עוצמתי, גם חסכוני וגם ידידותי לסביבה, גם מספק את יצר החרקה וגם עומד בדרישות של אוויר נקי - הוא כולו שקרי. מתברר שחברת פולקסווגן הכניסה למחשבי הרכב שלה תוכנה ייחודית המזהה שהמפלט מחובר למתקן בדיקה של איכות אוויר. (הם לא המציאו את זה, זה פטנט ישן שכבר נוסה לפני 15 שנה!) המנוע נכנס אז לדפוס פעולה אחר, כזה שאכן מוכיח את עמידתו בתקנים המחייבים של סוכנות ההגנה על הסביבה של ארצות-הברית, ושל המועצה לאוויר נקי של מדינת קליפורניה. מיד לאחר מכן משיבה התוכנה את המנוע לדפוס הפעולה הרגיל שלו, זה שמזהם את האוויר בתחמוצות של חנקן ברמה שהיא עד פי 40 (!) מזו המוצהרת. לא מכונית אחת ולא שתיים, אלא קרוב לחצי מיליון מכוניות המפעילות מנועי דיזל "חסכוניים" ו"נקיים". המבוכה גדולה בכתבי העת האמריקניים שהעניקו לגולף ולפסאט את התואר "מכונית השנה" בסיווג הירוק.
המידע קיים כבר מזה למעלה משנה, אך לא הגיע לתקשורת, כיוון שהמשרד לאיכות הסביבה האמריקני לא העז להלעיז על הגרמנים עד שהדבר הוכח מעבר לכל ספק, עד שראש המערכת הודה בפה מלא בתרמית האדירה. במשך כל אותה שנה המשיכה פולקסווגן גם לשקר וגם למכור לנו - מילא לנו הפתאים, אבל לאמריקנים החכמים - את השקר של מכונית עוצמתית חסכונית וידידותית לסביבה. מסתבר שכדי להתמיד בשקריה הטכנולוגיים, נאלצה קבוצת פולקסווגן, יצרנית הרכב המנועי מספר 1 בעולם, למסד את השקר לכדי יסוד מוסד בתוכנה. את חולשתה הטכנולוגית כיסתה פולקסווגן בתרמית שכל מה שנדרש כדי לגלותה הוא קצת ספקנות.
מהי המשמעות של פליטת תחמוצות-חנקן בשיעור העולה פי-40 על המותר? זה כמו להוסיף 20 מיליון מכוניות שמזהמות באופן תקני את האוויר. בכל ארה"ב נמכרים 17 מיליון כלי רכב חדשים בשנה. זה להעצים את תופעת הגשם החומצי שהורג את היערות, שבהם עצים וצמחים מתים מהווים חומר בעירה מצויין לשריפות, שגם הן מזהמות את האוויר. האם ניתן לבסס את הקשר בין הפליטה העודפת של חצי מיליון מכוניות לבין מגיפת שריפות היער האימתניות - שלעומתן שריפת הכרמל שלנו נראית כמו מדורת ל"ג בעומר של כתה א' - הפוקדת את קליפורניה בעשור האחרון?
יתר על כן, אם הגרמנים משקרים בנושא של תחמוצות החנקן, מדוע לא גם בכמות החלקיקים הננסיים שמרעילים את המוח של עוברים ויילודים? ואם בדיזל, מדוע לא בבנזין, שם הם מוכרים פי-4 יותר מכוניות? ואם באמריקה הקפדנית והנוקדנית הם מעזים לשקר כך במצח נחושה, מה באשר לשווקים "מתפתחים" כגון מצריים, ישראל, קמבודיה ואורוגוואי? ואם הנדסת הרכב הגרמנית המהוללת זקוקה לשקרים והתחכמויות כדי לעמוד בתקנים של ארה"ב והאיחוד האירופי, מה על ההנדסה הגרמנית בשאר התחומים, רפואי, חשמלי, אטומי? (יש לזכור כי הלקוח החשוב ביותר שלהם בשדה האטום, אירן - המבטיחה יומיום להרעיל את ישראל עד מוות בקרניים קוסמיות).
בימים אלה מסתיימת תערוכת הרכב שבפרנקפורט, עירו (לשעבר) של היהודי רוטשילד. במתקפה מתואמת היטב הציגו חברות המכוניות של גרמניה את תשובתן לטסלה, חברת המכוניות החשמליות האמריקנית. בעוד שלוש שנים הן תתחלנה לייצר את מה שטסלה מייצרת מזה שלוש שנים, וזאת למרות שהסודות של טסלה גלויים בפני מרצדס-בנס מסיבות היסטוריות. אז יש עדיין מי שמאמין כי הלאופרד הוא הטנק הטוב בעולם, או שצוללות גרמניות הן הטובות בעולם?
