X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא כאן המקום לפרוס את היריעה כולה, אבל כאשר מתלהט הוויכוח על המועד המתקרב של הפעלת התאגיד השידור הציבורי, אי-אפשר ואולי גם אסור, להטמין את הראש בחול
▪  ▪  ▪
ימיני. הלך ל"מקום אחר" [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]

לפני כשנתיים ומחצה הוציא העיתונאי/פובליציסט בן דרור ימיני, את ספרו "תעשיית השקרים". זהו כתב אישום חמור כנגד התקשורת והאקדמיה גם יחד. הספר עוסק בעיוות שיטתי של המציאות בכל הקשור לסכסוך הפלשתיני/יהודי.
לא כאן המקום לפרוס את היריעה כולה, אבל כאשר מתלהט הוויכוח על המועד המתקרב של הפעלת התאגיד השידור הציבורי (30.4.17), אי-אפשר ואולי גם אסור, להטמין את הראש בחול. אי-אפשר ואסור להימנע מראיה ברורה של הקשר בין הנושאים האמורים.
אני מבקש להביא, כדוגמה, שני נושאים שיעזרו לחמשת קוראי הנאמנים להבין מה מקומם אותי ורבים רבים עמי, הנמצאים בצד הימני של המפה הפוליטית, בהתנהגותה היומיומית של התקשורת, והאקדמיה הנותנת לה גיבוי, במקרים לא מעטים, בבחינת לשקר אין רגליים אבל יש לו כנפיים. ומדוע לדעתי נחוצה רפורמה מעמיקה באמצעי התקשורת (ולא רק אלה הציבוריים), על-מנת שניתן יהיה לנשום פה שוב, לרווחה, אוויר נקי משקרים ומכזבים.
בהקדמה לספרו מזכיר בן דרור מאמר של ד"ר אילן פפה, מאוניברסיטת חיפה. המאמר התפרסם בעיתון המצרי החשוב אל-אהראם. במאמר סיפר פפה לקוראיו כי "שרים במפלגת העבודה הגישו לממשלה הצעה לטרנספר, וכן ש"מוסד אקדמי הפך את הטרנספר רשמית ומוסרית לאופציה המועדפת על המוסד..." עוד ציין פפה ש"מעטים ביותר בישראל מעזים להתנגד לטרנספר".
אויבי השלום
מיותר כמעט לציין שבאותה תקופה (2002), עניין הטרנספר היה מחוץ לשיח המקובל לחלוטין בתקשורת לענפיה השונים. ובוודאי שהתיאור "מעטים מעזים להתנגד לו", הוא שקרי שבשקריים. כל הצעה כזו לא הוגשה לממשלה, וממילא הטרנספר המדומה לא הפך לאופציה כלשהי.
ונעבור לעיתונות. בן דרור מספר לנו על "נוהל חמור". כן. "צה"ל", כך נכתב "בעתון הישראלי הנקרא ביותר בעולם", "נוהג לקשור פלשתינים לחמור, וכך הוא שולח אותם למוות אכזרי במיוחד תוך כדי עינויים..." באותו יום, מציין בן דרור, כבר פורסם מאמר מערכת, באותו עיתון, המגנה לא רק את צה"ל אלא את מדינת ישראל כולה. בגין נוהל נפשע זה. מיותר לציין כי מדובר בעיתון היוצא לאור בישראל "והוא הנקרא ביותר בעולם". מכאן משתמע שיש לו גם מהדורה אנגלית, הלא כן?
בן דרור מסביר, בתיאור תעשיית השקרים, את אחת הסיבות לכך שהוא הלך מהשמאל אל "מקום אחר", בו הוא מצוי כיום, קרי בימין הפוליטי: "ברור לי שהשלום הוא קורבן של תעשיית השקרים. פפה ודומיו הם אויבי השלום. אויבי הפלשתינים, ואויבי הישראלים גם יחד"... ואנו נוסיף את המתבקש: תקשורת התומכת ואף מייצרת שקרים מהסוג דלעיל (נוהל חמור כדוגמה), תורמת אף היא תרומה מכרעת להכשלת כל תהליך שלום אפשרי. היא מתווספת לאויבי השלום.

תאריך:  15/03/2017   |   עודכן:  15/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תעשיית השקרים" או "נוהל חמור"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איך קשור
תוכן מאמרך,  |  15/03/17 09:15
2
נראה שליפמן הטוב כאילו לא
תעשיית השקרים  |  15/03/17 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הרחוב הפלשתיני איננו מאמין שהנשיא טראמפ יתמוך בעמדות הרש"פ. האופוריה ברש"פ היא זמנית גם אם יחודש המשא-ומתן עם ישראל ותופסק הבנייה בהתנחלויות
עידן יוסף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר כי ישנם רצף סימנים למהלך מדיני שרוקם נתניהו לוויתור על שטחי מולדת ואומר כי שלמות הארץ חשובה משלמות הקואליציה    "עכשיו בליכוד בטח יכעסו עלי מאוד. הלוואי שאתבדה"
יוני בן-מנחם
הפגישה הצפויה של מחמוד עבאס עם הנשיא טראמפ כובלת את ידיו במימוש תוכניותיו לנגח את ישראל בזירה הבינלאומית. למרות ההזמנה לבית הלבן הממשל החדש עדיין לא סומך על יו"ר הרש"פ
עידן יוסף
השניים דנו בנושא הבנייה ביהודה ובשומרון בתקווה להגיע למה שהגדירו "נוסחה שתוביל למטרה לקדם שלום וביטחון"
איציק וולף
שר הביטחון קורא להפקת לקחים מן העבר    "כל ניסיון להסכם על בסיס שטחים תמורת שלום נדון לכישלון מראש"    "אין שום סיבה שהשייח׳ ראאד סלאח, איימן עודה, באסל גטאס או חנין זועבי ימשיכו להיות אזרחי ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il