מאזדה 3, המכונית הנמכרת בישראל, זכתה לציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה בסעיף ההגנה על נוסעים במבחני ריסוק פומביים של ארגון יורו-NCAP האירופאי.
זהו ציון מעט מאכזב עבור מאזדה. פורד פוקוס, המבוססת על אותה פלטפורמה (מאזדה נמצאת בבעלות פורד), נבחנה לפני כשנתיים וזכתה בציון המרבי של חמישה כוכבים בסעיף ההגנה על נוסעים.
יש לציין כי שתי המכוניות נבחנו עם ציוד בטיחות דומה, הכולל שש כריות אוויר. מכוניות נוספות בקטגוריית המשפחתיות זכו בעבר בציון מרבי של חמישה כוכבים: רנו מגאן, פולקסווגן גולף, סיטרואן C4 ואופל אסטרה.
בדוח שפירסם יורו-NCAP נכתב: "למרות שמאזדה 3 צברה מספיק נקודות בסיכום הכללי לצורך קבלת חמישה כוכבים, התוצאות במבחן הריסוק הקדמי לא עמדו בקריטריונים של יורו-NCAP לקבלת ציון זה".
יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, מסר בתגובה: "ברור שאנחנו לא מאושרים מהתוצאה, אבל צריך לזכור שגם ארבעה כוכבים במבחן הריסוק הם ציון טוב. מאזדה 3 היא מכונית מצטיינת בתחומים רבים, ואני בטוח שהיא תמשיך להצליח". בסעיף הגנה על ילדים קיבלה מאזדה3 שלושה כוכבים (מתוך 5) ובהגנה על הולכי רגל שני כוכבים (מתוך 4).
אאודי Q7, רכב כביש-שטח חדש, קיבל גם הוא ציון של ארבעה כוכבים בהגנה על נוסעים. רכבי כביש-שטח מתחרים, כמו ב.מ.וו X5 וכן וולבו XC90, שנבחנו בעבר, קיבלו חמישה כוכבים בסעיף זה. פולקסווגן טוארג, שחולק פלטפורמה עם Q7 (אאודי נמצאת בבעלות פולקסווגן), זכה גם הוא בחמישה כוכבים, כשנבחן ב-Q7 .2004 זכה בארבעה כוכבים (מתוך 5) בהגנה על ילדים ובשני כוכבים (מתוך 4) בהגנה על הולכי רגל.
עוד נבחנו בסבב מבחני הריסוק האחרונים: סיטרואן C4 "פיקאסו" ומרצדס B קלאס בקטגוריית מיניוואנים קטנים, וכן פורד גלאקסי בקטגוריית מיניוואן בגודל מלא. שלושתם זכו בציון המרבי של חמישה כוכבים בהגנה על נוסעים, ובשני כוכבים בסעיף הגנה על הולכי רגל. מרצדס B קלאס ופורד גלאקסי זכו בארבעה כוכבים בהגנה על ילדים, בעוד סיטרואן "פיקאסו" קיבל שלושה כוכבים.