אוי. ישראל קנתה צוללות גרמניות. נקווה שלא יהיה צורך להביא אותן לידי שימוש, או שהישראלים החכמים הסבו את השלד הגרמני למשהו יותר חכם.
אבל בזאת לא מסתיים העניין. גם זרם הפליטים האדיר הפוקד את אירופה הוא תוצר של מדיניות גרמנית. מהנדס ישראלי המקיים קשרי עבודה עם חברות גרמניות מספר שהיצרן הגרמני כבר אינו בטוח באיכות מוצרי-המתכת שלו כיוון שהרתכים שלו, איך אפשר לומר זאת בעדינות, עושים עבודה מזרח-תיכונית. מי שממלאים את בתי הספר המקצועיים בגרמניה (ולא משתתפים במבחני הפיזה!) אינם גרמנים תכולי עין, אלא מה שיש בתחום הגילאים של עבודת כפיים, גאסט ארבייטרס בשפה נקייה. הרי גרמנים מקומיים אין, כי אימא גרמניה יולדת בממוצע 0.9 ילדים. כדי למלא את החסר, נוח להם מאוד לגרמנים לייבא את מה שנראה כנחשול של מוסלמים צעירים מן העולם הצעיר של אסיה ואפריקה, ובדרך הם רומסים את כל אירופה.
נשיא פולקסווגן העולמית התפטר וייעלם מעין הציבור ביחד עם המיליונים הרבים שצבר כשהרעיל את העולם בתחמוצות חנקן ושאר מרעין-בישין. המיליונים התמימים שרכשו רכבי פולקסווגן, או חברות קש אחרות המצוידות במנועי פולקסווגן (סיאט, סקודה וכולי) בהאמינם בהנדסה הגרמנית המהוללת, יישארו עם מלכודות התרעלה שלהם, אלא אם יורדו מן הכביש כסכנה לציבור. תחמוצות החנקן יישארו באוויר ובאדמה וימשיכו את סבב התרעלה. ובאשר לישראלים המאמינים בהנדסה הגרמנית של מכונות הכביסה, מערבלי המזון, המשאיות והאוטובוסים, כדאי שיחשבו היטב אם גרמניה עצרה את קובעת התרעלה דווקא בשערי נמל-חיפה.

אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר נוסע במכונית חשמלית, אופנוע חשמלי ובעלים של לוחות שמש על גג ביתו.
תאריך:  02/10/2015   |   עודכן:  06/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודה גרמנית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ומה
שמ  |  3/10/15 11:57
2
תעשית הרכב הגרמנית
ולדמיר  |  4/10/15 05:05
3
עולם אליטות
אהרון שחר  |  4/10/15 10:00
4
תוספות ותיקונים לכתבה דלעיל
יסודו של דבר  |  4/10/15 10:44
5
גרמניה גם בעד פלסטין כמובן ל"ת
למען שלום איכותי  |  4/10/15 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
רגע לפני הם לא היו כאן בשמם. אלמוני העולם, אנשים פשוטים, של יום-יום. רגע אחרי הולכים המונים אחרי הארונות וכל מלווה ומלווה כבר נושא על גבו השפוף את אבן המצבה הכבדה עליה כבר כתובים שמותיהם
איתמר לוין
כמה מחשבות לקראת סבב המינויים בצמרת המשטרה, בחירת היועץ המשפטי לממשלה, מינוי נציב השב"ס, איוש משרת הממונה על ההגבלים העסקיים והחלפתו הצפויה של מאמן נבחרת הכדורגל. וגם מבט עקרוני על מקומו של בג"ץ בתהליכים אלו
איתמר לוין
כאשר טוענים שוב ושוב שההתנחלויות הן בלתי חוקיות, הופכים את תושביהן לכובשים שבהם מותר להילחם בכל האמצעים. הגיע הזמן לשנות את השיח הזה, לאמץ את דוח לוי ולבנות בכל מקום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תהיו כחלונים? לא באוצר    מי יגן על חיי הנשים בישראל?    רכב נעוּל חובה    פרס הח"כ היפה לבני בגין    מתכון לבריאות טובה    אני מתנצל    ולקינוח פסוקו
איל ציפר
מדוע הוויקיפדיה בעברית מסתירה מאבק אקולוגי-חברתי לשימורו של רכס הכורכר הצפון-מערבי של תל אביב כשמורת טבע עירונית?
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
משבשב ברוח (7)  /  עילי צוף
במלאכת החבלה  /  מנשה שאול
ידידות בנדודים  /  יוסף אורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il