X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במכולת של האחים לוי מכרו ללקוחות במזומן ושילמו לספקים במזומן
▪  ▪  ▪
הכסף מתחת למרצפת [צילום: דימה יזינוביץ'/פלאש 90]

בן חמש שנים היה אברהם לוי (שם בדוי) כשעלה ארצה עם משפחתו מעירק, ושני אחיו היו קטנים ממנו בשנה ובשנתיים, בהתאמה. מעונם הראשון בישראל היה אוהל במעברת חיריה. לימים עברה המשפחה להתגורר בצריף בשכונת תל יהודה, אשר ברמת גן. לאחר סיום לימודיהם בבית הספר היסודי החלו הנערים לעבוד כשוליות במפעל לייצור ברזים ברמת-גן. כל יום שישי היו מקבלים את שכרם במזומן בתוך מעטפה, בתוספת תלוש משכורת באורך חמישים סנטימטרים וברוחב ארבעה סנטימטרים, שכינויו היה "לוקש", בגלל דמיונו לאיטריה. את שכרם השבועי נתנו לאימם, ובכך השתפרו איכות המזון והלבוש של בני משפחת לוי. במרוצת השנים התקדמו שלושת האחים לוי מדרגה של שוליות לעובדים מצטיינים, וכשהגיע מועד גיוסם לצבא, הבטיח להם בעל המפעל לקבלם חזרה לעבודה עם תום שירותם. ואכן, בזה אחר זה, משסיימו את שירותם הצבאי, נתקבלו כול שלושת האחים לוי לעבודתם במפעל לייצור ברזים, ובמרוצת השנים הפכו לעובדים הבכירים במפעל, ושכרם גדל משנה לשנה.
כיוון שמשפחת לוי הסתפקה במועט, חסכו האחים חלק ניכר משכרם, שכזכור, שולם להם במזומן, ואת חסכונותיהם הניחו בכספת שבנו במו ידיהם, ואשר הטמינו אותה מתחת לאריח שמתחת לאחת המיטות. כל פעם כשרצו להוסיף מזומנים לכספת, היו מזיזים את המיטה, ובעזרת פומפה (משאבת ואקום ביתית עממית) היו מרימים את האריח שכיסה את הכספת. כזכור, שלושת האחים לוי היה מוכשרים מאוד. הם הראו הבנה, תפיסה מהירה ויכולת תפעולית בכל שלבי יצור הברזים, החל משלב יציקת סגסוגת הנחושת המותחת, דרך שלבי העיבוד השבבי של כל רכיביי הברזים, ועד לליטוש וציפוי הברזים המוגמרים בשכבת ניקל. כתוצאה מכך, במרוצת השנים בעל המפעל מינה אותם למנהלי אגפים במקום המנהלים שפרשו לגמלאות. התוצאה המיידית של מינוייהם לעמדות הבכירות הייתה עליה משמעותית בשכרם, שהוכפל ושולש ולכן גדלו חסכונותיהם המזומניים בהתמדה.
כריכים של נקניק
לימים נפטר בעל המפעל ויורשיו העתיקו את המפעל לעיירת פיתוח, תמורת מענק ממשלתי משמעותי ופטור ממיסים לפרק זמן ממושך. האחים לוי לא רצו להעתיק את מקום מגוריהם לעיירת הפיתוח, ונפרדו ממפעל הברזים ומבעליו החדשים כשבאמתחתם סכום פיצויים נכבד.
בכספיי הפיצויים ובכספים שחסכו במשך כול שנות עבודתם, פתחו האחים לוי חנות מכולת בשכונה חדשה שהלכה והתפתחה במזרח רמת-גן.
כיוון שהשכונה הייתה בהליכיי בניה, שהלכו וגדלו משנה לשנה, הרי שמספר דייריי השכונה הלך וגדל, וכך גם גדלו הכנסותיהם של האחים לוי. ובנוסף מהפדיון של דייריי השכונה, גדל גם הפדיון מפועליי הבניין: לפועלים הערבים מכרו פיתות עם חומוס ומלפפון חמוץ. לפועלים הרומנים מכרו כריכים של נקניק, שנאכלו בתוספת שתיית בקבוק או שניים של בירה.
חנות המכולת של האחים לוי התנהלה על בסיס מזומנים בלבד, ללא המחאות וללא כרטיסי אשראי, שזה מקרוב נולדו על-ידי הבנקים. כשם שמכרו במזומן כך גם שילמו לספקים במזומן, בעוד שלעירייה ולחברת החשמל שילמו במזומן בבנק הדואר.
בקיצור, האחים לוי לא נזקקו לבנקים המסחריים, שמנהליהם ובכיריהם משתכרים משכורות הזויות ועושקות, הגדולות פי חמישים ויותר ממשכורת הפקידיהם הזוטרים, ובנוסף למשכורות השערוריתיות מעניקים לעצמם מענקים ומצנחי זהב שחיתותיים, אשר על כן, רגליי האחים לוי לא עברו בשעריהם.

תאריך:  23/02/2016   |   עודכן:  23/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם לוי / Avraham Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הרמטכ"ל צריך לדבר פנימה ולא החוצה, התלמידים בפניהם דיבר מחרתיים יתגייסו לצהל, וישמעו זאת במו אוזניהם
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה מחפש דריסת רגל ברצועת עזה כדי למצב את ארצו במעמד של מעצמה אזורית במזרח התיכון בעקבות המשבר הקשה עם רוסיה. נרמול היחסים בין טורקיה לישראל עלול לפגוע ביחסי ישראל עם מצרים ורוסיה
יוסי בלום הלוי
באיזה עוד מדינה מעיזים גנרלים לפנות אל הדרג המדיני אליו הם כפופים, בספק האשמה גורפת, ספק הודאה בכישלון, ולהטיל עליו אחריות על מה שהם הם אמורים לספק כמענה צבאי? שהרי המלחמה, כך אמר קלאוזביץ, היא המשך המדיניות באמצעים אלימים
רועי אורן
במשך שנים שלטו האוניברסיטאות במועצה להשכלה גבוהה (זוהי אחת הסיבות להידרדרותה של ישראל בהישגים האקדמיים),עכשיו עם מתן פתחון פה למכללות ייתכן שנתונים אלו ישתנו לטובה
אורי שרגיל
גם אולמרט יעשה כמנהגו של דרעי, כמנהגם של רבבות אסירים אחרים ש'שילמו את חובם לחברה' כדברי העיתונאים מהצד הזה של כיפות סורגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il